دستگیری مدیر عامل تلگرام دلیل سیاسی داشت؟

وحید فرید، فعال آی‌تی، براین باور است که در دنیای امروز اثرگذاری پلتفرم‌ها از دولت‌ها پیشی گرفته است و به همین خاطر حکومت‌ها را ترسانده است.

دستگیری مدیر عامل تلگرام دلیل سیاسی داشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبر دستگیری پاول دورف مدیرعامل تلگرام، موجی از گمانه‌زنی‌ها را روانه فضای مجازی کرد. تا چند روز هیچ اطلاعاتی در مورد علت دستگیری او در دسترس نبود. اما همه این شایعات بعد از خبر آزاد شدن دورف با حکم قاضی کم‌رنگ شدند و این بحث به وجود آمد که دستگیری او یک اقدام سیاسی بود.

دستگیری مدیر عامل تلگرام دلیل سیاسی داشت؟

دورف با حکم قاضی دادگاه آزاد شد اما این آزادی با قید و شرط بود و دادگاه فرانسه او را با شش اتهام کیفری مواجه کرد و حق خروج از فرانسه را به او نداد. در این میان کارشناسان در رابطه با دستگیری او عقاید متفاوتی داشتند. برخی موافق و برخی مخالف دستگیری او بودند و هریک دلایل به نظر قانع‌کننده‌ای برای خود داشتند. دستگیری مدیرعامل تلگرام در بستر دنیای مدرن، یک تلنگر بود. پس از دستگیری او، اساساً این سؤال پیش آمد که چرا پلتفرم‌های بین‌المللی باید به کشورها پاسخگو باشد؟  آیا کشورها از قدرت گرفتن پلتفرم‌ها می‌ترسند؟

در راستای این اتفاقات با وحید فرید، فعال آی‌تی به گفت‌وگو پرداختیم؛ او در این خصوص گفت :« من شخصاً معتقدم که دستگیری دورف، دلایل سیاسی دارد. زیرا از مواردی که به آن اشاره‌شده، می‌توان همین برداشت را کرد. به‌عنوان‌مثال، تلگرام روش رمزگذاری جدیدی ایجاد کرده و آن‌ها نتوانستند این رمزگذاری جدید را بخوانند.»

گفت‌وگوی کامل را اینجا بخوانید.

58323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان