نماینده مجلس : ترکیه جایگزین بازار ایران در عراق می‌شود

این نماینده مجلس افزود: سه ماه پیش به امارات، عراق و قطر سفر کردم و متوجه شدم بازار را به طور کامل در میان مصرف‌کنندگان از دست می‌دهیم، این اتفاق به طور خاص در مورد خشکبار و تره‌بار رخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اکنون ترکیه در عراق دارد به راحتی جایگزین ایران می‌شود و حتی عربستان در تولید محصولات کشاورزی بازارها را تصاحب می‌کند و این خطری جدی به شمار می‌آید.
 
به گزارش ایلنا، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر کاهش صادرات محصولات کشاورزی کشور گفت: امروز حدود 500 میلیون نفر از جمعیت پیرامونی کشور به صادرات محصولات کشاورزی علاقه‌مند هستند، بنابراین اگر فضای تشویقی ایجاد نشود، محصول خوب تولید نشود و بستر لازم به وجود نیاید، به یقین آن فضا از دست خواهد رفت.
 
وی افزود: سه ماه پیش به امارات، عراق و قطر سفر کردم و متوجه شدم فضا را به طور کامل در میان مصرف‌کنندگان از دست می‌دهیم، این اتفاق به طور خاص در مورد خشکبار و تره‌بار رخ می‌دهد.

نماینده مجلس : ترکیه جایگزین بازار ایران در عراق می‌شود

 
عسگری ادامه داد: در حوزه قانونگذاری من و همکارانم امور را جمع‌بندی کردیم و حتی از بخش خصوصی پیشنهاد گرفتیم و گفتیم که براساس پیشنهاد شما کار را به پیش می‌بریم.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: مسیر به طور کامل سهل‌الوصول است اما یک تصمیم خلق‌الساعه به یکباره کل امور را بر هم می‌ریزد و حتی کسی که می‌خواهد در این حوزه سرمایه‌گذاری بکند را بی‌انگیزه می‌کند.
 
وی گفت: در قالب کارگو یارانه سوخت هواپیما تعریف کردیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد یعنی دستگاه‌های متولی هیچ بستری برای صادرات محصولات کشاورزی در قالب کارگو ایجاد نکرده‌اند. در شرایطی که ایرلاین‌های قطری، ترکیه‌ای و غیره نیز اعلام آمادگی کردند.
 
عسگری تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در بخش‌هایی از صادرات محصولات کشاورزی خلاف عمل می‌کند و این امر به بی‌انگیزگی در صادرات محصولات کشاورزی می‌انجامد.
 
وی خاطرنشان کرد: به دلیل بحران آب همه کشاورزان را به سمت محصولات گلخانه‌ای سوق داده‌ایم و با رعایت دوره کارِنس و ارگانیک بودن این محصولات سعی داریم بازارها را از دست ندهیم اما با شرایط پیش آمده بازارها دارد از دست می‌رود و دیگران جایگزین ما می‌شوند؛ اکنون ترکیه در عراق دارد به راحتی جایگزین ایران می‌شود و حتی عربستان در تولید محصولات کشاورزی بازارها را تصاحب می‌کند و این خطری جدی به شمار می‌آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان