طرز تهیه واویشکا با سنگدان مرغ یک غذای شمالی متفاوت

شما علاقه مندان به آشپزی می توانید در این بخش با طرز تهیه واویشکا با سنگدان مرغ آشنا شوید. این ترکیب خوشمزه بوده و با نان سرو می شود.

طرز تهیه واویشکا با سنگدان مرغ یک غذای شمالی متفاوت

واویشگاه سنگدان یکی از خوراکی‌ های متنوع و خوشمزه‌ ای است که می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه آن آشنا شوید. در ادامه با طرز تهیه واویشکا سنگدان آشنا خواهید شد.

برای داشتن انواع غذا ها با مرغ می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ  و خوارک هندی و انواعی دیگر از غذاهای متنوع را می توانید در آرگا بیاموزید.

طرز تهیه واویشکا سنگدان

مواد اولیه:

  • سنگدان مرغ: 250 گرم
  • سیر: 1 حبه
  • پیاز: 1 عدد
  • فلفل سیاه، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • آب: به میزان لازم

رسپی واویشکا سنگدان

طرز تهیه واویشکا سنگدان:

برای داشتن این مرغ خوشمزه باید ابتدا یک پیاز داغ تهیه کنید. پیاز را پوست کنده به صورت خلالی خرد کرده و درون روغن تفت دهید. به پیاز کمی زردچوبه و فلفل اضافه کنید، بعد از اینکه پیاز شما طلایی شد به سراغ تهیه دیگر مواد بروید.

حالا سنگدان‌ ها را خرد کرده تمیز کنید و بشورید. سنگدان‌ ها را درون تابه‌ ای با مقداری روغن تفت دهید. زیر حرارت را کم کرده تا سنگدان‌ ها به آرامی پخته شود. حالا می‌ توانید به آن کمی سیر رنده شده اضافه کنید.

بعد از اینکه عطر سیر بلند شد، می‌ توانید مقداری ادویه اضافه کنید. ادویه های مناسب این غذا زردچوبه و کمی نمک است. در صورتی که می‌ خواهید سنگدان‌ ها کمی پخت بهتری داشته باشد و نرم شود می‌ توانید روی آن آب ریخته و زیر حرارت را ملایم کنید تا به خوبی نرم شود و بپزد.

در این صورت بهتر است تا رب را در مرحله آخر اضافه کنید. استفاده از رب در زمان پخت موجب شده تا سنگدان‌ ها دیرتر بپزند. بعد از اینکه سنگدان‌ ها پخت و آب آن کمی خشک شد. رب را درون تابه ای دیگر با کمی روغن تفت دهید و به مواد خود اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه سنگدان مرغ می توانید به مواد خود کمی پیاز داغ اضافه کرده تا طعم آن بهتر شود.

روش تهیه واویشکا سنگدان

بهتر است پیاز داغ را به همراه سنگدان مخلوط کرده و درون تابه بگذارید. در صورت دلخواه می‌ توانید در مرحله آخر نیز پیاز داغ را اضافه کنید. در این ترکیب حتماً از سیر استفاده کنید تا از روی بهتری را تجربه کنید. بعد از پخت این غذا و خشک شدن آب اضافه می‌ توانید آن را از روی حرارت برداشته و با نان نوش جان کنید. این نوع غذا را می‌ توانید با نان سرو کرده و در صورت دلخواه نیست می‌ توانید در کنار پلو هم داشته باشید.

توجه کنید که سس این غذا باید غلظت کافی داشته باشد. پس اگر می‌ خواهید یک سس غلیظ و با کیفیت داشته باشید حتماً اجازه دهید تا مواد روی حرارت پخته شود و به سس غلیظ برسد.

این ترکیب خوشمزه را می‌ توانید برای شام و ناهار تهیه کنید. در صورت دلخواه می‌ توانید از گوجه رنده شده برای تهیه این سس استفاده کنید. در این صورت باید رب گوجه را با حرارت کمی تفت داده و بعد به آن مقداری رب اضافه کرد و سنگدان‌ ها را درون آن بریزید. این ترکیب فوق العاده را می‌توان در کنار کاهو نیز سرو کرده و نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان