پاکسازی هوای خانه با انواع راهکارهای ساده

پاکسازی هوای خانه به راحتی و با تکنیک های کم هزینه امکانپذیر می باشد از این رو در ادامه شما می توانید با استفاده از این راه کار ها خانه خود را بهبود بخشیده و در هوایی بهتر تنفس کنید.

پاکسازی هوای خانه با انواع راهکارهای ساده

پاکسازی هوای خانه راه و روش های بسیار زیادی دارد و شما می توانید با استفاده از روش های خاصی این کار را انجام داده و از داشتن هوایی تمیز در خانه نهایت لذت را ببرید. در واقع آلوده بودن هوای خانه می تواند بر روی بیماری های افراد در خانه تاثیراتی داشته باشد و منجر به تشدید آن ها خواهد شد بنابراین بهترین راه این است که هوای خانه را برای افراد بیمار تصفیه کنید.

پاکسازی هوای خانه

پاکسازی هوای خانه با روش های طبیعی

خانه یکی از محیط هایی می باشد  که نیاز به پاکسازی هوا دارد و هر از چند گاهی برای این که بتوانید هوای تمیز تری در خانه تان داشته باشید باید یک سری از اقداماتی را در این زمینه انجام دهید. البته باید بدانید که برخی از وسایل هستند که از مواد تهویه نشده ساخته شدند و همین مواد می توانند باعث آلودگی در هوای خانه شوند بنابراین پاکسازی هوای خانه امری طبیعی می باشد و هر خانه ای نیاز به ان دارد.

باز کردن پنجره ها

ساده ترین راه برای این که هوای خانه تان تصفیه شود این است که پنجره ها را باز کنید. در واقع حتی اگر به مدت 10 الی 12 دقیقه در روز نیز این کار را انجام دهید می توانید به تهویه شدن هوای خانه نیز کمک کرده و در نهایت از آلاینده های مضر در خانه بکاهید و سلامت را برای خود و سایر افراد خانه تامین کنید.

خرید گل و گیاه

یکی دیگر از ساده ترین راه ها برای این که خانه شما همیشه دارای هوای تازه و تمیز باشد این است که برای خانه تان گل و گیاه بخرید. گل ها و گیاهان می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید در کسری از ساعت خانه ای با هوای تازه داشته باشید زیرا گل و گیاهان مانند درختان عمل می کنند و می توانند با تولید اکسیژن تازه در خانه باعث بهبود کیفیت هوای خانه شوند.

روش های تمیز کردن هوا در خانه

استفاده از شمع و موم عسل

یک سری از افراد هستند که دوست دارند در خانه خود از شمع استفاده کنند و باید بدانید که این افراد بهترین راه را برای تصفیه کردن هوای خانه شان استفاده می کنند. اگر از شمع های دارای موم عسل استفاده کنید می توانید به تصفیه کردن هوای خانه تان کمک کرده و در حین سوختن می تواند ذرات آلوده را از بین ببرد.

استفاده از اسانس ها در پاک کننده ها

شما می توانید برای تمیز کردن هوای درون خانه تان از اسانس ها استفاده کنید و این اسانس ها می تواند روغن درخت چای و یا سایر روغن های گیاهی باشد زیرا این روغن ها دارای فواید ضد باکتریایی بوده و شما می توانید ان ها را به درون پاک کننده ها بریزید و از ان ها استفاده نمایید. ثابت شده است که استفاده از روغن های گیاهی و اسانس های خاصی مانند اکالیپتوس و اسطوخودوس می تواند منجر به کاهش کنه های گرد و گرد و غبار در خانه ها شود. در این میان سعی کنید از اسانس های با کیفیت استفاده کنید که بیش ترین بهره را در این زمینه ببرید.

زغال فعال

از دیگر روش هایی که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و هوای خانه تان را تمیز کنید استفاده از زغال چوب فعال می باشد و باید بدانید که این راه یکی از عالی ترین راه های تصفیه کردن هوای خانه می باشد. این فیلتر ها را شما می توانید از هر فروشگاهی در شهر خود تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

گل و گیاهان و تمیز بودن هوای خانه

سیگار نکشیدن در خانه

اگر از سیگار استفاده می کنید یادتان باشد که در خانه نکشید زیرا این کار می تواند منجر به ماندن ذرات سمی سیگار تا 5 ساعت در خانه می باشد و این مورد نه تنها برای شما بلکه برای سایرین نیز مشکل ساز خواهد شد.

استفاده از پنکه های سقفی

در واقع نه تنها در تابستان ها بلکه شما می توانید برای گردش هوا در خانه تان از این پنکه ها در زمستان و پاییز نیز استفاده کنید و یادتان باشد که این مورد نمی تواند منجر به خنکی هوا در زمستان شود و تنها راه گردش هوا را در خانه تان باز خواهد کرد.

فیلتر های تمیز کننده

یکی از ساده ترین راه هایی که شما می توانید هوای خانه تان را با استفاده از آن تصفیه نمایید تعویض کردن منظم فیلتر های سیستم های گرمایشی و سرمایشی می باشد. در واقع اگر بتوانید آن ها را به صورت منظم تعویض کنید می توانید بیش ترین بهره وری را در این زمینه داشته باشید. علاوه بر این کار شما باید در خانه تان برای داشتن هوایی تمیز تر از تهویه های مناسب مانند دریچه زنبوری ها استفاده کنید.

زغال فعال مناسب برای هوای تمیز

لامپ نمکی

استفاده از لامپ های نمکی نیز برای از بین بردن آلودگی ها در خانه بسیار خوب می باشد و شما می توانید با استفاده از نمک های صورتی هیمالیا تمامی آلودگی های خانه تان را از بین ببرید. در واقع افراد بسیار کمی در مورد این لامپ ها می دانند ولی باید بدانید که این روش یکی از روش های بسیار خوب برای پاکسازی هوای خانه می باشد.

عدم استفاده از محصولات دارای ترکیب های آلی

بهتر است برای خودتان و خانه تان از محصولاتی استفاده کنید که دارای ترکیب های آلی کم و یا بدون VOC می باشند. در حین رنگ کردن خانه ها ممکن است شما از رنگ هایی استفاده کنید که بعد از خشک شدن مواد سمی از آتن جدا شده و در هوا پخش شوند. بنابراین بهترین راه این است که از محصولات دارای برچسب فاقد VOC استفاده نمایید. با استفاده از این کار می توانید مواد شیمیایی مضر و سمی را در خانه تان به شدت کاهش دهید.

رهایی از کپک ها و قارپ ها

معمولا این مواد در حمام و جا های تاریک و مرطوب زیاد می شوند و شما می توانید با رهایی از آن ها باعث پاکسازی هوای خانه شده و باید بدانید که قارچ ها می توانند هاگ هایی را از خودشان منتشر کنند و در صد ها متر آن طرف تر ان ها را رشد دهند. سعی کنید این بخش ها را با استفاده از مواد شیمیایی تمیز کنید تا هوای خانه تان تمیز تر شود.

پاکسازی هوای خانه

تمیز کردن روتین

برای این که بتوانید در خانه خودتان هوایی تمیز داشته باشید ساده ترین راه برای شما این است که به  نظافت روتین خانه اهمیت داده و سعی کنید با تمیز کردن و جارو زدن منظم از بروز آلودگی هوا در خانه تان پیشگیری کنید  و استفاده از مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش می تواند شوره حیوانات خانگی تان را به شدت کاهش دهد.

استفاده از نم گیر ها

استفاده از دستگاه های رطوبت گیر به شما کمک می کند تا بتوانید هوایی تمیز در خانه داشته باشید. در واقع این رطوبت گیر ها دستگاه هایی می باشند که شما می توانید در تمامی فصل های سال از آن ها استفاده کرده و مانع از رشد بیش تر کنه ها و گرد و غبار در محیط خواهید شد و در نتیجه از بروز بیماری هایی مانند آسم و آلرژی در امان می مانید. خریدن این دستگاه ها  بسیار برای سلامتی خوب می باشد و به شما در زمینه بهبود هوای خانه تان کمک می کند.

زمانی که شما برای تمیز کردن خانه های خود اقدام کی کنید و دوست دارید به پاکسازی هوای خانه دست یابید باید حواستان باشد که این موضوع تبدیل به وسواس برایتان نشود زیرا برخی از افراد در این راه دچار مشکلاتی خواهند شد و دوست دارند به صورت افراطی همیشه هوای تصفیه شده در خانه داشته باشند. در واقع تمیزی هوای خانه اهمیت بالایی دارد و می تواند از بروز بیماری های قلبی و دیابت نیز پیشگیری نماید ولی در این راستا نباید زیاد از حد برای کاری تلاش نمایید.

داشتن هوای پاک در خانه

آلوده بودن هوا می تواند برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی و یا سایر بیماری های مزمن می باشند بسیار خطر ساز باشد و در نهایت امکان دارد جان ان ها را تهدید نماید. در واقع اگر در مناطقی زندگی می کنید که آلوده نمی باشد شما تنها با استفاده از یک دستگاه ساده برای تصفیه کردن هوای خانه تان می توانید سلامت خود و اطرافیان تان را تامین کنید و راحت تر تنفس کنید. در واقع آلودگی هوا می تواند باعث سرفه و عطسه نیز بشود و همین مورد می تواند مشکلات بی شماری را برایتان به همراه داشته باشد.

همچنین اگر تا کنون نگران این مورد نبوده اید باید بدانید که کیفیت هوای مورد تنفس شما دارای اهمیت بالایی می باشد و اگر دارای بیماری های تنفسی هستید باید به این موضوع بیشتر اهمیت بدهید. داشتن هوای پاک در خانه می تواند باعث شود که شما بهتر زندگی کرده و در نهایت زندگی سالم تری خواهید داشت. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های رگلاژ درب کابینت و رفع خش میز شیشه ای اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان