به گزارش خبرآنلاین، ترس از کلاهبرداری یا حملات فیشینگ، یکی از موانع جدی برای بسیاری از افرادی است که برای اولین بار به خدمات مالی رسمی مراجعه میکنند. هوش مصنوعی با رصد مداوم تراکنشها، ورودهای کاربران و دادههای شبکه، الگوهای مشکوک یا رفتارهای غیرعادی را شناسایی میکند.
الگوریتمهای یادگیری ماشینی با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از دادهها، میتوانند به سرعت موارد مشکوک به تقلب را شناسایی و متوقف سازند. این قابلیت نه تنها ریسک را کاهش میدهد، بلکه اعتماد کاربران را افزایش میدهد و هزینههای کارمزد خدمات مالی را پایین میآورد. در نتیجه، اقشار کمدرآمد نیز علاقهمند میشوند تا از این خدمات ایمن استفاده کنند.
در گزارش «هوش مصنوعی در خدمت شمول مالی» بیشتر درباره تقلبزدایی دیجیتال بخوانید.
5858