ماهان شبکه ایرانیان

جهاد اقتصادی میدان مقابله با استکبار، منافقین و فتنه گران است

نماینده مردم کهگیلویه، چرام و بهمئی در مجلس گفت: جهاد اقتصادی در حکم مقابله با دشمنان سه گانه نظام یا همان استکبار، منافقین و فتنه گران است.
حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: دین اسلام در دسترس نبودن معاش برای زندگی را خطری تهدید کننده برای اعتقادات انسان می داند.
وی افزود: دین مبین اسلام فردی که برای ارتقای سطح زندگی خانواده خود می کوشد را مانند کسی می داند که در راه خدا جهاد می کند.
نماینده کهگیلویه، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بسیاری از مصائب روز افزون در جهان امروز، متاثر از تاثیر شگرف عوامل اقتصادی بر همه جنبه های زندگی ملل از جمله اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: کشوری که وضعیت اقتصادی آن نابه سامان بوده و نتواند پا به پای سایر کشورهای دنیا در مسیر پیشرفتی همه جانبه حرکت کند، آسیب پذیر بوده و از جنبه های اجتماعی و سیاسی دچار بحران می شود.
بزرگواری تصریح کرد: چنین جامعه ای نمی تواند با اتکا به فرهنگ ملی خود مسیر آینده خویش را تعیین کرده و در شرایط مختلف از فرهنگ مهاجم غربی و شرقی تأثیرپذیر است.
این عضو فراکسیون اکثریت مجلس ابراز داشت: اگر جامعه ای به دنبال حفظ استقلال سیاسی و فرهنگی خود باشد باید به رشد و پیشرفت اقتصادی، به عنوان یکی از مهم ترین ابزارها در این مسیر توجه داشته باشد.
وی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشراف کامل بر شرایط و موقعیت داخلی و خارجی، سال 90 را سال جهاد اقتصادی نامیدند.
بزرگواری بیان داشت: جهاد به معنای وسیع، تلاش پیگیر با تمام توان بوده که در مکتب اسلام به جهاد با نفس، جهاد با کفار و منافقین و جهاد اقتصادی تقسیم می شود.
وی افزود: در حوزه های مختلف حیات انسانی، همه مسئولان و مردم باید با بسیج امکانات و بکارگیری منابع، از فرصت ها استفاده بهینه داشته تا ضمن پاسداشت ارزش های انسانی، نیازهای اساسی مردم به غذا، آب، بهداشت، کار، آموزش، مسکن و محیط زیست قابل سکونت برآورده شود.
نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: برای اجرای صحیح فرمان جهاد اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری، باید خود را در بوته آزمایش قرار داده و با استفاده از آمار و نتایج علمی و کارشناسی شده، به نقاط ضعف و قوت خود پی برده و در راه اجرای هر چه بهتر آن گام های بلندی برداریم.
بزرگواری ابراز داشت: تلاش همه جانبه در عرصه تولید، عدالت در توزیع و قناعت در مصرف، از اصول اساسی جهاد اقتصادی بوده که برای اجرای آن باید گام های اساسی برداشته شود.
وی عنوان داشت: برای تحقق این هدف، بخش های دولتی، تعاون و خصوصی باید در کنار هم و با کمک هم به پیشرفت اقتصادی جامعه کمک کنند تا کشور در این فرصت پیش آمده به درجات عالی توسعه اقتصادی دست یابد.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اکنون که ملت های مسلمان خاورمیانه با الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی، حکومت های طاغوتی و دیکتاتور خود را یکی پس از دیگری سرنگون می کنند، وظیفه داریم الگوی اقتصادی توسعه یافته و عادلانه ای از حکومت اسلامی را به آن ها ارائه دهیم.
بزرگواری با اشاره به توطئه های پی در پی دشمنان نظام جمهوری اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با سه شیوه تهاجم نظامی جنگ سخت، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و با محاصره اقتصادی همواره سعی در براندازی و سرنگونی نظام اسلامی داشته اند.
وی افزود: ملت ایثارگر ایران اسلامی با تمسک به ولایت در دو عرصه جنگ سخت و نرم، به پیروزی رسیدند و دشمنان را ناکام کردند.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توجه، حرکت و تلاش در مسیر جهاد اقتصادی را ضروری دانست و بیان داشت: ملت ایران اکنون به فرمان ولی امر مسلمین قدم در راه جهاد اقتصادی گذاشته تا در بهترین شرایط صف آرایی در مقابل حصر اقتصادی دشمن را آغاز کنند.
بزرگواری تصریح کرد: ملت ایران باید همچون سایر نبردهای گذشته و ایثار در تمام عرصه ها، در عرصه اقتصادی نیز به درجه ای از رشد و استقلال رسیده که سرآمد نظام های حاکم بر دنیا شوند.
وی خاطرنشان کرد: استقلال اقتصادی به معنای قطع رابطه اقتصادی با جهان پیرامون نبوده، بلکه باید بدون تأثیرپذیری از اقتصاد ناعادلانه امپریالیستی، با ارائه شیوه های جدید در تولید، توزیع و مصرف، اقتصاد جهانی را متأثر از خود کند.
بزرگواری گفت: اقتصاد جهانی امروز به دلیل فقدان عدالت، وجود فقر توده ها و نیز بی توجهی به ارزش های انسانی در رنج بوده و بیمار است.
وی اقتصاد جهان امروز را ناتوان در پاسخگویی به نیازهای انسانی دانست و افزود: اقتصاد امروز به دلیل بی عدالتی و فقدان معنویت در حال نابودی بوده و نمی تواند رشد و تعالی بشر را فراهم کند.
بزرگواری اظهار داشت: جهاد اقتصادی با هدف کسب رضایت پروردگار، رشد همه جانبه انسان و ایجاد فرصت های عادلانه برنامه ریزی شده، توجه انسان ها را به خود جلب کرده و به اقتصادی پایدار و موفق می انجامد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان