تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در پیامی به اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت ، از نقش شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه در دیپلماسی مقاومت تجلیل کرد.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» روز سه‌شنبه در شهرستان دامغان استان سمنان با حضور مهمانی از کشورهای مسلمان و مسوولان ملی و استان سمنان در دامغان برگزارشد.

این اجلاسیه بین‌المللی با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی 9 سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.

آیین رونمایی از سردیس دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان و آیین نامگذاری دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به نام دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان، با حضور خانواده این شهید برگزار شد.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از 26 کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور داشتند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور پیدا کردند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزار شد.

گزارش کامل خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان از این اجلاسیه به شرح زیر می باشد:

***تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان 

استاندار سمنان این پیام را در آیین آغاز بکار اجلاسیه مجاهدان در غربت قرائت کرد.

متن پیام به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

فإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَی وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَة.

جهاد در راه خدا، دری از درهای بهشت است، که خدا آن را به روی دوستان مخصوص خود گشوده است. جهاد، لباس تقوا، زره محکم و سپر مطمئن خداوند است (نهج البلاغه / خطبه 27)

از قریب به نیم قرن گذشته تاکنون، از بزرگترین برکات جمهوری اسلامی ایران که با صلابت و اقتدار، پرچم عدالتخواهی و حق طلبی را در جهان به دوش می‌کشد، حمایت و پشتیبانی کامل از مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و نیز مبارزات تمامی مظلومان عالم در برابر جبهه استکبار بوده است؛ که اینک نیز با زعامت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مشارکت آحاد مسئولان در دوره‌های مختلف، با قدرت و شتابی روزافزون در حال انجام است و دولت چهاردهم نیز انشاالله همین مسیر را با قدرت و تدبیر ادامه خواهد داد.

اینجانب از ابتدای حضور در دولت، از آن جا که این سیاست را منطبق بر آرمان های والای انقلاب اسلامی می¬دانم، حمایت بی دریغ خود را از مردم فلسطین و مستضعفان عالم، اعلام و بر آمادگی خود در استیفای حقوق آنان در همه عرصه‌ها تأکید نموده ام. برآنم که همواره در هر مسئولیت و در هر شرایطی، باید خود را موظف به عدالت خواهی و حمایت از حق طلبان و مظلومان بدانیم؛ چرا که بی تردید، حق خواهی و عدالت طلبی نخبگان و وجدان‌های بیدار می‌تواند چراغ راهی برای ترسیم و تحقق آینده‌ای درخشان و زندگی در سایه عدالت و رفاه باشد. در مسیری چنین روشن و ارزشمند، باید که تلاش‌ها و مجاهدت‌های تمامی مجاهدان به ویژه «مجاهدان در غربت» را ارج نهاد و خود را متعهد به ادامه راه آنان دانست.

در پایان شایسته است به ویژه یادی کنیم از شهید امیرعبداللهیان که این اجلاسیه برای تجلیل از ایشان شکل گرفته است؛ «دیپلماتی دانشور» که به حق باید او را «امیر دیپلماسی» نامید؛ «الگویی تمام عیار از یک دیپلمات مقاومت» که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به مثابه «وزیر خارجه‌ای پرکار، فعال، باابتکار، مذاکره‌کننده قوی و باهوش و همچنین پایبند به مبانی و اصول»، عرصه حساس دیپلماسی کشور را در دوران تصدی وزارت امور خارجه به خوبی اداره نمود.

مسعود پزشکیان

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

***تجلیل از سرکار خانم دکتر جلوه، همسر و فرزندان معزز شهید امیرعبداللهیان -نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت دامغان

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

***دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):راهکار مقابله با سلطه به طور قطع و یقین «مقاومت»است و لاغیر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: بدون تردید بر اساس آموزه‌های اسلام، راهکار مقابله با سلطه به طور قطع و یقین «مقاومت»است و لاغیر.

آیت الله رضا رمضانی 13 شهریورماه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با تقدیر از برپایی این اجلاسیه در دامغان از این رویکرد به مقاومت به عنوان یک نکته طلایی نام برد و اظهار کرد: در گذشته‌های دور و دوران پیامبر(ص) برخی‌ها افرادی را یک و چند یک‌هزار نفر را به بردگی می‌کشیدند اما برده‌داری نوین به دنبال بردگی همه مردم یک کشور و یا همه دنیا است.

وی با بیان اینکه حدود 400آیه قرآن در خصوص مقاومت وجود دارد، ادامه داد: گاهی مقاومت می‌تواند بستر انتشار رحمت الهی را فراهم کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) انتقاد از برخی رویکردها به صلح ذیل مفاهیمی نظیر عدالت و حقوق بشر، افزود: این عقلانیت نه عقلانیت اسلامی که عقلانیت غربی و این معنویت نه معنویت از منظر اسلامی که معنویت امریکایی و اروپایی است که امروزه تحت همین عنوان بیش از 4000 معنویت جعلی پدید آورده‌اند.

وی افزود: این معنویت غربی برخلاف معنویت اصیل اسلامی که مسئولیت‌پذیر است، مسئولیت‌گریز است. لذا باید این ادبیات به درستی معرفی و شناسانده شود همچنان که رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بعد از پیشرفت علم در مولفه دوم بر اخلاق و معنویت تاکید می‌فرمایند.

آیت الله رمضانی عنوان کرد: برخی‌ها با عنوان اسلام رحمانی به دنبال صلح مطلق هستند، در آیات قرآن در هیچ جا به صلح مطلق اشاره نشده است، صلح باید بر محور عدل باشد.

وی تاکید کرد: عقلانیت، معنویت و عدالت امروزه به صورت یک گفتمان در دنیای بشری پذیرفته شده و اگر ما اسلام را با این سه مهم معرفی کنیم، فاتح گفتمان عرصه انقلاب خواهیم بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مقاومت، بسترساز انتشار رحمت الهی در جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: در عرصه کرامت باید از جهاد اکبر و در عرصه عدالت باید از جهاد اصغر استفاده کرد.

وی به انواع قیام پرداخت و اضافه کرد: در قیام فردی، ما باید در مسیر توحید حرکت کنیم، در حوزه اجتماعی نیز بحث دعوت به عدالت مهم است، عدالت برای تحقق نیازمند هزینه است.

رمضانی با بیان اینکه ظلم به هیچ‌ عنوان در اسلام جایی ندارد، خاطرنشان کرد: کرامت برای این است که انسان به نظام‌ توحیدی ورود پیدا کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به مفهوم مقاومت در آموزه‌های دین مبین اسلام اضافه کرد: اخلاق و ادب، عین مقاومت است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم انبیاء در راس مقاومت حضور دارند و لذا در لوای مقاومت انسان باید به جایی برسد که خود را برای سعادت و خوشبختی جامعه و بشر، وقف خداوند کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با گرامیداشت یاد شهید امیر عبداللهیان گفت: ایشان بین مفاهیم معنویت، کرامت و عدالت جمع بستند در واقع در کرامت خود را تهذیب کرد و در عرصه عدالت به مدیریت پرداخت. شهید امیر عبداللهیان در دوران مدیریت خود توانست بین کرامت و عدالت جمع ببندد و از این رو ایشان هم متعهد و اخلاق مدار بود و هم در امور کاری خود نیز فردی متخصص و کارآمد بودند.

وی ادامه داد: شهید امیر عبداللهیان انسانی وارسته و اخلاق‌مدار بود و از همین رو به معنای واقعی کلمه دیپلماسی میدان را معنا کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ارتباط خود با وزیر خارجه شهید گفت: ایشان یکی از حامیان و پشتیبانان مجمع جهانی اهل بیت(ع) بودند.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

***نماینده ولی فقیه در استان سمنان:شهید امیرعبداللهیان سیاست و اخلاق را درهم آمیخت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: کار بزرگ شهید امیرعبداللهیان این بود که سیاست و اخلاق را درهم آمیخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی 13 شهریورماه در نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان با تقدیر از برگزارکنندگان این اجلاسیه اظهار کرد: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، به پاسداشت تلاش همه مجاهدان از شهر دامغان آغاز و در ادامه به صورت بین‌المللی در مشهد مقدس و کشورهایی همچون سوریه برگزار شد.

وی از این اجلاسیه به عنوان یک برنامه فاخر و وزین نام برد و افزود: این اجلاسیه توسط کسانی بنیان نهاده شد که دغدغه فعالیت‌های جهادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران این برنامه وزین، ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت، شهادت و استقامت را در کل دنیا به بروز و ظهور رساندند.

امام جمعه سمنان از شهید امیرعبداللهیان به عنوان افتخار استان سمنان نام برد و تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان شهید میدان و دیپلماسی بود و این اجلاسیه امروز به پاسداشت مجاهدت‌های آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه شهید سیاستمداری اخلاقمدار بود، افزود: یکی از بزرگترین کارهای این شهید والامقام این بود که متواضعانه خلاق و سیاست را بهم درآمیخت.

نماینده ولی فقیه در استان با تجلیل از خانواده شهید امیرعبداللهیان گفت: ما همواره شهید امیرعبداللهیان را در سفرهای خارجی و در حال رایزنی و گفتگو می‌دیدیم اما خانواده ایشان و خصوصا فداکاری‌های همسرشان نقش مهمی در موفقیت‌ها و تلاش‌های ایشان داشت.

وی بر لزوم ترویج مکتب اخلاقی شهید امیرعبداللهیان تاکید کرد و گفت: باید به مکتب اخلاقی وزیرخارجه شهید بیش از پیش توجه شود.

مطیعی از پیامبر اعظم(ص)ب ه عنوان اولین مجاهد در غربت نام برد و گفت: اکثر ائمه اطهار ( س) از جمله امیرالمونین(ع) امام رضا، امام جواد، امام هادی (ع) و امام زمان(عج) و...از جمله مجاهدان در غربت بودند.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

سفیر جمهوری عراق:

شهید امیرعبداللهیان الگویی برای همه مجاهدان دنیا بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سفیر جمهوری عراق گفت: شهید امیرعبداللهیان نه تنها یک الگو برای کارکنان وزارت خارجه در ایران بلکه یک الگوی برای همه مجاهدان در همه جهان بود.

دکتر نصیر عبدالحسن عبدالله، 13 شهریورماه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با تقدیر از برپایی این اجلاسیه اظهار کرد: شهید امیر عبداللهیان یک شخصیت کارآمد و الگو برای همه آنها که در عرصه دیپلماتیک فعالیت دارند، بود.

وی با قدردانی از برپایی اجلاسیه بزرگداشت شهید عبداللهیان افزود: ایشان توانایی های علمی و اخلاقی بسیار ارزنده‌ای داشتند.

سفیر عراق ادامه داد: مشارکت در این کنفرانس در واقع به علت قدردانی از برادر عزیز و دوست عزیزم شهید امیرعبداللهیان و درود و تحیات جمهوری عراق به همه خانواده های شهدا و شهید امیرعبداللهیان است.

وی از این شهید به عنوان یک چهره مردمی نام برد و گفت: من بارها شاهد بودم وقتی به عراق می آمدند و در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین حضور می‌یافتند، مردم بر گرد ایشان جمع می‌شدند و همین نشان می‌داد که چهره‌ای بسیار مردمی هستند.

وی با تمجید اخلاق نیکو و مردمی وزیر خارجه شهید کشورمان افزود: شهید عبداللهیان چهره ای بود که هم مردم به وی علاقه نشان می‌دادند و هم وی به مردم عشق و علاقه زیادی داشت.

سفیر عراق اظهار کرد: من افتخار دارم بارها در عراق همراه ایشان بوده و بخوبی شاهد بودم که‌چگونه از محبت و دوستی بی نظیر مردم برخوردار بودند.

عبدالحسن عبدالله تصریح کرد: شهید امیر عبدالهیان توانایی‌های دیپلماتیک علمی و اخلاقی ارزنده ای داشتند و ما در واقع زبانمان قاصر از این است که بخواهیم درباره تمامی کمالات و ویژگی های ایشان صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: ایشان نه فقط برای کارکنان وزارت امور خارجه ایران یک شخصیت فرزانه ای بود، بلکه از لحاظ اخلاق و تدین و پشتکار داشتن و مجاهدت برای همه مجاهدین و افراد الگو بود.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

***سفیر یمن در تهران:شهید امیرعبداللهیان یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سفیر یمن در تهران از وزیر خارجه شهید کشورمان به عنوان یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک نام برد و گفت: شهید امیرعبداللهیان با فعالیت‌های مجاهدانه خود به فعالیت‌های دیپلماتیک یک ارزش ویژه داد.

دکتر ابراهیم محمدالدیلمی 13 شهریورماه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان اظهار کرد: زمانی از شهید امیرعبداللهیان سخن می‌گوییم در حقیقت از یک مدرسه و مکتب سخن می‌گوییم. در حقیقت ایشان رئیس یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بودند و به این مهم ارزشی دیگر بخشیدند.

وی با بیان اینکه ایشان یک انگیزه قوی در درون همه مجاهدان محور مقاومت ایجاد می‌کرد، افزود: شهید امیرعبداللهیان، مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود که مسیر جهاد را با تمام امکانات و توانمندی‌های خود طی کرده و در تمامی نهادهای دیپلماتیک حضور داشت.

سفیر یمن در تهران از شهید امیرعبداللهیان به عنوان یک پشتوانه برای مجاهدان در سنگر نام برد و تصریح کرد: ایشان چه قبل از دوران وزارت خارجه و چه در دوران وزارت همواره بر حمایت از محور مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه ایشان مواضع سرسختی بر علیه صهیونیست‌ها و دنیای استکبار داشت، ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان همواره بر جایگاه بلند جمهوری اسلامی در منطقه و در محور مقاومت تاکید داشتند.

محمدالدیلمی به حمایت‌های این شهید والامقام از مقاومت مردم یمن پرداخت و گفت: شهید امیرعبداللهیان در همه این سال‌ها و به خصوص در اولین روزهای تجاوز به یمن، موضع‌گیری بسیار ارزنده‌ای داشتند. ایشان به عنوان یک دوست همواره در کنار مردم مظلوم یمن ایستاد.

این دیپلمات یمنی از شهید امیر عبداللهیان، به عنوان الگوی دیپلماسی شجاعانه نام برد و گفت: ایشان به دلیل جایگاه بالایی که در جمهوری اسلامی و محور مقاومت داشتند همواره از سوی رسانه‌های دشمنان مقاومت مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه ایشان به معنای واقعی نماینده طوفان الاقصی بود اظهار کرد: ایشان نه تنها وزیر خارجه جمهوری اسلامی بلکه نماینده مقاومت و همه مجاهدان در لبنان، عراق، یمن، سوریه و...بود.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

***فرمانده کل انتظامی کشور:جبهه مقاومت تقویت شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه جبهه مقاومت باید بیش از گذشته تقویت شود، گفت: جبهه مقاومت دارای آثار و برکات فراوان در عرصه بین‌المللی است.

سردار احمدرضا رادان در این اجلاسیه ضمن تجلیل از خدمات شایسته و ارزنده دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان در عرصه بین‌المللی گفت: امیرعبداللهیان وزیر مقاومت بود و با این مقاومت توانست میدان‌داری خوبی را در منطقه از خود به نمایش بگذارد.

وی اضافه کرد: شهید دیپلمات امیرعبداللهیان به میدان دیپلماسی و انتقام سخت اعتقاد راسخ داشت و بر آن پافشاری می‌کرد.

فرمانده کل فراجا شهید امیرعبداللهیان را شهید سلیمانی دوم یاد کرد و افزود: امیرعبداللهیان یعنی قاسم سلیمانی در عرصه دیپلماسی و ما باید در همه عرصه‌ها افرادی همانند شهیدان امیرعبداللهیان و سلیمانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان دارای اخلاق توأم با ایمان بود و با اتکا به ایمان توانست موفقیت‌های بارزی را در عرصه بین‌المللی کسب کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان به انتقام سخت و وعده صادق اعتقاد داشت و رژیم صهیونیستی و آمریکا با حضور دیپلمات‌هایی چون او رو به زوال و افول رفتند.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

***فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلماسی عزتمندانه بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: شهید امیرعبداللهیان در عین حال که به‌دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه‌ای بود از مواضع انقلاب اسلامی دفاع می‌کرد.

منصور شوقانی در این آئین ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای خدمت به‌ویژه شهید دیپلمات حسین امیرعبداللهیان گفت: شهید امیرعبداللهیان تابع و مطیع  اوامر رهبر انقلاب بود و همواره رهنمودهای معظم‌له را در اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی نصب‌العین قرار می‌داد.

فرمانده سپاه استان سمنان افزود: شهید امیرعبداللهیان توانست به‌واسطه برقراری تعاملات مناسب با کشورهای منطقه سبب گسترش روابط خارجی با آن‌ها شده و توطئه انزوای ایران اسلامی را خنثی سازد.

این مقام مسئول در نهایت ابراز کرد: وزیر امور خارجه شهید به‌دنبال انزوای رژیم منحوس صهیونیستی بود و در این مسیر با تمام قوا و برقراری تعاملات منطقه‌ای توانست موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد.

تجلیل رئیس جمهور از شهید امیرعبداللهیان

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان