صدراعظم آلمان: کامالا هریس پیروز انتخابات آمریکاست/ به اسرائیل سلاح تحویل داده‌ایم و تصمیمی برای توقف این کار نگرفته‌ایم

آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که به ارسال تسلیحات به اسرائیل ادامه خواهد داد. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین اظهار داشت: «ما به اسرائیل سلاح تحویل داده‌ایم و تصمیمی برای توقف این کار نگرفته‌ایم.»

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در سخنانی گفت که کشورش با وجود جنگ در غزه همچنان برای رژیم اسرائیل سلاح ارسال خواهد کرد.
 
به گزارش ایرنا، آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که به ارسال تسلیحات به اسرائیل ادامه خواهد داد. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین اظهار داشت: «ما به اسرائیل سلاح تحویل داده‌ایم و تصمیمی برای توقف این کار نگرفته‌ایم.»
 
آلمان دومین صادرکننده بزرگ تسلیحات به اسرائیل از نظر تسلیحات متعارف عمده است و بیش از 25 درصد از خریدهای تسلیحاتی این رژیم را بین سال های 2019 تا 2023 به خود اختصاص داده است.
 
بر اساس داده‌های کارگران فلسطینی، برلین عمدتاً زیردریایی‌ها، کشتی‌های جنگی، موتورهای وسایل نقلیه و هواپیما و اژدرها را برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کند که اغلب یک سوم هزینه‌ها را به عنوان کمک نظامی پوشش می‌دهد.
 
به گزارش ایرنا، پارلمان فدرال آلمان نیز چندی پیش با پیشنهاد یک حزب سیاسی در این کشور که خواستار توقف صادرات سلاح به رژیم اسرائیل و توقف کمک تسلیحاتی به این رژیم در جنگ غزه است، مخالفت کرد.
 
این پیشنهاد تحت عنوان «هیچ سلاحی برای جنگ غزه ارسال نشود، صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنید» ارائه شده است.
 
سویم داغدلن (Sevim Dagdelen) نماینده حزب BSW در پارلمان آلمان، در نشست اخیر این حزب گفت: حملات (رژیم) اسرائیل به غزه دیگر ربطی به دفاع از خود ندارد.
 
این عضو پارلمان آلمان خاطرنشان کرد که هزاران کودک فلسطین در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و حزب راست گرای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل که مانع انتقال کمک ها به غزه می شود، مسئول اصلی آن است.
 
شولتس: کامالا هریس پیروز انتخابات آمریکاست
 
شولتس همچنین امروز در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده الگوبرداری خواهد کرد و پس از پایان دوره فعلی، از سمت صدراعظمی کناره گیری خواهد کرد،گفت: دوباره برای صدراعظمی نامزد خواهم شد.
 
وی همچنین گفت که معتقد است بسیار ممکن است کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آبان‌ماه آمریکا برنده شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر