پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برداشت گل محمدی از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود و امسال پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل را داریم.

پیش‌بینی برداشت 2800 تُن گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد میری در گفتگویی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود 10 درصد کاهش یافته است، اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی در استان خراسان رضوی از هزار و 327 هکتار در سال 1401 به حدود یک هزار و 200 هکتار در سال 1402 کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 2 هزار و 800 تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد 25 واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود 304 واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود 420 هزار نفر روز است، اظهار کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، 2 هزار و 800 تن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: حدود 60 درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد و خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استانهای کشور را دارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان