ماهان شبکه ایرانیان

شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان ایرانی

ضرب المثلی قدیمی می‌گوید مرض خروار خروار می‌آید و مثقال مثقال می‌رود. این مثل در مورد هیچ کس که صدق نکند در مورد زن‌ها حتما مصداق دارد چون حتما به چشم خود دیده‌اید که وقتی زنی دچار سرماخوردگی ساده ای می‌شود چه قدر طول می‌کشد تا خوب شود چه برسد به بیماری‌های حادتر. خواندن مطلب شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان ایرانی برای هر زن ایرانی لازم است.

شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان ایرانی

تحقیقات نشان داده که زنان ایرانی بیش از این که از زندگی خود لذت ببرند، بیشتر عمر خود را در بیمارستان‌ها سپری می‌کنند. یکی از اشتباهات متداول در بین زنان ایرانی این است که گمان می‌کنند تا زمانی که احساس بیماری نکرده‌اند نیازی به رفتن به نزد پزشک ندارند؛ در صورتی که اگر به سلامتی خود اهمیت ندهند ممکن است دچار بیماری‌های خاموش مانند سرطان سینه، سرطان رحم و دیابت شوند و در صورت سهل‌انگاری زنان را دچار مشکلات جدی می‌کنند. این جا است که لازم است به زن ایرانی یادآوری کرد که پنج دشمن اصلی سلامتی خانم‌ها چه می‌تواند باشد!؟

شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان ایرانی

 Credit: alkas

پژوهش‌هایی ثابت کرده، زنانی که اندازه‌ی کمرشان بالاتر از هشتاد و نه سانتی‌متر است، دچار بیماری‌های قلبی، فشار خون و دیابت می‌شوند. استعمال دخانیات برای زنان بسیار خطرناک است چون در صورت مصرف سیگار زنان دچار بیماری‌های کلیوی، کبدی شوند و حتی می‌تواند زنان را دچار بیماری هپاتیت کند. برخی از داروها مخصوص مردها هستند و اکثر زن‌ها به این موضوع واقف نیستند. بیشتر داروها بسیار قوی هستند و ممکن است برای مردها مشکلی پیش نیاورند اما سیستم بدن زن‌ها بسیار حساس است و قبل از مصرف هر دارو باید نسبت به دارو و واکنش بدن خود نسبت به هر دارو مطلع شوند.

یکی دیگر از بیماری‌های زنان ایرانی بیماری سنگ کیسه صفرا است. ابتلا به سردردهای میگرنی در زن‌های ایرانی نسبت به مردها سه به یک است. بیماری‌های مجاری ادرار در زنان ایرانی بسیار شایع است و این بیماری شامل بیماری عفونت مثانه و عفونت کلیوی است. همچنین فشار خون بالا در زنان ایرانی بسیار شایع است که مهمترین دلیل آن بیماری‌های کلیوی است که به اشتباه فکر می‌کنند فشار خون بالا باعث بیماری‌های کلیوی می‌شود.

معمولا زنان بعد از سن پنجاه سالگی دچار فشار خون بالا می‌شوند و می‌توانند با مراجعه‌ی به موقع به پزشک فشار خون خود را متعادل کنند. درصد زنانی که در ایران دچار فشار خون بالا می‌شوند نسبت به مردهایی که به این بیماری دچار می‌شوند بسیار بیشتر است. یکی دیگر از بیماری‌هایی که بیشتر زنان ایرانی به آن مبتلا می‌شوند رماتیسم مفصلی است و معمولا رطوبت زیاد و بیش از حد می‌تواند زن‌ها را به این بیماری دچار کند.

شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان ایرانی

Credit: alkas

از سوی دیگر، زنان ایرانی معمولا کمتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند و دچار بیماری نرمی استخوان می شوند. این عارضه به خصوص در دخترهای جوان بیشتر اتفاق می افتد. کمبود ویتامین دی(D) در زن‌های ایرانی بیداد می‌کند. این در حالی است که زن‌ها با قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا با خوردن انواع ماهی‌ها می‌توانند از این بیماری پیشگیری کنند. بیماری پوکی استخوان یکی دیگر از معضلات زنان ایرانی است. این بیماری بیشتر در زن‌های مسن رخ می‌دهد؛ زیرا زنان بعد از سن شصت و پنج سالگی تراکم استخوان خود را از دست می‌دهند و این مسئله باعث بیماری پوکی استخوان می‌شود. پوکی استخوان بیماری‌ای است که فقط به این دلیل ساده که پنجاه درصد از ایرانیان کلسیم کافی مصرف نمی‌کنند در زنان به وجود می‌آید.

شابع ترین سرطان‌ها، بین زنان ایرانی، سرطان دهانه‌ی رحم و سرطان رحم هستند. حال آن که زن‌های ایرانی غالبا دلیل مبتلا شدن به این بیماری را نمی‌دانند و حتی نمی‌دانند در صورت دست کم گرفتن بیماری‌های رحم، ممکن است برای جلوگیری از پیشروی سرطان، رحم توسط جراح برداشته شود. یکی از راه‌های جلوگیری از سرطان رحم این است که زنان در زمان قاعدگی ورزش کنند. معمولا در زمان قاعدگی زنان بسیار کم حوصله و بی‌طاقت و دچار سفتی بدن می‌شوند که می‌توانند با ورزش‌هایی خاص، نشاط خود را به دست آورند.

خانم‌ها باید قبل از هر ورزش و تحرکی، حتما حرکات کششی انجام دهند؛ زیرا حرکات کششی باعث آماده شدن بدن آنها برای ورزش می‌شود. بهترین ورزش در دوران قاعدگی پیاده‌روی است چون پیاده‌روی می‌تواند زن‌ها را از حالت کرختی و کوفتگی درآورد. بعد از ورزش کردن حتما تاثیرش را خواهند دید چون بسیار با نشاط و سرحال می‌شوند. خانم‌ها باید بدانند در خانه ماندن و خوردن قرص‌های مسکن که خود عوارض بسیاری دارند، دردی را از آنان دوا نمی‌کنند و در عوض با ورزش کردن می‌توانند از وارد شدن سموم به رحم جلوگیری کنند.

شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان ایرانی

Credit: alkas

یکی دیگر از بیماری‌های شایع در زنان ایرانی عفونت‌های زنانه است ولی با مجموعه‌ای از دستورات به جا و درست می‌توان از بروز این نوع بیماری‌ها جلوگیری کرد. با تعویض به موقع لباس‌های زیر می‌توان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد. همچنین بهداشت فردی در زن‌ها بسیار پر اهمیت است و متاسفانه درصد این بیماری در ایران نسبت به کشورهای در حال پیشرفت بسیار بیشتر است. زن‌ها برای این که بتوانند از عفونت زنانه جلوگیری کنند باید به طور مرتب نظافت را رعایت کنند. از لباس‌های زیر یکدیگر هم به هیچ عنوان نباید استفاده کنند زیرا ممکن است آن لباس ناقل بیماری‌های عفونی باشد. برای خانم‌ها ضروری است تا دست کم یک روز در میان لباس‌های زیر خود را عوض کنند و سعی کنند از لباس‌های زیر سفید رنگ استفاده کنند تا زود متوجه کثیف شدن آنها بشوند. زنان باید لباس‌های زیر از جنس نخ بپوشند زیرا لباس زیر از جنس نخ مانع از بروز حساسیت می‌شود.

نکته‌ی حائز اهمیت دیگر این است که شما بانوی ایرانی بعد از آب تنی در استخر هرگز به خود نگویید که فاصله‌ی خانه تا استخر کم است و در خانه لباس‌تان را عوض می‌کنید؛ چون همین مسافت کم هم می‌تواند باعث عفونت شما شود. تا آن جا که می‌توانید برای آب تنی به استخرها نروید. متاسفانه در ایران هیچ نظارت بهداشتی بر استخرها نمی‌شود. با نظارت به موقع می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد. خانم ها باید به یاد داشته باشند که برای عوض کردن لباس‌های زیرشان، نباید همیشه منتظر حمام بعدی بمانند. همچنین برای عوض کرن لباس‌های زیر، حتما نیاز نیست تا حمام کنید، بلکه می‌توانید هر روز لباس‌های زیرتان را عوض کنید تا از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنید. لباس‌های کثیف بهترین مخفیگاه برای قارچ‌ها و عفونت‌ها هستند. در زمان بارداری و قاعدگی احتمال این که زنان دچار بیماری‌های قارچی و عفونی شوند بسیار زیاد است.

دیگر این که بیشتر زن‌های ایرانی اطلاعات بسیار کمی در مورد رابطه‌های جنسی دارند. یک فرد بیمار به راحتی می‌تواند بیماری خود را از طریق رابطه‌های جنسی انتقال دهد. در ایران، دوره‌هایی در مورد آموزش جلوگیری از انتقال بیماری‌ها از طریق رابطه‌های جنسی برگزار می‌شود و حتی با مطالعه نیز می‌توان اطلاعات خود را در این زمینه بالا برد تا از این طریق انع از انتقال بیماری های مقاربتی شد.

شایع‌ترین بیماری‌ها بین زنان ایرانی

Credit: alkas

یکی دیگر از بیماری‌ها در زنان ایرانی بیماری چاقی است. اکثر زنان ایرانی خانه‌دار و بسیار کم تحرک هستند. زنان ایرانی باید به یاد داشته باشند که فقط افراد چاق به ورزش و تحرک نیاز ندارند بلکه همه‌ی زن‌ها باید ورزش را در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهند چون تحقیقات نشان داده که زن‌ها نسبت به مردها در چاق شدن استعداد بسیار زیادی دارند. نگران نشوید چون به همین اندازه هم زن‌ها شانس لاغر شدنشان نسبت به مردها بیشتر است. به یاد داشته باشید همیشه نمی‌توان گفت که فردی که لاغر است پس مشکلی ندارد چون افراد لاغر هم ممکن است دچار چربی خون بالا بشوند اما با ورزش و تغذیه‌ی مناسب می‌توان از بروز انواع بیماری‌ها پیشگیری کرد.

باعث تعجب است که زنان ایرانی از بازگو کردن بیماری‌های زنانه‌ی خود به پزشک شرم دارند. حال این که هرگز نباید بیماری‌های زنانه‌ی خود را از پزشک مخفی کرد چون نمی‌توان این بیماری‌ها را در خانه مداوا کرد. به عنوان مثال اگر یک زن دچار عادت ماهانه نمی‌شود باید حتما به پزشک خود اطلاع دهد زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار بیماری‌های خطرناکی شود. 

کم خونی یکی دیگر از بیماری‌های متداول در زنان ایرانی است و خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که کم خونی همان کم شدن خون است اما در واقع به کوچک شدن گلبول‌های قرمز خون کم خونی می‌گویند. از علائم این بیماری سر درد، کم حوصلگی، خستگی، رنگ پریدگی و خواب رفتن دست و پاها است یکی از راه‌های درمان این بیماری مصرف قرص‌های آهن است. زنان ایرانی باید بدانند که اگر می‌خواهند یک جامعه‌ی سالم داشته باشند باید سالم زندگی کردن را یاد بگیرند و به فرزندان خود نیز این سبک زندگی را آموزش دهند.

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان