تغییر چهره هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله بعد ۴۰ سال و در ۹۳ سالگی!(+عکس)

ایرنه پاپاس بیشتر از توانایی واقعی بازیگری، بر پایه کلیشه‌های نژادی و ملیتی در نقش زن مقتدر و آتشین مدیترانه‌ای در فیلم‌ها به کار گرفته می‌شد.

ایرنه پاپاس (یونانی: Ειρήνη Παππά؛ 3 سپتامبر 1929 – 14 سپتامبر 2022 درگذشت 93 سالگی) خواننده و بازیگر اهل یونان بود. وی در طول حدود 50 سال فعالیت هنری‌اش در بیش از 70 فیلم سینمایی بازی نموده‌است. وی به خاطر نقش‌آفرینی قهرمانان تراژدی یونانی و حضور مقتدرانه در صحنه تئاتری شناخته شده‌است. با ما همراه باشید.

به گزارش گفتنی، برخی از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها حضور داشته‌است از ماندگارترین آثار تاریخ سینما هستند. ایرنه پاپاس بیشتر از توانایی واقعی بازیگری، بر پایه کلیشه‌های نژادی و ملیتی در نقش زن مقتدر و آتشین مدیترانه‌ای در فیلم‌ها به کار گرفته می‌شد. در ایران وی را بیشتر با نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول‌الله (فیلم 1976) می‌شناسند.

تغییر چهره هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله بعد 40 سال و در 93 سالگی!(+عکس)ایرنه پاپاس در جوانی

زندگی شخصی ایرنه پاپاس

با نام اصلی «ایرن للکو» (یونانی: Ειρήνη Λελέκου) در 3 سپتامبر 1929 زاده شد. مادرش، النی، معلم مدرسه و پدرش آموزگار کلاسیک‌های ادبیات و نمایش یونان بود. ایرنه پاپاس دانش‌آموخته رقص و آواز از مدرسه سلطنتی هنرهای دراماتیک در آتن بود. او در 1947 با کارگردان سینما آلکیس پاپاس ازدواج کرد و نام خانوادگی او را گرفت. ازدواج آنها تا 1951 دوام داشت و به هنگام جدایی، نام خانوادگی همسرش را نگاه داشت.

او با مارلون براندو در 1954 آشنا شد تا سال‌ها رابطه‌ای پنهانی با او داشت.

تغییر چهره هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله بعد 40 سال و در 93 سالگی!(+عکس)

فعالیت‌های هنری

ایرنه پاپاس بازی در تئاتر را با بازی در نمایش‌های شکسپیر و ایبسن در سال 1948 آغاز کرد. او با بازی در سینما را از 1951 با شهر مرده (ساخته فریکسوس ایلیادیس) وارد سینما شد اما هرگز تئاتر را رها نکرد.

ایرنه پاپاس نماینده یونان در جشنواره فیلم کن 1952 بود. او نخستین نقش در سینمای آمریکا را در فیلم مردی از قاهره ساخته ری انرایت و ادواردو آنتون در 1953 تجربه کرد. فیلم دوم پاپاس در آمریکا ادای دین به مردی بد ساخته رابرت وایز در 1956 در کنار جیمز کاگنی بود.

تغییر چهره هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله بعد 40 سال و در 93 سالگی!(+عکس)ایرنه پاپاس / بازیگر نقش هند در محمد رسول الله

فیلم توپ‌های ناواران ساخته جی. لی تامپسون در 1961 پاپاس را به شهرتی جهانی رساند. در همان سال برای بازی در فیلم آنتیگونه جایزه خرس طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را دریافت کرد.

از دیگر فیلم‌های او می‌توان به بازی در فیلم ماندولین کاپیتان کارولی اشاره کرد.

ایرنه پاپاس در طی 26 سال در هفت فیلم با آنتونی کوئین هم‌بازی بود.

تغییر چهره هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله بعد 40 سال و در 93 سالگی!(+عکس)ایرنه پاپاس / بازیگر نقش هند در محمد رسول الله

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان