۷۰ کشته در حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان غزه / اسرائیل :‌ فرمانده نظامی حماس،‌ هدف حمله بود / حماس : دروغ است

حماس: همه شهدا غیرنظامی هستند و آنچه در حال رخ دادن است تشدید خطرناک جنگ نسل کشی در سایه حمایت آمریکا و سکوت جهانی است".

بیش از 70 نفر در حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در جنوب غزه کشته شدند.

به گزارش عصرایران، وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد حمله به کمپ آوارگان در منطقه المواصی (جنوب منطقه غزه) منجر به کشته شدن دست کم 71 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 289 نفر شد.

در مقابل،‌ رادیو ارتش اسرائیل گفت هدف این حمله "محمد الضیف" فرمانده شاخه نظامی حماس بود.  
وزارت بهداشت در غزه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد "نتیجه قتل عام هولناک اشغالگران علیه شهروندان و آوارگان در منطقه المواصی ... بیش از 71 شهید و 289 مجروح است".

"محمد الضیف" فرمانده شاخه نظامی حماس (گردان های عزالدین قسام) است. اسرائیل او را مسوول حمله حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر می داند و تحت تعقیب قرار داده اما تاکنون نتوانسته او را دستگیر کند یا مورد هدف قرار دهد. هنوز مشخص نیست محمد ضیف کجاست.

محل بمباران امروز شنبه اسرائیل در غزه

زخمی های حمله اسرائیل به غزه

رادیو ارتش اسرائیل ادامه داد "هدف این حمله محمد الضیف، رهبر شاخه نظامی حماس بود ... الضیف در مکانی روی زمین در منطقه انسانی غرب خان یونس مخفی شده بود."

رادیو اضافه کرد: "هنوز معلوم نیست الضیف کشته شده است یا خیر. ارتش اسرائیل گفت که در حال مطالعه این گزارش است".

دفتر نخست وزیری اسرائیل همچنین اعلام کرد که نتانیاهو قصد دارد در این باره مذاکرات امنیتی انجام دهد.

سایت شبکه فرانس 24 نوشت یک مقام امنیتی تایید کرد  محمد الضیف، رهبر شاخه نظامی حماس، هدف حمله اسرائیل به غزه بود.

حماس در واکنش گفت ادعاهای اسرائیل با هدف سرپوش گذاشتن بر ابعاد این کشتار است.
حماس اعلام کرد: ادعاهای اسرائیل در مورد هدف قرار دادن رهبران جنبش نادرست و هدف آن سرپوش گذاشتن بر ابعاد این کشتار است.

محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی حماس (گردان های عزالدین قسام) - اسرائیل او را مسوول حمله حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر می داند

محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی حماس (گردان های عزالدین قسام)

سامی ابوزهری از رهبران حماس گفت گزارش پخش شده از رادیو ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه حمله روز شنبه به خان یونس در نوار غزه، رهبر شاخه نظامی جنبش، محمد الضیف را هدف قرار داده، "سخن توخالی" است.

ابوزهری افزود: همه شهدا غیرنظامی هستند و آنچه در حال رخ دادن است تشدید خطرناک جنگ نسل کشی در سایه حمایت آمریکا و سکوت جهانی است... این پیام عملی از سوی اشغالگران است که متعهد به هیچ توافقی نیست."

 وزارت بهداشت غزه هم اعلام کرد از آغاز حمله اسرائیل به غزه در 7 اکتبر / 15 مهر گذشته تاکنون، بیش از 38 هزار نفر در غزه کشته و بیش از 88 هزار نفر هم زخمی شدند.

حماس در 7 اکتبر / 15 مهر گذشته،‌ حمله غافلگیرکننده ای را علیه حماس انجام داد که منجر به 1200 کشته در اسرائیل شد. در این حمله 550 نفر هم از اسرائیل به اسارت گرفته شدند. این افراد توسط گروه های فلسطینی به غزه منتقل شدند.
پس از آن، اسرائیل جنگ علیه غزه را شروع کرد که تاکنون ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر