گو نا گون

امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید:

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید:

«صابِرُوا علی الطّاعاتِ و سارِعُوا اِلی الخَیراتِ و تجنَّبُوا السَّیِّئاتِ و بادِرُوا فِعْلَ الخیراتِ و تجنَّبُوا اِرتکابَ المحارمِ»

«در انجام طاعات پافشاری کنید و به سوی نیکیها گام بردارید و از بدیها دوری گزینید و به سوی کردارهای نیکو مبادرت کنید و از اینکه کارهای حرام را مرتکب شوید، بدور باشدی(تا رستگار شودی)(غُرَرُ الحِکَم، فصل 25، حرف ثاء، حدیث 28، ص 367).

روغن زیتون

مصرف بیست تا 200 گرم از روغن زیتون، برای درمان سنگ زهره و رفع ترشی معده و علاج بواسیر مفید است. صرف یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، برای تقویت مزاج و رفع یبوست سودمند است.

(مهرداد مهرین، راهنمای تندرستی، ص 237).

پند و لبخند

جمعی برای دعای باران به صحرا رفتند و اطفال مدرسه را هم با خود بردند شخصی پرسید این اطفال را کجا می برید؟ گفتند: برای دعا که باران ببارد زیرا دعای اطفال مستجاب است. آن شخص گفت: اگر دعای اطفال مستجاب بود، یک معلم در همه عالم زنده نمی ماند.

(سالنامه نادر، سال 1339، ص 219).

چه کنیم که مبتلا به کمردرد نشویم؟

برای جلوگیری از ابتلاء به کمردردهای عادی باید به اقدامات زیر دست یازیم:

1. از دولا دولا راه رفتن و در حال قوز نشستن پرهیر کنیم و سعی نمائیم همیشه مستقیم راه رویم و نفس های عمیق بکشیم تا قلب و معده درست کار کند و خون به طرز صحیح در بدن جریان یابد.

2. باید از پوشیدن لباس تنگ و کفش تنگ بپرهیزیم. مخصوصا خانمها که از بزرگترین قربانیان مد هستند باید به این نکته بیشتر توجه کنند و تندرستی خود را به خاطر کفش های پاشنه بلند و سینه بند(کرست) و کمربند تنگ به خطر نیندازند.

3. در موقع نشستن پشت میز، سعی کنیم همیشه با مستقیم نشستن شانه و کمر خود را در حال استراحت نگاه بداریم و گاه گاهی وضع نشستن خود را تغییر بدهیم تا از فشار عضلات جلوگیری نموده باشیم. اطمینان حاصل کنیم میز و یا صندلی بیش از اندازه بلند و یا کوتاه نیست و می توانیم روی آن راحت بنشینید.

4. هر روز به طور منظم، به اندازه کافی ورزش کنیم. مخصوصا اطفال را وادار کنیم به اندازه کافی ورزش کنند تا عضلات پشت کمرشان نیرومند شود.

5. در موقع خواب اطمینان حاصل کنیم که در بستر صاف و فرونرفته می خوابیم وجود هر نوع فرورفتگی در بستر خواب موجب وارد آمدن فشار بر کمر است. افرادی که نسبت به کمر درد حساسیت دارند بهتر است روی تخت خواب صاف چوبی و یا روی زمین بخوابند.

6. اگر نسبت به کمردرد حساسیت داریم باید از برداشتن بارهای سنگین به کلی بپرهیزیم و اگر سالم هستیم در موقع برداشتن بار سنگین زانوها را خم کنیم و درحالی که پشتمان را مستقیم نگاه داشته ایم بار را طوری برداریم که فشار بیشتر روی زانو و بازو وارد آید نه بر کمر. خم کردن گردن در موقع برداشتن بار سنگین موجب می شود که فشار فوق العاده بر کمر وارد آید و احیانا به آن صدمه برسد.

این را باید در نظر داشته باشیم که جراحات وارده بر کمر به آسانی درمان نمی یابد. لذا باید نهایت جد و جهد در بهداشت کمر به عمل آید. زیرا کمردرد علاوه بر ناراحتی های فوق العاده که تولید می کند ممکن است خود پیش درآمد امراض دیگر شود.

شستشوی چشم

شستشوی چشم با آبی که کمی شیرین باشد، چشمها و پلکهای انسان را که دچار خستگی و ناراحتی شده باشد، آسوده می سازد.

(سالنامه نور دانش، سال 18، ص ،169)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر