سردار نائینی: سناریوهای پاسخ به صهیونیست‌ها یکسان نیست

سخنگوی سپاه: زمان در اختیار ماست و ممکن است دوره انتظار پاسخ به ترور شهید هنیه طولانی شود. فعلا صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی بسر ببرند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمان در اختیار ماست و ممکن است دوره انتظار پاسخ به ترور شهید هنیه طولانی شود، اما فعلأ صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی بسر ببرند. ممکن است پاسخ ایران هم تکرار عملیات‌های گذشته نباشد.

به گزارش ایسنا، سردار علی‌محمد نائینی در نشست خبری با تشریح اقدامات سپاه پاسداران در جریان راهپیمایی اربعین امسال، اظهار کرد: امسال اربعین حسینی مصادف با شهادت 40 هزار نفر در غزه است. اربعین هم نمایش رستاخیز حضور مردمی است که سالکانه و شورانگیز بر اساس مودت به اهل بیت حضور پیدا می‌کنند و نیز اربعین حرکتی تمدنی، ظلم‌ستیز، دفاع از مظلوم و حمایت از ملت مظلوم غزه است.

وی افزود: بخش‌ عمده‌ای از خدمات در اربعین، مردمی است و عراقیان میزبانی آن بخش را بر عهده دارند، اما سپاه پاسداران هم با همکاری ستاد اربعین و مسئولان عراقی افتخار و فرصت مغتنمی ایجاد کرد تا با همه ظرفیت و توان به زائران اربعین خدمت کند.

سخنگوی سپاه پاسداران تاکید کرد: این خدمات در شش مرز و در داخل عراق که نیاز به ارائه خدمات باشد انجام می‌شود. خدمات در حوزه تامین امنیت، بهداشت و درمان، تامین آب و تغذیه، فرهنگی، تامین پارکینگ، احداث زائرسرا، درمانگاه و ارائه خدمات به زائران خارجی که ترانزیتی هستند، انجام می‌شود.

وی یادآور شد: سپاه با افزودن بیش از هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مسیرهای تردد و 200 دستگاه تریلی به ناوگان حمل‌ونقل اربعین با هماهنگی با دستگاه‌ها و مسئولان عراقی کمک موثری در رفع برخی کمبودها داشته است.

سردار نائینی ادامه داد: نیروی هوافضا نیز خدماتی در انتقال زائران با ناوگان هوایی و نیز ارسال برخی اقلام را بر عهده داشته است. دانشگاه بقیه الله هم به زائران در بخش درمانی خدمات می‌دهد. تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز موکب‌ها در مرزهای شش‌گانه و کمک به تجهیزات برخی مسیرها به درخواست مسئولان عراقی و ستاد مرکزی اربعین از دیگر اقدامات سپاه پاسداران است‌.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: راه‌اندازی ستاد اربعین سپاه در استان‌های مرزی و پشتیبانی امنیتی و خدماتی تحت مدیریت سپاه‌های استانی از دیگر اقدامات سپاه در این زمینه است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با طرف عراقی و بهره‌گیری از توان حشدالشعبی دغدغه‌ای برای امنیت راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

سخنگوی سپاه پاسداران در پاسخ به این پرسش که زمان پاسخگویی ایران به خونخواهی ترور شهید هنیه چه زمان خواهد بود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با ترور شهید هنیه دستاوردهایی تعیین کرده بود که به هیچکدام نرسید. دشمن فکر می‌کرد می‌تواند با این ترور ناکامی در دستیابی به اهداف را در میدان جبران کند اما برعکس جبهه مقاومت مقتدرتر شده است.

وی تاکید کرد: عزم جدی در پاسخ به تعرض‌های مختلف رژیم صهیونیستی وجود دارد و در حال حاضر هم مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند در حال پرداخت هزینه‌های نتانیاهو در ترور شهید هنیه هستند.

سردار نائینی گفت: امروز رژیم صهیونیستی و سیاستمداران آمریکا شکست را در میدان نبرد در جبهه‌های مختلف جنگ پذیرفته است.

وی یادآور شد: مردم ایران مردم هوشمندی هستند و می‌دانند فرماندهان نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، سطوح عالی تصمیم‌گیری در اقدام و پاسخ همه جوانب را می‌سنجند و تصمیم دقیق و حساب‌شده می‌گیرند و با اقدامات موثر محاسبات دشمن را تغییر می‌دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: زمان در اختیار ماست و ممکن است دوره انتظار این پاسخ طولانی شود. فعلا صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی به سر ببرند. ممکن است پاسخ ایران هم تکرار عملیات‌های گذشته نباشد.

سخنگوی سپاه اظهار کرد: ما آمریکایی‌ها را به دنبال صلح و آتش بس نمی‌بینیم و رفتارهای‌شان عمدتا بازی سیاسی است. جمهوری اسلامی از اقدامات صادقانه برای آتش‌بس استقبال می‌کند. زمان در اختیار ماست و باید مجموع شرایط بررسی شود و تصمیم درباره زمان و نحوه پاسخ به شرایط و تدبیر فرماندهان مربوط است. کار هوشمندانه آن است که با بررسی تمام شرایط ببینید کدام پاسخ موثر و بازدارنده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان