۵ روش درمان قطعی زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی یکی از بیماری های شایعی است که سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر درگیر آن می شوند. راه های مختلفی برای درمان آن پیشنهاد می شود که برخی از این روش ها با انجام جراحی، برخی دیگر با تجویز دارو برای بیمار است که به رفع بیماری و روند بهبود آن کمک می کنند.

5 روش درمان قطعی زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی یکی از بیماری های شایعی است که سالانه حدود 30 میلیون نفر درگیر آن می شوند. راه های مختلفی برای درمان آن پیشنهاد می شود که برخی از این روش ها با انجام جراحی، برخی دیگر با تجویز دارو برای بیمار است که به رفع بیماری و روند بهبود آن کمک می کنند. انتخاب روش درمان معمولا بر اساس اندازه، تعداد، محل قرار گرفتن زگیل، هزینه ها و ترجیح خود بیمار می باشد. در این مطلب تلاش می کنیم روش های مختلف درمانی را برای بهبود زگیل تناسلی بررسی کنیم.

استفاده از پماد برای از بین بردن زگیل تناسلی

یکی از پمادهای معروف برای درمان این بیماری پماد ایمیکیمود می باشد. فرآیند اثرگذاری این پماد بدین صورت است که با تقویت سیستم ایمنی بدن تلاش می کند تا بدن بیمار بتواند با زگیل تناسلی مبارزه کند. یکی از عوارض های احتمالی مصرف این پماد این است که احتمال دارد رنگ پوست کمی تغییر کند، همچنین ممکن است بیمار در اثر مصرف به بدن درد، خستگی و سرفه نیز دچار شود. تا زمانی که این پماد بر روی پوست قرار دارد باید از ارتباط جنسی خودداری کرد زیرا اثر گذاری کاندوم را کاهش می دهد.

یکی از پمادهای دیگری که برای درمان استفاده می شود پماد پودوفیلین است. این محصول ممکن در برخی افراد باعث درد، زخم و تحریک اندکی در پوست شود. این پماد که دارای ترکیب فعال است به مرور زگیل تناسلی را از بین می برد.

فریز کردن زگیل تناسلی

یکی از روش های از بین زگیل تناسلی، استفاده از روش درمانی فریز کردن است. در این روش که به نام کرایوتراپی هم شناخته می شود، با استفاده از نیتروژن مایع عمل فریز کردن صورت می گیرد. این روش طی چهار هفته و به شکل مستمر انجام می شود. در برخی از افراد ممکن است به علت استفاده از روش کرایوتراپی التهاب، سوزش و واکنش های آلرژیک ایجاد شود.

استفاده از قرص

قرص های مختلفی در بازار برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد، اما بهترین قرص برای زگیل تناسلی، قرص ahcc است. قرص های اصل و اورجینال زگیل تناسلی را می توانید با خیال راحت از سایت فرازطب خریداری کنید. قرص ahcc مخفف عبارت Active Hexose Correlated Compound می باشد. این قرص از ترکیبی از قارچ ها تشکیل شده است و به نوعی یک مکمل دارویی محسوب می شود که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد. مهم ترین کاری که قرص ahcc در بدن انجام می دهد تقویت سیستم ایمنی فرد مبتلا می باشد. قرص ahcc سال هاست در طب سنتی ژاپن استفاده می شود و به غیر از درمان زگیل تناسلی به درمان انواع بیماری های عفونی و درمان التهاب روده نیز کمک می کند و فواید مفیدی دیگری نیز دارد:

· افزایش انرژی و توان بدنی فرد

· دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی

· کم کردن سطح کلسترول در بدن

· بهبود میزان قند خون

· بهبود سلامت کبد و کم کردن التهاب

· محافظت در برابر سرطان ها

از مهم ترین فواید استفاده از قرص ahcc این است که ویروس را سرکوب نمی کند بلکه کاملا آن را از بین می برد. با توجه به این که برندهای مختلفی در دنیا این محصول را تولید می کنند، اما بهترین برند مربوط به کارخانه آمریکایی Quality Of Life می باشد که در هر شیشه از این محصول 60 عدد قرص 750 گرمی وجود دارد. برخی از افراد این مکمل دارویی را با قارچ گانودرما اشتباه می گیرند در حالی که مکمل دارویی hacc با قارچ گانودرما بسیار متفاوت است. برای خرید این قرص حتما باید از سایت های معتبر خرید را انجام دهید زیرا نمونه های تقلبی از این محصول در بازار بسیار زیاد شده است.

لیزر درمانی

یکی از روش های درمانی برای از بین بردن زگیل تناسلی در مردان استفاده از لیزر درمانی می باشد. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش با استفاده از گاز CO2 زائده ها تبخیر می شوند و کم کم از بین می روند. عدم ایجاد اسکار یکی از محاسن لیزر درمانی می باشد، همچنین با توجه به این که لیزر درمانی یک روش تهاجمی می باشد اشعه لیزر می تواند به عمق بافت های آسیب دیده نفوذ کند به همین علت امکان عود کردن بیماری در این روش بسیار اندک است. استفاده از لیزر درمانی در مواقعی توصیه می شود که بیماری به شدت رشد کرده است. البته استفاده از این روش در بیمارانی که مبتلا به هپاتیت و ایدز می باشند ممنوع است. این روش یکی از روش های درمانی با سرعت عمل بالا محسوب می شود که معمولا در بیشتر مواقع طی یک جلسه برای بیمار انجام می شود. بعد از لیزر درمانی نیازی به مصرف پماد خاصی نیست مگر این که پزشک با توجه به شرایط بیمار، پماد مخصوصی را تجویز کند.

الکتروکوتر

کوتر کردن یا سوزاندن یکی از روش های درمانی برای از بین بردن زگیل تناسلی محسوب می شود. زگیل های تناسلی دارای ریشه هایی در عمیق پوست می باشند در این روش پزشک به کمک دستگاه الکتروکوتر، حرارت و گرمای بالایی را به ریشه زگیل ها رسانده و به اصطلاح آن ها را می سوزاند. این روش، مقداری دردناک است به همین علت پزشک با بی حسی موضعی تلاش می کند تا بیمار درد ناشی از عمل سوزاندن را متوجه نشود. در برخی مواقع نیز به درخواست بیمار، از دارو های بیهوشی استفاده می شود. در روش کوتر کردن اگر بیمار سبک زندگی خود را تغییر ندهد یا از روابط جنسی با شرکای متعدد جلوگیری نکند و سیستم ایمنی بدنش تضعیف شود، احتمال برگشت و به اصطلاح عود کردن بیماری وجود دارد. بسیاری از پزشکان در کنار استفاده از این روش، تجویز برخی از داروها را نیز برای بیمار انجام می دهند تا امکان برگشت زگیل ها را به حداقل یا صفر برسانند.

نتیجه گیری

زگیل تناسلی بیماری ناعلاجی نیست، اما این بدان معنا نمی باشد که نسبت به علائم بیماری بی تفاوت باشید! بهتر است بدانید که زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی و واگیردار است، بنابراین می تواند از طریق رابطه جنسی به شریک جنسی شما منتقل شود به همین علت تا درمان کامل محافظت های لازم را حین عمل جنسی خود انجام دهید. برخی از روش های درمانی نسبت به سایر روش ها اثر بخشی بهتری دارند و امکان عدم برگشت در آن روش ها بیشتر است بنابراین بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کرده و تمام راهکار ها را با توجه به رشد زگیل تناسلی در بدن خود مورد بررسی قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر