ماهان شبکه ایرانیان

آقای پزشکیان؛ استان خوزستان استانداری بومی می خواهد

آقای رییس جمهوری تاریخ را با انتخاب یک استاندار غیر بومی در استان خوزستان تکرار نکنید.

آقای پزشکیان؛ استان خوزستان استانداری بومی می خواهد

نوید احمدپور - از سال 92 تا سال 1400 حدود 25 هزار میلیارد تومان بودجه به استان خوزستان تعلق گرفت ، اما جای یک سوال مهم باقی است که اگر حجم خرابی در این استان زیاد هم بوده باشد آیا 25 هزار میلیارد تومان با نرخ دلار آن زمان پول کمی است ؟

در سال 1403 به گفته معاون استاندار خوزستان، اعتبار تخصیص داده شده نقدی و اسنادی 15/8 همت بوده که 15/5 همت آن جذب شده است. از این مبلغ 12/5 همت به صورت نقدی جذب شده که جذب 99/2 درصدی تخصیص نقدی را در برداشته و قریب به3 همت نیز به صورت اسنادی جذب شده است.
15/8 هزار میلیارد تومان جذب این استان شده و هنوز اداره آبفا و شهرداری اهواز بزرگترین هنرشان جذب منابع مالی از راههای محیرالعقول است.
این همه پول که برای ساخت زیر ساخت های فاضلاب و ... تخصیص داده شد چه شد و چه مشکلاتی را از مردم در اهواز به عنوان مرکز استان و سایر شهرهای خوزستان حل نمود.
چرا باید استانی که حدود 33 درصد منابع آب سطحی کشور معادل 17 میلیارد متر مکعب در آن قرار دارد همچنان مردمش در مرکز استان مشکل آب شرب داشته باشند ؟ کارون بوی فاضلاب بدهد و غیر قابل شنا کردن باشد.
اهواز به عنوان مرکز استان پروژه کمربند سبزش به دلیل کمبود آب و سهل انگاری صنایع مختلف آغاز نشده و نهال هایش خشکیده شد.
بیش از 80 درصد نفت کشور در خوزستان تولید می شود و فقط در یک پالایشگاه آن یعنی پالایشگاه آبادان با تولید روزانه 15 میلیون لیتر بنزین، به‌طور روزانه 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تأمین می‌کند و همچنان بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ایران محسوب می‌شود.
مدیریت 85 درصدی منابع نفتی و گازی کشور در خوزستان در شرکت ملی نفت مناطق نفت خیز جنوب قرار دارد.
یک میلیون و 500 هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان وجود دارد که میتواند ظرفیتی عظیم در این بخش برای بازار داخل و خارجی ایجاد کند و بسیاری منابع دیگر که در این یادداشت نمیگنجد.
آقای پزشکیان انتخاب استانداران به غیر از معدود موارد که کمتر از انگشتان یک دست است متاسفانه نتوانستند از منابع این استان به نفع مردم استفاده کنند و صرفا چند سال خود را با وقت کشی و پشت میز نشینی و چند بازدید و جلسات روزانه پشت سر می گذاشتند.
به اسم امنیت استاندار خاصی آوردند اما چه شد ؟ آیا در زندگی مردم و محیط اطراف تفاوتی ایجاد شد ؟  آیا تروریست ها در استان ترددشان عادی شده بود که استاندار امنیتی آوردند؟ توسعه استان را این بار به این بهانه چند بار عقب انداختند؟
آقای پزشکیان ، پدرخوانده های این شهر دست های پشت پرده این استان هستند اما فلش های قدرتشان خواسته یا ناخواسته به جای انتخاب گزینه مناسب به دنبال تخریب همه گزینه های استانداری برای خوزستان هستند .
خودتان شاهد هستید که چقدر هجمه برای تخریب گزینه های مختلف استانداری فارغ از قومیت و تحصیلات و تجربه انجام شده است اما چقدر حمایت همه متمرکز بر یک نفر بوده است ؟ مطمئنا هیچ
آقای رییس جمهور خودتان برای این استان مهم و پهناور تصمیم بگیرید چرا که چشم بیش از 5 میلیون نفر به قلم شماست که ببینند نام چه کسی را در حکم استانداری خوزستان می نویسید.
اما بدانید این استان با این همه صنایع، استانداری با دید صنعتی و به دلیل وجود اقوام بزرگ در این استان استانداری بومی میخواهد .
استانداری که به منابع رانت و پدرخوانده ها وصل نباشد و بتواند اهداف شما در این استان را برآورده کند و مردم نیز از آن بهرمند گردند.
46
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان