ماهان شبکه ایرانیان

چرا باید خداوند را به زبان عربی ستایش و پرستش کرد؟

پرستش و ستایش خداوند لازم نیست به زبان عربی باشد، بلکه هر کس با هر زبانی میتواند با خدا راز و نیاز کند و او را بپرستد؛ بلی نماز باید به عربی خوانده شود، زیرا اوّلاً در مفهوم پرستش نوعی تعبّد و تسلیم وجود دارد

کلمات و جملاتی که انسان در نماز میخواند، دارای بار معنایی عمیقی است که برخی از آنها نمیتوانند معادل یا ترجمه‌ای به زبان دیگر داشته باشند، مانند کلمه اللَّه که از طریق این عبارات، انسان با عبارات عمیق با خداوند رابطه برقرار میکند.
چرا باید خداوند را به زبان عربی ستایش و پرستش کرد؟

پرستش و ستایش خداوند لازم نیست به زبان عربی باشد، بلکه هر کس با هر زبانی میتواند با خدا راز و نیاز کند و او را بپرستد؛ بلی نماز باید به عربی خوانده شود، زیرا اوّلاً در مفهوم پرستش نوعی تعبّد و تسلیم وجود دارد. هم چنین عبادت خداوند، تعبّد و تسلیم در مقابل فرمان او است و طبیعی است که زمانی تعبد و تسلیم خواهد بود که آن چه او از انسان خواسته است، انسان آن را انجام دهد.

 

خداوند از طریق پیامبرش این صورت نماز را با همین کلمات مشخص و معیّن خواسته است، پس انسان مسلمان که تسلیم حقیقت و خداوند است، گوش به فرمان او داشته و به همین نحو به جا می‌آورد. ثانیاً کلمات و جملاتی که انسان در نماز میخواند، دارای بار معنایی عمیقی است که برخی از آنها نمیتوانند معادل یا ترجمه‌ای به زبان دیگر داشته باشند، مانند کلمه «اللَّه» که از طریق این عبارات، انسان با عبارات عمیق با خداوند رابطه برقرار میکند.


منبع : پاسخگو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان