ماهان شبکه ایرانیان

دستگیری صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری در قشم

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: محیط بانان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس صیاد غیرمجاز زنده‌گیری پرندگان شکاری را در مناطق تحت حفاظت این جزیره در محدوده روستای دوستکوه و مزارع پرورش میگو دستگیر کردند.

دستگیری صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری در قشم

به گزارش خبرآنلاین، شاهمراد جعفری روز یکشنبه اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری که از اوایل مهرماه در سرتاسر این جزیره آغاز شده است، مناطق ساحلی و مناسب برای کوخه نشینی سرزمین آب و آفتاب از سوی مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مورد گشت، پایش و کنترل قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح و از ابتدای مهرماه تا کنون محیط بانان این اداره سه کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری را که توسط سودجویان در مناطق مختلف این جزیره تعبیه شده بود، کشف و تخریب کردند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم با اشاره به اینکه در این رابطه یک صیاد غیر مجاز متخلف همراه با ادوات صید و زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر شد، توضیح داد: از این فرد در محل دستگیری یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول و 2 رشته تور زنده گیری کشف و ضبط شد.

جعفری اضافه کرد: این صیاد غیر مجاز متخلف که به روش ثابت (کوخه) و سیار(شبچه) در این منطقه اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری کرده بود با مشاهده مامورین محیط زیست اقدام به رهاسازی یک بهله دلیجه کرد.

وی گفت: فرد دستگیر شده از سوی مامورین محیط زیست شهرستان مرزی قشم پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی و تحویل شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان