ماهان شبکه ایرانیان

ورزش استان آذربایجان‌غربی در مسیر توسعه و پیشرفت / شرکت یک میلیون نفر در برنامه‌های همگانی

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ورزش استان آذربایجان‌غربی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد اظهار کرد: شاهد شرکت بیش از یک میلیون نفر در برنامه‌های همگانی ورزش استان بوده‌ایم.

ورزش استان آذربایجان‌غربی در مسیر توسعه و پیشرفت / شرکت یک میلیون نفر در برنامه‌های همگانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، سجاد بیرامی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت:  147 مصوبه در قالب 197 پروژه در سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی تعریف شده که بیشتر ‌آنان با محوریت مناطق محروم و کم برخوردار برنامه‌ریزی و برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان که جزو چالش‌های اساسی ما بوده در مجموع 160 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 137 میلیارد تومان که 86 درصد اعتبارات را شامل می‌شود، تخصیص یافته‌ است و تاکنون 77 درصد مصوبات ورزشی سفرهای شهرستانی استاندار تحقق یافته است که احداث سه سالن تخصصی نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و جانبازان و توان یابان از شاخص‌ترین پروژه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: 27 پروژه شهری و 103 پروژه روستایی با فضای روباز، 46 پروژه روستایی و 21 پروژه شهری با فضای سرپوشیده از مهمترین پروژه‌های مصوب در سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی بودند.

وی ادامه داد: برای این پروژه‌ها چهار هزار و 430 میلیارد ریال مصوب استانی و سه هزار و 110 میلیارد ریال اعتبار ملی در سه سال اخیر مصوب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در پویاترین دوران ورزش استان هستیم، یاد آور شد: تا پایان سال‌جاری 42 پروژه ورزشی به متراژ بیش از 138 هزار مترمربع نیز در استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه حوزه ورزش قهرمانی در استان طی سال های اخیر اظهار کرد: کسب 440 مدال المپیک، جهانی، آسیایی، بین‌المللی و کشورهای اسلامی با 458 درصد رشد و میزبانی 15 مسابقه بین‌المللی، آسیایی و جهانی با 60 درصد پیشرفت از جمله مهمترین نتایج فعالیت موثر در ورزش قهرمانی این استان است.

بیرامی با اشاره به تعداد باشگاه‌های کل استان گفت: با 28 درصد رشد در حوزه باشگاه‌های ورزشی، تعداد این مراکز به 850 مورد در سال جاری رسیده است.

وی در خصوص تیم‌های حاضر در لیگ کشوری و منطقه‌ای نیز بیان کرد: با 102 درصد رشد در حوزه حضور تیم‌های در رده کشوری تاکنون 210 تیم در این خصوص ثبت شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 664 برنامه همگانی در سه سال اخیر در آذربایجان‌غربی برگزار شده است، افزود: 428 برنامه پیاده روی خانوادگی، 337 همایش کوهنوردی و طبیعت گردی، 295 جشنواره عمومی همگانی، 204 کارگاه آموزشی از جمله مهمترین برنامه‌های همگانی در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بیش از یک میلیون نفر از مردم در این برنامه‌های همگانی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 900 هیئت ورزشی در آذربایجان‌غربی تصریح‌کرد: در حال حاضر بیش از 10هزار نفر در هیئت‌های ورزشی استان فعالیت دارند همچنین هزار باشگاه ورزشی استان فعال هستند که علاوه بر اشتغالزایی سهم به سزایی در رشد و پیشرفت ورزش استان دارد.

بیرامی اظهارکرد: در هفته امسال تربیت بدنی و ورزش که با شعار «ایران قوی ورزش قوی» برگزار خواهدشد، بیش از 1200 برنامه در سطح استان پیش‌بینی شده که از جمله آنها برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و حوزه جوانان، دیدار با ورزشکاران، قهرمانان و خانواده شهدا، حضور در مزار شهدا، دیدار ائمه جمعه، افتتاح پروژه‌های ورزشی و برگزاری اجلاس شهید شاخص ورزش کشور «شهید شبان» به عنوان برنامه شاخص از آن جمله است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان