تاکید بر ویژگی های دکتر ظریف در سخنرانی رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس

نکته جالب این است که رهبر انقلاب تعابیری دقیقا مطابق با تعابیر مذکور را زمانی که منتقدان مذاکرات هسته ای به ظریف حمله می کردند را درباره وی و تیم مذاکراتی به کار بردند، تعابیری که در همان زمان در کوتاه مدت باعث شد که منتقدان، متوجه جایگاه ظریف نزد رهبری بشوند.

محمود ملکی

سخنان رهبر انقلاب در مورد معیارهای به کارگیری همکاران در دولت چهاردهم، نکته بدیعی دارد که کمتر کسی در ساعات گذشته به آن توجه کرده است. رهبر انقلاب در این سخنان ویژگی هایی را برای همکاران دولت آینده برشمردند که تا امروز ایشان این ویژگی ها را به صورت علنی و عمومی، فقط در مورد محمد جواد ظریف استفاده کرده اند. 
 
رهبر انقلاب در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشتند:
 
 
هم مجلس و هم رئیس‌جمهور منتخب محترم مسئولیت‌های سنگینی دارند؛ چه کسی می‌خواهد میدان‌دار میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان تولید و... باشد؛ کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدین و از بن دندان به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی معتقد باشد.ایمان یک شاخص مهم است، امید به آینده و نگاه مثبت به افق شاخص مهم دیگری است؛ نمی‌شود به کسانی که به نظرشان افق تاریک است و نمی‌توان کاری کرد، مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد.تشرّع و متشرّع بودن، یکی از معیارهای مهم است. اشتهار به پاکدستی، به صداقت و نداشتن سابقه سوء، معیار است. نگرش ملی داشته باشند؛ یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی نشوند.
 
نکته جالب این است که رهبر انقلاب تعابیری دقیقا مطابق با تعابیر مذکور را زمانی که منتقدان مذاکرات هسته ای به ظریف حمله می کردند را درباره وی و تیم مذاکراتی به کار بردند، تعابیری که در همان زمان در کوتاه مدت باعث شد که منتقدان، متوجه جایگاه ظریف نزد رهبری بشوند.
 
ایشان در سخنرانی مورخ دوم تیر ماه 1394 اظهار داشتند:
 
بنده هیئت مذاکره‌کننده را - همین دوستانى که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند - هم امین میدانم، هم غیور میدانم، هم شجاع میدانم، هم متدیّن میدانم؛ این را همه بدانند. اکثر حضّارى که اینجا تشریف دارید، از محتواى مذاکرات خبر ندارید؛ اگر شما هم از محتواى مذاکرات و جزئیّات مذاکرات و آنچه در مجالس میگذرد مطّلع بودید، به بخشى از آنچه بنده گفتم، حتماً اذعان میکردید.

من البتّه علاوه‌ى بر اینها، بعضى از این دوستان را از نزدیک مى‌شناسم، بعضى را از دور با سوابقشان مى‌شناسم؛ اینها مردمانى هستند متدیّن و امین؛ اینها امینند؛ قصدشان این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش میکنند براى این کار. انصافاً غیرت ملّى هم دارند، شجاعت هم دارند، در مقابل یک تعداد کثیرى از کسانى قرار میگیرند - که حالا نمیخواهم تعبیرِ متناسب واقعى را بکنم، چون گاهى تعبیرهایى هست که واقعاً شایسته‌ى آن تعبیرند امّا خب، مناسب نیست که ما به زبان بیاوریم - و انصافاً در مقابل آنها با شجاعت کامل، با دقّت کامل مواضع خودشان را بیان میکنند، دنبال میکنند و تعقیب میکنند.
 
ویژگی های مورد نظر برای همکاران دولت چهاردهم دقیقا با همان ویژگی هایی که رهبر انقلاب در مورد ظریف به عنوان رهبر تیم مذاکراتی به کار بردند، دقیقا و کاملا یکی است. امین بودن، متدین و متشرع بودن، شجاع بودن، نگاه ملی داشتن، پاکدست بودن و ... دقیقا در سخنرانی آن روز رهبر انقلاب و سخنرانی امروز ایشان و اعلام معیارها مطابقت دارد.... 
 
فاعتبروا یا اولی الابصار... 
 
حال برخی تطابق صد درصدی معیارهای امروز با ویژگی های ظریف از نگاه رهبری را کنار گذاشته اند و به نظر ظریف در در مورد قانون اقدام راهبردی مجلس پرداخته اند.قانونی که(علیرغم اختلاف نظر دولت و مجلس وقت) توسط وزارتخارجه تحت مدیریت دکتر ظریف به صورت تام و تمام اجرا شد. 
 
امروز زمانی است که رئیس جمهور منتخب با صدای رسا، منتقدان و مخالفان را دعوت کند و از آنان بخواهد تا کسی را غیر از ظریف که چنین صفات برجسته ای از سوی رهبر انقلاب به او نسبت داده شده را معرفی کنند؛ به تحقیق در مورد رجال کنونی کشور، فردی وجود ندارد که رهبری انقلاب به صورت علنی، چنین ویژگی هایی را به وی نسبت داده  باشد؛ حتی یک نفر! غیر از این است، معرفی نمایند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر