انتظار آخر سالی جنتی از مجلس آینده /نگرانی آقای نماینده از چند قطبی شدن مجلس دوازدهم

دبیر شورای نگهبان گفت: با وجود عداوت‌های دشمنان ایران اسلامی و مشکلاتی که برای ایران اسلامی به وجود آورده‌اند، حرکت کلی کشور به سمت پیشرفت است و ان‌شاءالله با همت همه مسئولان، به ویژه مجلس جدید، شاهد پیشرفت سریع‌تر کشور باشیم و مشکلات موجود مرتفع شود.

انتظار آخر سالی جنتی از مجلس آینده /نگرانی آقای نماینده از چند قطبی شدن مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در آخرین جلسه این شورا اشاره به فرارسیدن سال نو اظهار داشت: امیدوارم سال پیش رو سالی سرشار از سلامتی، عزت و سعادت برای ملت عزیز ایران باشد.

به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: لازم است در این روزها با ارزیابی اعمال و رفتار فردی و اجتماعی خود در سالی که روزهای پایانی‌اش سپری می‌شود، اصطلاحاً محاسبه نفس داشته باشیم و آماده شویم برای آغاز سال جدید. از خداوند مهربان بخواهیم به ما توفیق دهد در سال جدید چند گام به جلو برداریم و وظایف فردی و اجتماعی خویش را بهتر انجام دهیم.

جنتی عنوان کرد: امسال بهار طبیعت و بهار عبادت که ماه مبارک رمضان است همزمان شده‌اند و امیدواریم برکات مادی و معنوی این ماه عزیز و به‌ویژه شبهای باعظمت قدر شامل حال همگان شود.

وی تاکید کرد: در این روزها که همه برای آغاز سال نو آماده می‌شوند باید بیشتر به فکر نیازمندان باشیم و این نکته را در نظر داشته باشیم که بر اساس آموزه‌های اسلام، ما وقتی به نیازمندان کمک می‌کنیم قبل از اینکه مشکل آنها را حل کنیم به خودمان کمک کرده‌ایم و برای رشد خودمان کار کرده‌ایم.

دبیر شورای نگهبان در پایان صحبت‌هایش این موضوع را هم مطرح کرد که با وجود عداوت‌های دشمنان ایران اسلامی و مشکلاتی که برای ایران اسلامی به وجود آورده‌اند، حرکت کلی کشور به سمت پیشرفت است و ان‌شاءالله با همت همه مسئولان، به ویژه مجلس جدید، شاهد پیشرفت سریع‌تر کشور باشیم و مشکلات موجود مرتفع شود.

نگرانی یک نماینده از فضای دو قطبی مجلس آینده

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی درباره میزان تحقق شعار سال 1402 مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: با وجود اینکه امکانات نظام و دولت در شرایط سخت تحریمی بسیار محدود است اما در راستای تحقق شعار سال گام‌های جدی برداشته شد.

به گزارش مهر، وی افزود: برخی مسائل مانند مهار تورم و رشد تولید در یک سال به طور کامل محقق و تعیین تکلیف نمی‌شود، بلکه مسیرهای حرکت کشور است و باید همواره در این راستا حرکت کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

طغیانی درباره میزان تحقق مهار تورم در سال 1402، گفت: باید این موضوع را متناسب با داده‌ها در نظر گرفت؛ داده‌های آماری حاکی از آن است که میزان تورم، ماه به ماه رو به کاهش بوده و در شرایطی که میزان تورم در ابتدای سال 1402 بیش از 45 درصد بود اما الان به حدود 38 درصد کاهش یافته که عدد قابل توجه و مهمی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته شاید هنوز مهار تورم برای مردم خیلی ملموس نباشد اما قطعاً باید به نقطه‌ای برسیم که مردم به طور ملموس کاهش تورم را ببینند و ما باید به تورم تک‌رقمی برسیم.

طغیانی تاکید کرد: رسیدن به تورم تک‌رقمی کاملاً شدنی است، البته این مسأله مستلزم آن است که ما به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی برویم و باید کسری بودجه و رشد نقدینگی و خلق پول را کنترل کنیم. ما در مجلس یازدهم مسیر اصلاح ساختار نظام بودجه‌ای و بانکی کشور را دنبال کردیم و اگر می‌خواهیم نرخ تورم باز هم کاهش یابد، باید همین مسیر در مجلس دوازدهم دنبال شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کاملاً طبیعی است که در موضوعات مختلف در مجلس اختلاف نظر و دیدگاه وجود داشته باشد، گفت: اختلاف نظرها باید در مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و در نهایت جمع‌بندی شده و تصمیم لازم گرفته شود.

وی اظهار کرد: اگر اختلاف نظرها در مسیر درست یعنی بحث و گفت‌وگو در صحن مجلس، جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها مطرح نشود و در فضای مجازی و رسانه‌ای مطرح شود، دو قطبی‌های کاذب به وجود می‌آید که اصلاً به صلاح نیست. در شرایطی که تاکید مردم بر حل مسائل و مشکلات کشور است، اگر اختلاف‌ها و دعواهای سیاسی به جامعه درز پیدا کند، ناامیدکننده است.

منتخب مردم اصفهان در مجلس دوازدهم گفت: هنوز مجلس دوازدهم آغاز نشده و انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه به دور دوم کشیده شده است؛ در این شرایط نباید از الان اختلافاتی درباره جایگاه‌ها و رویکردهای مجلس به وجود آید.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان