ماهان شبکه ایرانیان

گام اول تلاش استاندار برای اعتلای صنعت گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: گام اول تلاش استاندار برای اعتلای صنعت استان همزمان با بازدید معاون رئیس جمهور امید آفرین بود

گام اول تلاش استاندار برای اعتلای صنعت گیلان

به گزارش خبرنگارخبرانلاین گیلان تیمور پورحیدری، در حاشیه بازدید معاونت علمی ،فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری و استاندار گیلان از شرکت‌های صنعتی دانش بنیان رشت اظهار داشت: حضور و حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور گیلان بسیار ارزشمند است و برای رفع مشکلات برخی از صنایع و کارخانجات کارگشا خواهد بود.
وی با اشاره به امید آفرینی حضور و گام اول استاندار گیلان پس از انتصاب برای اعتلای استان تسریع کرد: این برنامه‌ریزی و اقدام نماینده عالی دولت در استان به دلیل دعوت از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به گیلان برای فعالان عرصه تولید معنادار و حائز اهمیت بود و نشانگر رویکرد متعالی استاندار دولت چهاردهم به حمایت از بخش تولید و صنایع دانش محور است.

این مسئول با بیان اینکه صنایع پر افتخار فناور و هایتک متعددی در رشته فعالیت‌های سلولزی،سرمایشی گرمایشی،غذایی،ماشین سازی و دارویی در استان گیلان داریم افزود: ظرفیت‌های صنعتی مطلوبی برای طی نمودن مراحل دانش بنیان غیر از 100 مورد موجود در گیلان فعال است که در حال گذراندن دوره‌های تخصصی آر اند دی (R@D)برای ثبت مستند نمودن دانش فنی و تکنولوژی خود در سامانه دانش بنیان هستند.

به گفته دکتر پورحیدری صنایع دانش بنیان می‌تواند از بسیاری از حمایت‌های معافیت‌های مالیاتی و اعطای تسهیلات کم بهره استفاده نماید که قطعاً به رشد و بالندگی آنها در جهت اقتصاد و اشتغال پایدار و رقابت پذیرشدن آنها کمک خواهد کرد.

مدیرکل صمت گیلان گفت: هم اکنون صنایع فناور و دانش بنیان ما قادر به تولید محصولات و ماشین آلاتی هستند که می‌تواند نیاز بسیاری از صنایع دیگر را تامین نموده و از خروج ارز کشور جلوگیری نماید.

امروز صبح؛ افشین، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اتفاق هادی حق شناس، استاندار گیلان از واحدهای صنعتی دانش بنیان؛ شرکت شعله صنعت تولید کننده انواع مشعل های صنعتی بزرگ و همچنین شرکت قوای محرکه فرزانگان تولید و طراحی انواع قطعات صنعتی حوزه حمل و نقل در شهر صنعتی رشت بازدید نمودند و از نزدیک در جریان فعالیت نخبگان صنعتی گیلان قرار گرفتند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان