راهنما جامع و کامل انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

اتاق خواب اولین و آخرین جایی است که ما در آن وقت می‌گذرانیم. اولین لحظاتی که روزمان را شروع می‌کنیم در اتاق خواب هستیم و آخرین لحظات روز که به خواب فرو می‌رویم هم در این فضا حضور داریم.

راهنما جامع و کامل انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

اتاق خواب اولین و آخرین جایی است که ما در آن وقت می‌گذرانیم. اولین لحظاتی که روزمان را شروع می‌کنیم در اتاق خواب هستیم و آخرین لحظات روز که به خواب فرو می‌رویم هم در این فضا حضور داریم. این درحالی است که بقیه ساعات روز مشغول کار در بیرون از خانه باشیم.

اما برای بسیاری از افراد، اتاف خواب به نوعی اتاق کارشان نیز هست. هر روز در آن بیدار می‌شوند، ورزش می‌کنند، درس می‌خوانند و کار می‌کنند. بنابراین زمان قابل توجهی در این فضا هستند. به همین دلیل، طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. در این میان، نقش دیوارها پررنگ‌تر بوده و حساسیت آن بالاست. شاید بیشترین چیزی که بتوان در فضای کوچک اتاق خواب برای طراحی دکوراسیون روی آن مانور داد، دیوارها باشند.

اما چطور باید دیوارها را تزئین کنیم تا اتاق خواب زیباتر باشد و بهترین تأثیر را از آن بگیریم؟ در ادامه این مقاله تمام نکات مربوط به انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب را توضیح خواهیم داد. در ابتدا به علت اهمیت کاغذ دیواری اتاق خواب می‌پردازیم و سپس نکات مهمی را توضیح می‌دهیم که بهترین و کامل‌ترین راهنمای شما برای انتخاب، خرید و قیمت کاغذ دیواری اتاق خواب خواهد بود.

چرا انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب بسیار حساس و مهم است؟

کاغذ دیواری اتاق خواب

تا حالا توجه کردید شب‌هایی که خواب خوبی ندارید، چقدر تمرکز و انرژی شما در روز بعد کمتر است؟ تحقیقات مهم علمی ثابت کرده که خواب مناسب و باکیفیت تأثیر بسیار ویژه‌ای بر تمرکز و انرژی در روز داشته و بر خلقیات و احساسات افراد نیز تأثیر می‌گذارد.

عوامل مهمی می‌توانند کیفیت خواب را تغییر دهند اما عوامل محیطی بیشترین تأثیر را در این امر دارند. عوامل محیطی به معنای تمام شرایط نامناسبی است که در محیط اطراف فرد پیش از خواب وجود وجود دارد. برای مثال هوای نامناسب اتاق، نور نامناسب و... از این عوامل هستند.

در این میان، یکی از این شرایط محیطی که تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب دارد، دکوراسیون نامناسب اتاق خواب است. اتاق خواب باید دکوراسیونی آرامش‌بخش داشته‌باشد و بتواند به روح ناآرام شما که در طول روز به دلایل مختلف آزرده شده، انرژی مثبت و آرامش ببخشد.

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود دکوراسیون اتاق خواب برای خوابیدن مناسب باشد، انتخاب کاغذ دیواری است. بیشترین چیزی که در طول شب به آن نگاه می‌کنیم، دیوارها و سقف اتاق خواب هستند. به همین علت، انتخاب درست کاغذ دیواری باعث می‌شود که خواب خوبی داشته‌باشیم و انرژی خود را برای روز بعد جمع کنیم.

5 نکته که باید پیش از انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب بدانید

حالا که به میزان اهمیت انتخاب درست کاغذ دیواری اتاق خواب پی بردیم، باید بدانیم که دانستن چه نکاتی به شناخت کاغذ دیواری مناسب منجر می‌شود. موارد زیر نکاتی است که باید پیش از انتخاب کاغذ دیواری آن‌ها را بدانید:

  • کاغذ دیواری هزاران طرح مختلف دارد. باید بدانیم که کدام طرح برای اتاق خواب مناسب است و هدف بزرگ که خواب باکیفیت است را خدشه‌دار نمی‌کند.
  • باید بدانیم کدام رنگ کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب بوده و حس آرامش را در محیط افزایش می‌دهد.
  • باید بدانیم که چه سبک کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است و چطور باید آن را با سایر اجزاء دکوراسیون هماهنگ کرد.

این نکات در مجموع، شما را آگاه می‌کند که بهترین کاغذ دیواری را برای اتاق خواب انتخاب کنید.

چه طرح‌هایی برای کاغذ دیواری اتاق خواب مناسب هستند؟

کاغذ دیواری اتاق خواب والینو

برعکس محیطی مثل پذیرایی که شاید نتوان در آن به خیال و دنیای رویایی بال و پر داد، اتاق خواب جایی است که می‌توانیم آن را شبیه آرزوهای خود بسازیم.

برای مثال اگر شما هم مثل اکثر افراد رویای پرواز دارید، می‌توانید به کمک کاغذ دیواری اتاق خواب روی بال خیال خود پرواز را تجربه کنید. مثلا تصور کنید که دیواری روبه‌روی تخت، یا حتی سقف، با کاغذ دیواری پوشیده شود که دارای طرح آسمان و ابرهای زیباست. می‌توانید قبل از خوابیدن به آن نگاه کنید و از دیدن این منظره به شدت آرامش بگیرید.

به جز این دو مورد، انواع کاغذ دیواری با طرح آجر، طرح سنگ، طرح آب‌رنگی، طرح پتینه، انواع طرح‌های سه ‌بعدی، طرح منظره طبیعت و... نیز برای کاغذ دیواری اتاق خواب مناسب هستند.

بهترین رنگ برای کاغذ دیواری اتاق خواب چیست؟

برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کاملا دست بازی دارید. هر رنگی را برای این محصول می‌توان انتخاب کرد تا جایی که هدف اصلی دکوراسیون را از بین نبرد.

برای مثال رنگ‌های جیغی مثل قرمز که نقش انرژی‌دهنده دارند، اصلا برای افزایش آرامش و خواب خوب مناسب نیستند. رنگ‌های دیگری نیز که چنین خصوصیاتی دارند هم به درد این فضا نمی‌خورند.

در مقابل رنگ‌های آرامش بخش مثل آبی، سبز، صورتی و... بهترین گزینه برای کاغذ دیواری اتاق خواب هستند. این رنگ‌ها روی سلول‌های عصبی مغز شما تأثیر گذاشته و از میزان استرس و اضطراب شما می‌کاهند.

علاوه‌بر این موارد استفاده درست از رنگ‌هایی مثل مشکی، بنفش تیره و... نیز برای خواب مفید بوده و دکوراسیون شما را جذاب‌تر و گرم‌تر می‌کند.

آیا می‌توانیم خودمان کاغذ دیواری در اتاق خواب نصب کنیم؟

نصب کاغذ دیواری موضوع ساده و آسانی است که به خاطر باورهای غلط، سخت و پیچیده به‌نظر می‌رسد.

برای نصب کاغذ دیواری تنها لازم است چند نکته‌ای که در ادامه خواهیم گفت را بدانید.

در ابتدا باید به زیرساز کاغذ دیواری توجه کنید. زیرساز فضایی است که کاغذ دیواری روی آن نصب می‌شود. زیرساز باید کاملا صاف باشد تا کاغذ دیواری ظاهر طبیعی و زیبایی داشته‌باشد. اگر دیوار زیرساز گچی بود، می‌توانید به راحتی آن را صاف کرده و سطوح ناصاف را هم‌سطح باقی سطوح کنید. اگر دیوار زیرساز با کاغذ دیواری پوشانده شده است، باید ابتدا کاغذ دیواری پیشین را از دیوار جدا کنید و سپس مراحل قبلی را تکرار نمایید.

پس از این کار نیاز به خرید چسب خوب برای چسباندن کاغذ دیواری دارید. چسب خوب نباید خیلی زود قابلیت خود را از دست بدهد و باید قدرت زیادی در چسباندن داشته‌باشد. تمام دیوار موردنظر را با چسب بپوشانید و سپس به سراغ رول‌های کاغذ دیواری بروید. رول‌ها را به ترتیب و باتوجه به الگوی آن‌ها کنار هم قرار داده و از بالا به پایین بچسبانید.

هنگام چسباندن آن حتما هواگیری انجام دهید تا نتیجه نهایی بهتر به‌نظر برسد. در نهایت قسمت‌هایی مثل کلید و پریز را با یک تیغ با کاتر جدا کنید تا به آن دسترسی داشته‌باشید. اگر انجام این مراحل برای شما سخت بود، می‌توانید از یک متخصص بخواهید تا کار نصب کاغذ دیواری را برای شما انجام دهد.

خرید و نصب کاغذ دیواری اتاق خواب

جمع‌بندی

در این مقاله راهنمایی کامل درباره انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب که یکی از فضاهای مهم خانه است، ارائه دادیم. گفتیم که این فضا نیاز به آرامش زیادی دارد و باید به گونه‌ای طراحی شود که روی کیفیت خواب ما تأثیر منفی نگذارد.

پس از آن درباره موضوعات مهم مربوط به کاغذ دیوار اتاق خواب یعنی انتخاب طرح، رنگ و سبک مناسب صحبت کردیم. همچنین درباره انتخاب بهترین جنس کاغذ دیواری برای اتاق خواب نیز توضیح دادیم و کاغذ دیواری الیاف طبیعی را معرفی کردیم.

شما می‌توانید طرح‌ها و مدل‌های متنوع کاغذ دیواری را با بهترین کیفیت و قیمت را از فروشگاه های آنلاین و اینترنتی کاغذ دیواری تهیه کنید. برای خرید کاغذ دیواری ارزان قیمت و ایرانی والینو بهترین فروشگاه در ایران است، گزینه دوم برای خرید فروشگاه دیجی کالا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان