ماهان شبکه ایرانیان

مقارنه ای مبارک در ساحت دین و دموکراسی

نویسنده که نماینده اسبق ایران در سازمان ملل و استاد کنونی دانشگاه های آمریکاست، معتقد است همزمان با بازبینی فضیلت های دموکراسی در جامعه ایران در سال های اخیر، جامعه آمریکا نیز به سمت عرفان اسلامی و ایرانی هجوم آورده است

صدای عدالت، 5/8/80

نویسنده که نماینده اسبق ایران در سازمان ملل و استاد کنونی دانشگاه های آمریکاست، معتقد است همزمان با بازبینی فضیلت های دموکراسی در جامعه ایران در سال های اخیر، جامعه آمریکا نیز به سمت عرفان اسلامی و ایرانی هجوم آورده است . وی می گوید: گرچه به گفته مقامات ایرانی ظرف دو دهه نزدیک بیست انتخابات برگزار شده، اما بسیاری از انتخابات های برگزارشده در خاورمیانه صوری بوده است (کلام وی خالی از اشاره به صوری بودن انتخابات های قبلی ایران نیست) . ایشان انتخابات جدید ایران را به ضمیمه آزادی مطبوعات، روند قانونی در مقابله با آزادی مطبوعات و قوای سه گانه مستقل، حاکی از موفقیت ایران در ارائه مدل نوینی از دموکراسی غیر وابسته به غرب و آمریکا می داند که می تواند الگوی کشورهای خاورمیانه باشد . وی می گوید: همزمان با این گرایش در ایران، جوانان آمریکایی جویای هویت، به عرفان اسلامی و شرقی رو کرده اند و حتی دولت مردان آمریکایی نیز نسبت به گسترش مشارکت مسلمانان در قدرت ابراز تمایل نموده اند .

لازم به ذکر است که نویسنده هیچ اشاره ای به این نکته نمی کند که اگر دموکراسی غربی که منادی حقوق و آزادی انسانی است دارای فضیلت است و می تواند الگوی موفقی باشد، پس چرا جوانان آمریکایی بی هویت شده اند و اکنون آنچه را که دموکراسی از آنان ربوده، در اسلام می جویند .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان