نقش موثر بانوان در جامعه در افق ۱۴۱۴ حوزه علمیه خواهران اصفهان

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه از قرن دوم و سوم همیشه اصفهان از عالمان عالمه برخوردار بوده است، گفت: این مرکز چشم اندازی برای افق ۱۴۱۴ تعریف کرده که مهمترین آن نقش موثر بانوان این مجموعه در جامعه است.

نقش موثر بانوان در جامعه در افق 1414 حوزه علمیه خواهران اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران اصفهان تنها مجموعه‌ای است که بانوان را از مقطع دبیرستان پذیرش می‌کند و محدودیت‌های کمتری بابت حضور روزانه در کلاس‌های درس به نسبت حوزه علمیه برادران دارد.

وی با اشاره به پذیرش 735 نفر در سال گذشته در حوزه علمیه خواهران اصفهان در سه سطح اظهار کرد: سال گذشته تعداد کل دانش آموختگان در سطح یک و دو، 230 نفر بود و 383 نفر نیز در سطح سه و چهار فارغ التحصیل شدند و مدرک دریافت کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه 16 نفر استاد سطح دو، چهار نفر سطح سه و یک‌ استاد سطح چهار در این مرکز حضور دارند، بیان کرد: فراخوانی برای جذب اساتید سطح دو، ویژه دانش‌آموختگان مقطع سطح سه و طلاب سطح چهار ساکن در استان اصفهان صادر شده است، سال گذشته در این ارتباط 309 داوطلب تدریس داشتیم که 229 نفر حائز شرایط برای مصاحبه معرفی شدند و آزمون نهایی نیز دهم خرداد امسال برگزار شد.

وی اضافه کرد: رشته های فقه و اصول، تفسیر، تاریخ، علوم حدیث، منطق و فلسفه و نظام سیاسی اسلام از جمله رشته‌های مورد نیاز فراخوان جذب استاد در سطح دو حوزه علمیه است.

عبداللهی نژاد با بیان اینکه دوره های آموزشی مختلفی برای اساتید و مبلغان برگزار می شود، ادامه داد: دوره تربیت تخصصی فرق و ادیان برای 40 نفر، طرح پویش بینات مخصوص کادر مدارس و نشست تبلیغ موثر با شرکت 60 نفر از جمله برنامه های برگزار شده توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به ثبت نام 700 نفر برای پرونده تخصصی تبلیغ گفت: 350 نفر حائز شرایط و دعوت به مصاحبه بودند که در نهایت برای 100 نفر پرونده تشکیل شد.

امکان جذب در دستگاه های قضایی به عنوان دادیار

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه به جز سمیرم مدارس علمیه در همه شهرستانهای اصفهان فعال هستند، تاکید کرد: این مرکز، علاوه بر فعالیتهای تبلیغی و علمی و عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها، تدریس در حوزه، عضو فعالیتهای تبلیغی از جمله طرح امین شده است و طلاب، جذب آموزش و پرورش به عنوان معلم می شوند و امکان جذب در دستگاه های قضایی به عنوان دادیار وجود دارد

وی با اشاره به اینکه از قرن دوم و سوم همیشه اصفهان از عالمان عالمه برخوردار بوده است، اظهار کرد: : این مرکز چشم اندازی نیز برای افق 1414 تعریف کرده که مهمترین آن نقش موثر بانوان این مجموعه در جامعه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر