اختلال در سیگنال های ماهواره ای هواپیمای وزیر دفاع انگلیس

این مقام دولت انگلیس که نخواست نامش فاش شود، گفت: احتمال دارد که روسیه سیگنال ماهواره‌ای هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را مختل کرده باشد.

یکی از مقامات دولت انگلیس مدعی شد که سیگنال‌های ماهواره‌ای هواپیمای گرانت شاپس وزیر دفاع این کشور هنگام پرواز از لهستان به انگلیس در نزدیکی مرز روسیه دچار اختلال شده‌ است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این مقام دولت انگلیس که نخواست نامش فاش شود، گفت: احتمال دارد که روسیه سیگنال ماهواره‌ای هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را مختل کرده باشد.

به نوشته رویترز، خبرنگارانی که در این پرواز وزیر دفاع انگلیس را همراهی می‌کردند نیز اعلام کردند که سیگنال جی‌پی‌اس تلفن‌های همراه آنها به مدت 30 دقیقه در هنگام پرواز در نزدیکی شهر کالینینگراد در منطقه بالتیک روسیه دچار اختلال شده است.

به گفته این خبرنگاران، تلفن‌های همراه آنها در آن 30 دقیقه قادر به اتصال به اینترنت نبود و خلبانان هواپیما نیز مجبور شدند از روش‌های جایگزین برای تعیین موقعیت هواپیما استفاده کنند.

سخنگوی ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس نیز با تائید اینکه این حادثه در روز چهارشنبه اتفاق افتاده است، آن را امری غیرعادی ندانست.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع انگلیس هم در این خصوص اظهار کرد: هواپیمای حامل وزیر دفاع و هیات همراه وی روز چهارشنبه در مسیر بازگشت از لهستان، هنگام پرواز در نزدیکی شهر کالینینگراد روسیه، به طور موقت دچار پارازیت جی‌پی‌اس شد.

وی افزود: این امر ایمنی هواپیمای حامل وزیر دفاع را تهدید نکرد و برای هواپیماهایی که در نزدیکی کالینینگراد که جزئی از قلمرو روسیه است پرواز می‌کنند، این موضوع امری غیرعادی نیست.

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه پیشتر در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار تصویری از مسیر هواپیمای جاسوسی (آر سی 135) انگلیس که نشان می‌دهد در حال حرکت بر فراز دریای سیاه از غرب به شرق و در جنوب شرقی کریمه است، نوشت: به نظر می‌رسد این هواپیمای انگلیسی یک پرواز تحریک آمیز عمدی دیگری انجام می‌دهد.

در همین رابطه، وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی «آرسی-135» (RC-135) متعلق به نیروی هوایی انگلیس اقدام به نقض حریم هوایی روسیه بر فراز دریای «بارنتز» (Barents Sea) و در نزدیکی منطقه (مورمانسک) (Murmansk) واقع در شمال غربی روسیه کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان