آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی مضر است؟

اگر برای انجام رنگ مو در دوران قاعدگی تردید دارید و برای شما جای سوال است که آیا این کار را انجام دهید یا خیر پیشنهاد می کنیم با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی مضر است؟

معمولا فعالان صنعت رنگ و مو به خانم ها توصیه می کنند که در تایم های خاصی مانند دوران قاعدگی از انجام این کار خودداری کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی علت عدم انجام رنگ مورد در دوران قاعدگی بپردازیم. با ما همراه باشید.

علت عدم رنگ مو در دوران قاعدگی

احتمالا شما هم این توصیه را شنیده باشید که در دوران قاعدگی نباید موها را رنگ کرد زیرا رنگ مو باز نمی شود یا رنگ به آن صورت که باید جلوه پیدا نمی کند. ولی برخی افراد برای رنگ مو در این دوران اقدام کرده و موهایشان خیلی خوش رنگ می شود. پس دلیل این توصیه چیست؟

فعالان صنعت مو و زیبایی به خانم ها توصیه دارند که از رنگ کردن موها در دوران قاعدگی خودداری نمایند نه به خاطر این که رنگ باز نمی شود بلکه پوست سر حساس می شود. در قاعدگی حساسیت به درد در همه نقاط بدن افزایش می یابد و پوست سر هم حساس می شود.

به این ترتیب استفاده از مواد شیمیایی روی پوست سر مثل انواع دکلره، رنگ مو و انواع رنگ و مواد دیگر به سادگی می تواند سبب آسیب پذیری پوست سر و تحریک آن شود و بیشتر از حد معمول در این ناحیه ایجاد درد نماید. این درد حتی در مواردی ممکن است سبب گرفتگی عضلات گردن و شروع میگرن گردد.

به طور کلی در پاسخ به این سوال که آیا می توان در دوره قاعدگی موها را رنگ کرد نمی توان جواب مشخص و قطعی بیان کرد. تغییرات هورمونی سطح بدن هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. در ضمن جنس مو و پوست افراد هم متفاوت است. از این رو تاثیر رنگ مو در زمان قاعدگی هر فرد با دیگری تفاوت دارد.

با توجه به نکاتی که اشاره شد بهتر است منتظر اتمام دوره قاعدگی خود بود و بعد به رنگ کردن مو اقدام کنید. هر چند توضیح علمی و دقیقی در مورد تاثیر دقیق رنگ مو در زمان قاعدگی و میزان موثر بودن آن روی مو ارائه نشده ولی خانم های بسیاری از این امر گلایه مند هستند.

باز هم تاکید می شود این موضوع برای تمام خانم ها صحت ندارد. با توجه به نوع بدن هر فرد و میزان تغییرات هورمونی این واکنش در افراد متفاوت است. در برخی آزمایشات مشخص شد تعداد محدودی افراد رنگ مو را شبیه روزهای معمول و مطابق با رنگ روی محصول تجربه کرده اند.

به علت افزایش سطح هورمون ها در این دوره، رشد موهای سر بیشتر می شود. در قاعدگی مو می تواند طی 3-4 روز رشد نماید. در حالی که به صورت معمول در طول یک هفته تا 10 روز موی جدید شروع به رشد می کند. در ضمن تغییرات هورمونی در بدن موجب حساس تر شدن پوست سر می گردد. از این رو رنگ کردن مو یا هر نوع تحریک پوستی دیگر در این دوران سبب آسیب رسیدن یا ایجاد قرمزی و کبودی روی پوست می شود. بهتر است اجازه داده دوران قاعدگی تمام شود بعد موها را رنگ کنید.

در پایان همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از روش های تسکین درد قاعدگی و درمان مشکلات قاعدگی روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان