سکوت رسانه های غربی در قبال خودسوزی خلبان آمریکایی

محمد صفا رئیس هیئت مدیره سازمان "چشم انداز ملی" (PVA) و نماینده این سازمان در سازمان ملل با انتشار تصویر آرون بوشنل در میانه آتش، نوشت: این تصویر باید در صفحه نخست همه روزنامه‌های جهان چاپ می‌شد.

خودسوزی خلبان آمریکایی در اعتراض به کشتار مردم غزه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت، اما رسانه‌های آمریکایی ترجیح دادند فقط خبر خودسوزی را پوشش دهند و چیزی از انگیزه‌های این فرد نگویند.

 به گزارش صدا و سیما از آناتولی، محمد صفا رئیس هیئت مدیره سازمان "چشم انداز ملی" (PVA) و نماینده این سازمان در سازمان ملل با انتشار تصویر آرون بوشنل در میانه آتش، نوشت: این تصویر باید در صفحه نخست همه روزنامه‌های جهان چاپ می‌شد.

آسال راد نویسنده و پژوهشگر در شورای ملی ایرانیان آمریکا (NIAC) با اشاره به عناوین خبر‌های منتشر شده در نیویورک تایمز و رویترز و سی ان ان و واشنگتن پست گفت در این رسانه‌ها نشانه‌هایی از انگیزه و علت اقدام بوشنل دیده نمی‌شود.

سکوت رسانه های غربی در قبال خودسوزی خلبان آمریکایی

فیورلا ایزابل (Fiorella Isabel) روزنامه نگار و کارشناس مسائل جغرافیای سیاسی در شبکه آر. تی (راشاتودی) نوشت: نکته جالب آنکه پلیس آمریکا برای شلیک گلوله به سوی نظامی که در آتش می‌سوخت، در آماده باش کامل بود.

رامی عیاری خبرنگار الجزیره هم نوشت: آیا جانفشانی بوشنل دیده می‌شود و صدایش به سراسر جهان می‌رسد؟

لوکی آنه موسیقیدان انگلیسی گفت احتمالا به زودی روزنامه وال استریت ژورنال یا نیویورک تایمز یک جاسوس سابق اسرائیلی را مامور می‌کنند تا مقاله‌ای برای خدشه دار کردن وجهه بوشنل بنویسد.

کایتلین جانستون نویسنده استرالیایی نوشت: او حق داشت اینگونه اعتراض کند. مردم در غزه زنده زنده در آتش می‌سوزند و زیر آوار خانه‌ها خفه می‌شوند، بدون بیهوشی زیر تیغ جراحی می‌روند، از گرسنگی به خود می‌پیچند و عزیزانشان در برابر چشمانشان جان می‌دهند.

در آمریکا روزنامه نیویورک تایمز و واشنگتن پست و سی ان ان و فاکس و فوربس و اسوشیتدپرس و هافینگتون پست در عناوین اصلی خود چیزی درباره سخنان بوشنل درباره کشتار در غزه و لزوم آزادی فلسطین ننوشتند و نگفتند.

در انگلیس، رویترز و دیلی میرور و تلگراف و گاردین و بی بی سی هم به همین عنوان بسنده کردند که خلبان آمریکایی در برابر سفارت اسرائیل در آمریکا خود را آتش زد. ایندیپندنت نوشت: بوشنل در اعتراض به کشتار جمعی خودسوزی کرد.

در فرانسه لوفیگارو، فرانس 24 و فرانس أنفو خبر خودسوزی بوشنل را با عنوان جنگ بین اسرائیل و حماس منتشر کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان