ماهان شبکه ایرانیان

اسرائیل در لبنان به دنبال چه هدفی است؟

خبرآنلاین در گزارشی مهمترین راهبرد اسرائیل را در جنگ با حزب الله لبنان بررسی کرده است. چه موفقیت تاکتیکی می تواند اسرائیل را در لبنان راضی کند؟

اسرائیل در لبنان به دنبال چه هدفی است؟

خبرآنلاین در گزارشی «امکان های پیاده‌سازی راهبرد غزه در لبنان؟» را همزمان با اولین سالگرد حمله هفتم اکتبر بررسی کرده تا ببیند این رژیم چه برنامه ای برای لبنان دارد؟ از جمله نشانه ها برای اجرای این راهبرد مشخص، آماده شدن اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان است.

اسرائیل در هفته های گذشته با مجموعه ای از طرح ریزی های عملیاتی توانسته با ترور رهبران و فرماندهان حزب الله و از کار انداختن شبکه ارتباطی سازمان آن به برتری هایی دست یابد. اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند حزب الله سازمانی پیچیده و چند لایه است و خواهد توانست مجددا تشکیلاتش را بازسازی کند.

در همین راستا نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) اعلام کرده‌اند که از فعالیت‌های اخیر ارتش اسرائیل در مرز بسیار نگران هستند. یونیفل گفته که ارتش اسرائیل در «مجاورت» یکی از مواضع آن‌ها در حال فعالیت است. این موضع نزدیک به روستای لبنانی مارون الراس در لبنان و در حدود 5 کیلومتری یک شهرک اسرائیلی قرار دارد که توسط ارتش اسرائیل به عنوان «منطقه نظامی بسته» اعلام شد.

با این مقدمه، اسرائیل چه راهبردی را در لبنان دنبال می کند؟

متن کامل این گزارش را در لینک زیر بخوانید:

دورنمای اسرائیل برای ایجاد «منطقه حائل»/ پیاده‌سازی راهبرد غزه در لبنان؟

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان