ماهان شبکه ایرانیان

رئیس مرکز بین‌المللی تبلیغ:

کارنامه حوزه در تبلیغ قرآن‌محور ضعیف است

گروه حوزه‌های علمیه: حجت‌الاسلام والمسلمین زادهوش با بیان این‌که تبلیغ در صورتی نافذ، مستحکم، ماندگار و جذاب خواهد بود که قرآن‌محور باشد، گفت: متاسفانه کارنامه حوزه با وجود کارهای صورت گرفته در این زمینه ضعیف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، رئیس مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: تبلیغ قرآن‌محور و رسیدن به این هدف کلمه حقی است که از سوی برخی صاحبنظران حوزه نیز مطرح شده و می‌شود و باید جدی‌تر گرفته شود.
وی ادامه داد: تبلیغ در صورتی نافذ، مستحکم، ماندگار و جذاب خواهد بود که قرآن‌محور باشد، اما متاسفانه کارنامه حوزه با وجود کارهای صورت گرفته در این زمینه ضعیف است.

گلایه رهبری

زادهوش با اشاره به سفرهای مقام معظم رهبری به قم و تاکید ایشان بر تحول در حوزه اظهار کرد: یکی از گلایه‌های ایشان از حوزه این بود که چرا یک طلبه در طول تحصیل خود نباید با قرآن مانوس باشد و طلاب می‌توانند بدون قرآن هم دروس خود را تا مقطع خارج تمام کنند.
رئیس جامعه المرتضی با بیان اینکه کارهایی برای رفع این گلایه انجام شده است، اما فقط همین تعبیر را می‌توان در این باره به کار برد که «کارهایی شده است» اما خلاها بسیار است.
وی با بیان اینکه هنوز متون حوزه قرآنی نشده و سمت و سوی فعالیت‌ها با توجه به قرآن نیست گفت: این خلا وجود دارد و ماحصل و نتیجه آن را می‌توان در خروجی‌های حوزه و در امر تبلیغ کنونی دید.
وی ادامه داد: متاسفانه هنوز حتی تبلیغ و منبر منبری‌های مشهور نیز قرآن‌محور نیست و این تفکر در بنده تبلیغ رسوخ نکرده است که باید محور در تبلیغ دین قرآن باشد.
زادهوش در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به چرایی راه‌اندازی مرکز بین‌المللی تبلیغ تصریح کرد: چگونگی نیاز ما به حضور مبلغ در عرصه بین‌الملل و تعریفی که از آن داریم بسیار مهم است و می‌تواند سمت و سوی تبلیغ در کشور را مشخص کند.

غیرمسلمانان در اولویت تبلیغ

وی افزود: برخی افراد تبلیغ را در جمعیت چندصد میلیونی شیعه و فراتر از آن جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان در دنیا خلاصه می‌کنند در حالی که نگاه ما در مرکز دیدی وسیع‌تر و شامل تمامی انسان‌های روی زمین است که بیشتر آنان از نعمت موحد بودن برخوردار نیستند و کافرند.
وی با بیان اینکه مهمترین اولویت برای ما غیرمسلمانان هستند گفت: البته راه هموار و شرایط فراهم نیست و کسی از مبلغ ما برای حضور در جایی دعوت نمی‌کند و فضای تبلیغی در اختیار او قرار نمی‌دهد حتی مکانی برای اقامت به او نمی‌دهند بنابراین خودمان باید راه را بسازیم و شرایط را فراهم کنیم.

توجه به فضای مجازی در تبلیغ

وی تاکید کرد: در این صورت تبلیغ منحصر به رمضان و محرم و ... نیست بلکه همه فضاها و همه زمان‌ها فضا و زمان برای تبلیغ است و فضای مجازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
زادهوش تصریح کرد: یکی دیگر از مکان‌ها که مخاطبان اندیشمندتری هم دارد دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک است تا تحصیل‌کردگان و استادان و صاحبنظران با دیدگاه‌های شیعه در امور مختلف آشنا شوند.
وی در خاتمه تاکید کرد: ما وظیفه داریم پیام دین را با ابزار مختلف تبلیغی به گوش مخاطبان برسانیم اینکه بپذیرند و یا نپذیرند موضوع دیگری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان