ماهان شبکه ایرانیان

وزیر دفاع قطر اذعان کرد

سرمایه گذاری ۶۸۰ میلیارد ریالی پتروشیمی در منطقه عسلویه در حوزه مسئولیت اجتماعی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در سه سال گذشته حدود ۶۸۰ میلیارد ریال در منطقه عسلویه و ۳۵۰ میلیارد ریال در منطقه ماهشهر در حوزه مسوولیت اجتماعی سرمایه گذاری شده است.

سرمایه گذاری 680 میلیارد ریالی پتروشیمی در منطقه عسلویه در حوزه مسئولیت اجتماعی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران درباره مسوولیت اجتماعی این شرکت، گفت: صنعت پتروشیمی تلاش کرده است با تشکیل شوراهای راهبردی متشکل از مدیران اصلی مجتمع های پتروشیمی، اهداف خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی به پیش برد.
مرضیه شاهدایی افزود: صنعت پتروشیمی همچون دیگر صنایع تلاش کرده است تا توسعه متوازن در جوامع پیرامونی این صنایع اتفاق بیفتد که البته این توسعه در مناطقی نظیر عسلویه و ماهشهر، متوازن نبوده و بافت شهری هم پایه صنایع در این صنعت رشد نکرده است.
وی با تاکید بر این که مردم در این مناطقف مطالبات بیشتری نسبت به دیگر مناطق دارند، گفت: شرکت های مستقر در این مناطق نسبت به جامعه پیرامونی وظایفی دارند که باید جوابگوی آن باشند.
شاهدایی با اشاره به این که صنعت پتروشیمی، صنعتی پراکنده در کل کشور به شمار می رود، گفت: دو منطقه ماهشهر و عسلویه، بزرگترین مناطق صنعت پتروشیمی کشور محسوب می شود که اتفاقا به همین دلیل، مسئولیت بیشتری در حوزه «مسئولیت اجتماعی» متوجه این مناطق است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: از سال 93 و پس از خصوصی شدن کامل شرکت های پتروشیمی، با تشکیل شوراهای راهبردی در این مناطق تلاش شده است که برنامه های این شرکت ها در شوراها تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران حمایت از جوامع محلی، توسعه زیرساخت ها، کمک در امور آموزشی و پرورشی، ورزش، سلامت، محیط زیست و... از جمله مهمترین حیطه های فعال مسئولیت اجتماعی در این شوراها عنوان کرد: شرکت های پتروشیمی برای تعهداتی که نسبت به منطقه دارند، در این شوراها گرد هم می آیند و تلاش می کنند از موازی کاری و اقدام های بدون برنامه جلوگیری کنند.
مرضیه شاهدایی با اشاره به این که بودجه سالیانه مسئولیت اجتماعی در این شرکت ها مشخص، اما رقم آن بسیار کم است، گفت: جوامع محلی و مردم این مناطق از صنایع، فرمانداری و شهرداری ها توقعاتی دارند که شرکت ها باید تلاش کنند تا مسئولیت های خود در این حوزه را به سرانجام برسانند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به سرمایه گذاری موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی در 2 تا سه سال گذشته در صنعت پتروشیمی گفت: فعالیت در این حوزه موجب ایجاد جامعه پایدار و پیشرفته تر می شود.
شاهدایی تاکید کرد: در منطقه عسلویه ظرف سه سال گذشته (سال های 93 تا 95) حدود 680 میلیارد ریال در حوزه مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاری شده است.
وی رقم سرمایه گذاری شده در منطقه ماهشهر در حوزه مسئولیت اجتماعی از سوی شرکت های خصوصی و سازمان منطقه ویژه را (سال های 93 تا 95)، 350 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شرکت های پتروشیمی جم، عسلویه، کنگان و دیر به ترتیب در این حوزه هدفمندانه تر عمل کرده اند.
شاهدایی تاکید کرد: پتروشیمی ماهشهر بین سه منطقه بندر ماهشهر، سربندر (بندرامام خمینی) و شهرک چمران قرار گرفته است که عمده کمک ها به این سه منطقه بوده است؛ علاوه بر اینها شرکت ها در حوزه محیط زیستی نیز فعالیت هایی انجام میدهند که البته جزء وظایف آنها محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: امروز در شرکت های معتبر جهانی، هزینه مشخصی صرف پروژه های مسئولیت اجتماعی می شود و همین موجب اعتبار بخشی به برند آنها می شود.
اقتصام**2022**انتشار: مرضیه فاتحی
.....................................................
مشعل: نشریه وزارت نفت (مشعل)
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان