دستور فرمانده کل ارتش برای کمک‌رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

چابهار با ۴۸۰ و نیکشهر با ۳۳۰ روستا بیشترین تعداد روستاهای خسارت دیده در سیستان و بلوچستان را داشتند و همچنین انسداد راه دسترسی به ۱۷۸ روستا نیز گزارش شده است. علاوه بر آن حدود ۸۰۰ واحد مسکونی در این سیل آسیب دیدند.

امیر سرلشکر موسوی به فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش دستور داد، کمک رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را تقویت کنند.
 
به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تاکید فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی)، به فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش دستور داد امداد رسانی در مناطق سیل زده را تقویت کنند و استمرار دهند.
 
سیل 7 اسفند 1402 سیستان و بلوچستان، شهرستان این استان را تحت تاثیر قرار داده است. با حجم بارندگی در روزهای بعد تا 280 میلی‌متر، آب‌گرفتگی‌های گسترده و سیلاب، 6 شهرستان و هزار و 947 روستا شامل شهرستان‌های نیک‌شهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان تحت تاثیر قرار گرفتند.
 
دستور فرمانده کل ارتش برای کمک‌رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
 
چابهار با 480 و نیکشهر با 330 روستا بیشترین تعداد روستاهای خسارت دیده را داشتند و همچنین انسداد راه دسترسی به 178 روستا نیز گزارش شده است. علاوه بر آن حدود 800 واحد مسکونی در این سیل آسیب دیدند.
 
بیشترین حجم خسارت‌ها را شهرستان‌های قصرقند، پیرسهراب و بخش مرکزی چابهار و دشتیاری دیده‌اند. 2 هزار کیلومتر راه و بیش از 200 دستگاه پل در این سیل آسیب دیدند و 25 محور اصلی و فرعی نیز مسدود شد.
 
خسارت به تاسیسات آبی 65 روستا در حوزه شهرستان دشتیاری، منطقه پلان، تلنگ و پیرسهراب از دیگر خسارات سیل استان سیستان و بلوچستان است.
 
علاوه بر سیلاب اسفند ماه 1402، تابستان سال گذشته و وقوع سیل ناشی از بارندگی‌های سامانه مونسون در سیستان و بلوچستان، سیل دی سال 1398 سیستان و بلوچستان، سیل دی سال 1395، سیل اسفند سال 1393 و سیل آذر سال 1391 از دیگر رخدادهای سیلابی در این استان به شمار می‌رود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان