اوقات مخصوص حضرت مهدی

اول: شب قدر که شب بروز و ظهور قدر و منزلت و میمنت و سلطنت و عظمت و جلالت امام عصر است به سبب نزول روح و آن قدر ملایکه است بر آن جناب که بر زمین جای تنگ شود برای تقدیر امر بندگان خدا

شب قدر

اول: شب قدر که شب بروز و ظهور قدر و منزلت و میمنت و سلطنت و عظمت و جلالت امام عصر است به سبب نزول روح و آن قدر ملایکه است بر آن جناب که بر زمین جای تنگ شود برای تقدیر امر بندگان خدا... چون حضرت صاحب الامر علیه السلام در تمام این شب با ملایکه ی مقربین محشور است و فوج فوج به خدمت او می آیند و بر او سلام می کنند و تقدیرات که برای او و سایر خلق شده است، بر او عرض می کنند، سزاوار نیست در چنین شبی تأسی به امام خود نکنیم و به غفلت به سر آوریم.

روز جمعه

دوم: روز جمعه که ازچند جهت اختصاص و تعلق دارد به امام عصر(عج) یکی آن که ولادت با سعادت آن جناب در آن روز بوده است. دیگر آن که ظهور آن حضرت در آن روز خواهد بود و انتظار فرج در آن روز بیشتر از روزهای دیگر است... عید بودن روز جمعه حقیقتا به جهت آن روز شریف است... بهترین اعمال در روز جمعه، گفتن «اللهم صل علی محمد و آل محمدو عجل فرجهم» است. صد مرتبه بعد از نماز عصر روز جمعه و در بسیاری از ادعیه ی روز جمعه طلب نصرت و تعجیل فرج و ظهور شده است.

روز عاشورا

سوم: روز عاشورا که روز سرافراز شدن حضرت حجت است از جانب خداوند عزوجل به لقب قائم.

از ساعت دوازده تا غروب

چهارم: ازوقت زرد شدن آفتاب تا غروب آن از هر روز است. بنابر تقسیمی که علما کرده اند، هر روز را از مطلع فجر تا غروب آفتاب به دوازده بخش تقسیم کرده اند. به نحوی که حسب فصول فرقی نکند و هر قسمتی منسوب به امامی است. پس ساعت اولی از برای مولای ما علی علیه السلام است و شمرده اند تا دوازدهم که برای مولای ما مهدی است ودعا کند انسان در هر ساعتی از آن ساعات به آنچه خصوص اوست از دعوات.

عصر دوشنبه و پنجشنبه

پنجم: عصر دوشنبه و عصر پنج شنبه است. در این اوقات اعمال بندگان بر امام عصر(عج) عرضه می شود چنان که در هر عصر و زمانی دیگر نیز بر امام همان عصر عرضه می شد و در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز این گونه بود. حضرت محمد صلی الله علیه و آله روز دوشنبه و پنج شنبه روزه می گرفتند و می فرمودند: اعمال بالا می رود در هر دوشنبه و پنج شنبه و دوست دارم که عمل من بالا رود در حالتی که من روزه دار باشم.

شب و روز نیمه ی شعبان

هفتم: شب و روز نیمه ی شعبان که ولادت با سعادت آن جناب در آن بوده و این نعمت عظیمه را خداوند در آن به بندگانش عطا فرموده است.

روز نوروز

هشتم: روز نوروز که روز ظهور و ظفر امام عصر بر دجّال است.

امام صادق علیه السلام می فرماید: روز نوروز روزی است که عهد گرفت پیغمبر صلی الله علیه و آله برای امیرالمؤمنین در غدیر خم، پس اقرار نمودند به ولایت او. پس خوشا به حال آن کسی که ثابت بماند بر آن و آن روزی است که ظاهر می شود قائم در آن روز و ظفر می دهد او را خداوند بر دجّال و هیچ روز نوروزی نیست مگر آن که ما انتظار می کشیم در آن فرج را.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر