ماهان شبکه ایرانیان

قبل از پیرشدن تخمدان به پس‌انداز باروری خود فکر کنید

قبل از پیرشدن تخمدان به پس‌انداز باروری خود فکر کنید.

قبل از پیرشدن تخمدان به پس‌انداز باروری خود فکر کنید

با وجود پیشرفت تمدن ‌و توسعه جوامع بشری و با اینکه خانم‌ها نقش مهمی در تولید مثل و فرزند آوری دارند، متاسفانه تخمک‌ها هنوز مثل تخمک‌های اجدادمان هستند. بدین صورت که سن آنها معادل سن تقویمی خانم است و با گذشت زمان بخصوص بعد از 35 سالگی از کیفیت آنها کاسته می‌شود. 
هر نوزاد دختری که متولد می‌شود میزان مشخصی ذخیره تخمک دارد که در طی سالهای باروری، بصورت ماهانه آزاد می‌شوند و در  فرآیند تخمک‌گذاری امکان باردار شدن را به خانم می‌دهد.

از زمان تولد نوزاد دختر این ذخیره تخمدان مانند ساعت شنی که وارونه شده است شروع به کاهش می‌کند و در جایی تمام می‌شود و خانم یائسه می‌شود. در همین روند کاهش ذخیره، از بعد از 35 سالگی کیفیت تخمک ها هم کاهش می یابد.

چرا که با گذشت زمان تخمک‌ها فرسوده می‌شوند و از 35 سالگی به بعد روند پیری تخمدان و تخمک‌ها شروع می‌شود. اگرچه بسیاری از خانم ها تا پنجاه سالگی عادت ماهیانه و حتی تخمک‌گذاری را تجربه می‌کنند اما با افزایش سن بخصوص بعد از 35 سالگی کم‌کم میزان باروری کاهش می‌یابد. 
به همین دلیل به خانم ها توصیه می‌شود تا قبل از 35 سالگی اقدام به فرزند آوری کنند و اگر به هر دلیلی مایل نیستند یا امکان فرزند آوری ندارند حتما یه فکر پس انداز باروری خود با فریز تخمک یا جنین باشند.

*متخصص زنان و فلوشیپ درمان ناباروری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان