حجت‌الاسلام سعیدی:

رسالة الحقوق امام سجاد(ع) به حقوق اقلیت‌های مذهبی بی‌اعتنا نبوده است

گروه حوزه‌های علمیه: حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه در رساله حقوق امام سجاد(ع) ۵۱ حق برگردن انسان برشمرده شده، گفت: رسالة الحقوق امام سجاد(ع) به حقوق اقلیت‌های مذهبی بی‌اعتنا نبوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز 8 تیرماه در اولین جلسه تفسیر در جمع روزه‌داران در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر در سخنانی گفت: همه ساله از محضر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بهره‌مند می‌شدیم، اما امسال به علت کسالت و توصیه پزشکان از نعمت بهره‌مندی از سخنان ایشان بی‌بهره هستیم.

وی با تبریک فرارسیدن ماه رمضان و لزوم استفاده از برکات این ماه تصریح کرد: کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند از سایر برکات و ثواب‌های آن مانند قرائت قرآن، افطاری دادن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه به تشریح حدیث «هدیه» با موضوع پرداخت هدیه‌های بر گردن مومن در سفر قیامت پرداخت و گفت: یکی از این هدیه‌ها اختصاص به پیامبر(ص) دارد تا در روز قیامت ایشان به اینکه ما را از امت خود بداند، افتخار کند. به همین دلیل باید ببینیم سبک زندگی ما چقدر با سبک زندگی پیامبر(ص) نزدیک است.

سعیدی هدیه به عزرائیل را از دیگر هدایا برشمرد و تصریح کرد: راضی کردن حق‌داران یکی از این هدیه‌هاست؛ باید برای لحظه مرگ توشه برداریم؛ امام صادق(ع) در سجده نماز می‌فرمودند که «اللهم انی اسئلک راحة عند الموت»  و امام سجاد(ع) نیز در رسالة الحقوق 51 حقی را که بر گردن انسان است، برشمرده‌اند.

وی گفت: اولین حق برشمرده شده، حق خداوند و آخرین آن حق اقلیت‌های مذهبی است و از ما هم خواسته‌اند که حق آنان را بپردازیم، همان طور که امام علی(ع) بر حسب روایتی مسیحی کهنسالی را که از نداری به گدایی افتاده بود، از بیت‌المال متنعم کرد.

سعیدی حق اعضاء و جوارح را یکی از حقوقی برشمرد که بر گردن انسان است و اظهار کرد: زیبایی، موی سر، دست و پا و همه اعضاء بر گردن ما حق دارند و باید حق زیبایی و مو را با رعایت عفاف و حجاب ادا کنیم.

وی افزود: دین مالی از دیگر حقوق است و نباید بدهکار به صورت طلبکارانه با طلبکار برخورد کند، بلکه باید با زبان نرم و خوشرویی از او مهلت بگیرد.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه همه ما برای لباس و خوراک فرزندانمان خود را به زحمت و قرض می‌اندازیم، تصریح کرد: یکی از حقوق دیگر، حق فرزندان است و این‌که آیا برای نماز و روزه و قرآن آن‌ها هم حاضریم قرض کنیم و وام بگیریم؟

وی بیان کرد: در روایت است که فردی که حق خود را بپردازد، بهشت بی‌حساب بر او داده می‌شود و اگر درهمی برای ادای دین مالی بپردازد، ثواب هزار سال عبادت و آزادکردن هزار برده همچنین هزار حج و عمره برای او نوشته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان