آغاز بهار در ژاپن با عطر سرمست‌کننده شکوفه‌های آلو(+عکس)

بهار در ژاپن با شکوفه دادن درختان آلو آغاز می‌شود که نقش خاصی در فرهنگ ژاپنی دارند. شکوفه‌های آلو نوید بار بستن زمستان و رسیدن روزهای روشن را می‌دهند.

بهار در ژاپن فصل لذت‌بخشی است که چشم‌انداز پر جنب‌و‌جوشی از رنگ‌ها و عطرها را به‌ارمغان می‌آورد. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های بهار در ژاپن، شکوفه دادن درختان آلو است که در زبان ژاپنی به آن ume می‌گویند. این گل‌های ظریف نقش بسزایی در فرهنگ ژاپنی و ارتباط تنگاتنگی با فرا رسیدن بهار دارند.

به گزارش زومیت، درحالی‌که شکوفه‌های گیلاس (ساکورا) در کانون توجه فرهنگ ژاپنی قرار گرفته است، شکوفه‌های آلو برای قرن‌ها قلب‌ ژاپنی‌ها را تسخیر کرده‌اند و همچنان برای این مردم گرامی هستند. آن‌ها جزو اولین شکوفه‌هایی هستند که می‌شکفند و معمولاً در ماه‌های فوریه و مارس مناظر را زیباتر می‌کنند.

در سراسر کشور ژاپن شکفتن شکوفه‌های آلو را با برپا کردن جشنواره‌های آلو (ume matsuri) جشن می‌گیرند. پارک‌های عمومی، زیارتگاه‌ها و معابد با درختان آلو تزئین می‌شوند و منظره‌ای زیبا خلق می‌کنند.

بیشتر شکوفه‌های آلو پنج گلبرگ دارند و در رنگ‌های مختلفی از سفید تا صورتی تیره دیده می‌شوند. برخلاف شکوفه‌های گیلاس، شکوفه‌های آلو رایحه‌ای قوی و شیرین پخش می‌کنند. با رفتن سایه‌ی سرد زمستان، عطر آن‌ها که فضا را پر می‌کند، نشان‌دهنده بیداری طبیعت پس از خواب آرام زمستان است. شکوفه‌های آلو با لطافت چشم‌نوازشان به ما یادآوری می‌کنند که روزهای روشن‌تری در پیش است و زندگی آماده است تا بار دیگر فوران کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان