آموزش ساخت مهر در خانه با وسایل در دسترس

اگر قصد ساخت مهر در خانه را دارید، خیالتان راحت شدنی و البته آسان است. مقصد را درست آمده اید، آرگا در این مطلب ساختن مهر در منزل را به روشی ساده و بدون دستگاه آموزش می دهد.

آموزش ساخت مهر در خانه با وسایل در دسترس

در انجام امور قانونی و سایر موارد به مهر نیاز می باشد، مهرها از برترین وسایل جهت معتبر ساختن مدرک و اسناد بوده که دارای اندازه های گوناگون تولید می گردند. بعضی از مهرها تخصصی بوده و توسط دستگاههای مجهز و پیشرفته تولید می گردد که اغلب مهرهای حرفه ای با دستگاههایی لیزری حکاکی می گردند. مهرها دارای عملکرد آسانی هستند که می توانید با ساده ترین و حداقل تجهیزات و وسایل در منزل موفق به درست کردن آن شوید. بیشتر مردم گمان می کنند مهر فقط در انتقال طرحی بر روی مدارک و اسناد به کار می رود، در صورتی که اینچنین نبوده و در امور هنری نیز کاربرد داشته و با کارایی فراوان در مواردی همچون منتقل کردن طرح بر روی پارچه، کاغذ و غیره به کار می رود . در این مطلب آرگا آموزش ساخت مهر در خانه را با شما به اشتراک می گذارد.

طرح های مختلف اسم، واژه ها، شکل هایهندسی، لوگو و یا ترکیبی از تمامی آنها میتوانند بر روی مهرها حکاکی گردند. اغلب قسمتی از مهر که متعلق به طرح می باشد برجسته است. از متریال های گوناگونی همچون چوب، ژلاتین، پلاستیک و یا ترکیبی از آنها مهرها ساخته می شوند. مهرهای کوچک جهت امور قانونی و مهر نمودن مدارک بهره گرفته می شود. در ادامه آموزش ساخت مهر را به دو روش مطالعه می کنید.

ساختن مهر در خانه بدون دستگاه

ساخت مهر در خانه

برای ساخت مهر در خانه می توانید از وسایل و مواد مختلف استفاده کنید. اگر می خواهید یک مهر کاربردی و باکیفیت داشته باشید بهتر است در انتخاب مواد آن بیشتر دقت کنید و دیگر اینکه از دستگاه لازم که زیاد هم هزینه بر نیست بهره ببرید. اما ما در این مطلب یک روش ساده را آموزش می دهیم که نیازمند دستگاه نبوده و مواد آن قابل دسترس در خانه است.

ساخت مهر خانگی به روشی ساده

وسایل لازم

  • 1 عدد بسته پاک کن
  • 1 قطعه مداد
  • طرح دلخواه کاغذ استامپترسیم
  • تیغ برش

روش ساخت مهر در منزل

ابتدا پاک کن انتخابی خویش را بر روی کاغذ استامپترسیم بگذارید و اطراف آن را با کمک مداد خطی رسم نمایید. بعد در کادر کشیده شده بر روی کاغذ مشغول رسم کردن طرح گرافیکی شوید. بهتر است از طرح ساده بهره ببرید تا نتیجه بهتری داشته باشید. طرح را با همه جزئیات بر روی کاغذ استامپترسیم بکشید بعد همه جزئیات طرح خویش را به کمک مداد پررنگ نمایید.

نکته :طرح ساده و برابر با طرح مناسب است و دیگر اینکه کادر اطراف پاک کن لازم است کمرنگ باشد.

حالا نوبت به انتقال طرح رسم شده بر روی پاک کن می رسد. البته که ساده می باشد و تنها نیازمند چند مرحله است. به این صورت که کاغذ استامپترسیم را بر روی پاک کن برگردانده و توجه نمایید که کادر به طور دقیق بر روی پاک کن واقع شده باشد. در این حالت طرح شکل از پشت کاغذ خوب رویت می گردد، از خودکاری دارای سر توپی بهره ببرید و بر روی طرح رسم کشیده و بدین وسیله طرح را قرینه بر روی پاک کن انتقال دهید. البته می توانید از وسایل دیگری هم به جای خودکار سرتوپی بهره ببرید.

در این مرحله طرح رسم شده بر روی پاک کن را با تیغه برش ببرید، همچنین می توانید به جای تیغه برش از چاقوی ساده خودکار بهره ببرید. و اما جهت این منظور یا می توانید دور طرح کشیده شده بر روی پاک کن را تراشیده تا طرحی برجسته داشته باشید و یا درون طرح رسم شده را تخلیه نمایید. ما شیوه نخست را پیشنهاد می کنیم.

در آخرین مرحله نیز نوبت به تست مهر خود می رسد. مهر دست ساز خانگی خود را درون استامپ و یا رنگ بزنید و بر روی کاغذ و یا سایر سطح ها بزنید. بدین وسیله طرح چاپ شده بر روی مهر را بر روی کاغذ انتقال دهید.

ساخت مهر در خانه کمر هزینه و آسان

در منزل مهر بسازید!

سخن پایانی

به طور کلی مهرهای ژلاتینی باکیفیت تر از سایر مهرها هستند. زیرا که مهرهای ژلاتینی توسط دستگاههای پیشرفته و مجهز تولید می گردند که جزئیات را کاملا به نمایش می گذارند. با این حال سایر شیوه ها جهت درست کردن مهر همچون حک کردن طرح بر روی مواد لاستیکی، چوب و … وجود دارد. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی و یادگیری ساخت کیسه بوکس در خانه و ساخت چسب همه کاره  می توانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان