ماهان شبکه ایرانیان

عارف به پاکستان می‌رود/ علت چیست؟

علی نجفی خوشرودی از سفر محمدرضا عارف به پاکستان برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های «سازمان‌ همکاری شانگهای» خبر داد.

عارف به پاکستان می‌رود/ علت چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاون بین الملل و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور گفت: محمدرضا عارف برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های «سازمان‌ همکاری شانگهای» به اسلام آباد سفر می‌کند.

به روایت ایسنا،  علی نجفی خوشرودی با اعلام این خبر گفت: روز سه شنبه معاون اول رئیس‌جمهور، به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان، برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های «سازمان همکاری شانگهای» به اسلام آباد سفرمی‌کند، این نشست در تاریخ 24 و 25 مهرماه برگزار می شود.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر معاون اول رئیس جمهورکه با دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان برای شرکت در این نشست و امضای اسناد مربوط به آن به اسلام آباد سفر می‌کند، نخست وزیران کشورهای چین، بلاروس‌،‌ ازبکستان، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان و وزیر خارجه هند نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.

به گفته معاون بین الملل و همکاری‌های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور، عارف همچنین در حاشیه این نشست، با برخی از نخست وزیران و رؤسای هیأت‌های شرکت کننده دیدار و گفتگو می‌کند.

نجفی افزود:‌ با توجه به عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، حضور معاون اول رئیس جمهور در شرایط حساس کنونی منطقه، در این نشست اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان همکاری شانگهای که بخش قابل توجهی از وسعت، جمعیت و اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است، یکی از مهمترین سازوکارهای چند جانبه منطقه ای و بین المللی به شمار می رود و با توجه به جایگاه اصولی و پایه ای ارتباط با همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری با اعضا در چارچوب این سازمان در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، توسعه تجارت، تسهیل مبادلات بانکی و مالی، حمل و نقل و ترانزیت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نجفی خوشرودی تاکید کرد: دیدارهای عارف عمدتا سیاسی_اقتصادی خواهد بود و این امر می تواند فرصت های اقتصادی را برای کشور در پی داشته باشد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان