تهران در وضعیت قرمز؛ هوای پایتخت برای همه ناسالم شد

شاخص کیفیت هوای تهران به عدد ۱۵۹ رسید و وضعیت هوا برای همه گروه‌های سنی ناسالم اعلام شد. ۱۰ منطقه پایتخت در وضعیت قرمز و بنفش قرار دارند و به شهروندان به ویژه سالمندان، بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود از منزل خارج نشوند.

 شاخص کیفیت هوای پایتخت با میانگین 159 در وضعیت قرمز برای همه گروه‌های سنی ناسالم شد، همچنین 10 منطقه در وضعیت قرمز و بنفش قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 159 قرار گرفته و وضعیت هوا برای همه گروه‌های سنی آلوده است. بنابراین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین این شاخص در 24 ساعت گذشته میانگین بر روی عدد 133 قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه سنی حساس بوده است.

براساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، پنج ایستگاه مناطق یک در ایستگاه‌های سوهانک، ستاد بحران، دانشگاه شهید بهشتی، اقدسیه و میدان امام خمینی (ره) در وضعیت بنفش و ایستگاه‌های (8- 6- 5- 22- 21) در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی و سایر مناطق در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بنابراین به سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود در صورت امکان در منزل بمانند و یا در صورت خروج از ماسک استفاده کنند.

از ابتدای امسال تاکنون، شهروندان تهرانی پنچ روز هوای پاک، 97 روز هوای سالم، 29 روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و 2 روز هم ناسالم برای همه گروه‌های سنی جامعه استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع 10 روز هوای پاک، 236 روز هوای قابل قبول، 107 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 12 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر