هشدار درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا در صورت شکست ترامپ

«جورج لانگ»، نماینده سنای ایالتی «اوهایو» ظاهراً تهدید کرده چنانچه دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر پیروز نشود در ایالات متحده جنگ داخلی به راه خواهد افتاد.

یک قانونگذار در سطح ایالتی تهدید کرده چنانچه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست بخورد در آمریکا جنگ داخلی به راه خواهد افتاد.

به گزارش فارس، «جورج لانگ»، نماینده سنای ایالتی «اوهایو» ظاهراً تهدید کرده چنانچه دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر پیروز نشود در ایالات متحده جنگ داخلی به راه خواهد افتاد. 

لانگ این اظهارات را در جریان یک سخنرانی برای معرفی «جی دی وانس»، زوج انتخاباتی دونالد ترامپ مطرح کرد.

او در آن سخنرانی روز دوشنبه گفت: «ترس من این است که اگر این یکی را ببازیم نجات دادن کشور مستلزم به راه افتادن جنگ داخلی خواهد بود و کشور نجات پیدا خواهد کرد». 

وی در ادامه گفت: «این بزرگترین آزمایش در تاریخ بشریت است و اگر کارمان به جنگ داخلی برسد خوشحالم که آدم‌هایی مثل اعضای گروه "موتورسواران حامی ترامپ" داریم».

او اندکی بعدتر از سخنانش عقب‌نشینی و عذرخواهی کرد. لانگ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من بابت بیان این اظهارات تفرقه‌افکنانه متاسفم».

گسترش اختلافات سیاسی در آمریکا در سال‌های گذشته بارها به صدور هشدارهایی از سوی تحلیلگران درباره احتمال بروز جنگ داخلی در ایالات متحده منجر شده است. 

حدود دو سال پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند  گروهی از مقام‌های سابق دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با اشاره به بن‌بست‌ها و بحران‌های سیاسی بی‌سابقه‌ای که آمریکا با آنها مواجه شده حزب جدیدی به نام «فروارد» تأسیس کردند. 

موسسان آن حزب در زمان تأسیس آن درباره ضرورت تشکیل حزب جدید چنین نوشته بودند: « «قطبی‌شدگی، آتش به خرمن ارعاب سیاسی می‌ریزد. در دو سال گذشته، شاهد تهدید به قتل و توطئه قتل علیه اعضای کنگره، فرمانداران، قضات دیوان عالی و حتی معاون رئیس‌جمهور بوده‌ایم».

موسسان حزب جدید ابراز نگرانی کرده‌ بودند «چنانچه کاری انجام نشود، ایالات متحده به شکلی که قابل تشخیص باشد به سیصدمین تولد خودش در این قرن نخواهد رسید.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر