... و اما کفش

۱-اندازه پاهایتان را بدانید: پیش از خرید کفش با دقت به پاهایتان نگاه کنید. به فرم و شکل پا، پهنای پنجه، قوس و کف پا و برآمدگی پاهایتان دقت کنید

... و اما کفش
1-اندازه پاهایتان را بدانید: پیش از خرید کفش با دقت به پاهایتان نگاه کنید. به فرم و شکل پا، پهنای پنجه، قوس و کف پا و برآمدگی پاهایتان دقت کنید. هنگام خرید، کفشی را انتخاب کنید که مناسب شکل و فرم پاهایتان باشد و بیشترین هماهنگی و تطابق را با پایتان داشته باشید.
2- برای پای بزرگ تر کفش بخرید: در بعضی افراد اندازه هر دو پا کاملاً یک اندازه نیست و ممکن است یکی از پاها بزرگ تر از دیگران باشد. برای پای بزرگ تر کفش بخرید و اگر لازم بود برای پای کوچک تر از کفی استفاده کنید.
3- صبح خرید نروید : بعد از ظهر و ساعات پایانی روز بهترین زمان برای خرید کفش است. اندازه پاها در طول روز تغییر می کند. پاها در پایان روز و بعد از چند ساعت راه رفتن و ایستادن، اندازه بزرگ تری نسبت به ساعات اولیه روز دارد.
4- کفش تنگ نخرید : کفشی بخرید که از همان ابتدا اندازه پایتان باشد و در آن احساس راحتی کنید. به این امید که کفش بعدها جا باز می کند، کفش تنگ نخرید.
5- اول کفش را بپوشید، بعد بخرید: ممکن است اندازه پاها تغییر کند. هر بار خودتان به خرید بروید. کفش را در مغازه بپوشید و امتحان کنید و تنها به دلیل اینکه کفشی اندازه کفش قبلی تان است، آن را نخرید.
6- هنگام خرید حتماً جوراب بپوشید: اگر هنگام خرید کفش جوراب نپوشید، ممکن است با پوشیدن جوراب کفش برایتان تنگ باشد. بعد از انتخاب کفش مناسب، هر دو لنگه کفش را بپوشید و چند قدم راه بروید.
7- به پنجه کفش دقت کنید : پنجه کفش نباید باریک و تیز باشد. انگشت ها باید راحت بوده و روی هم قرار نگیرند. دقت کنید انگشت شست به اندازه کافی جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نباید آن قدر گشاد باشد که پاشنه پا هنگام راه رفتن از کفش بیرون بیاید.
8-کفشی با رویه مناسب بخرید : جنس رویه کفش باید نرم و قابل انعطاف باشد. کفش های چرمی مناسب ترین جنس رویه هستند. کفش هایی با رویه پلاستیکی موجب تعریق و بوی بد پا می شوند.
9- به کف کفش هم توجه داشته باشید : قسمت بیرونی و خارجی کفی کفش که با سطح زمین تماس دارد باید از جنس محکم و با دوام بوده و سطح آن هم صاف و لیز نباشد. قسمت داخلی کفی باید نرم باشد تا پا در آن احساس راحتی کند.
10- کفش های پاشنه بلند و بدون پاشنه نخرید: کفش های پاشنه کوتاه آسیب کمتری به پاها می رسانند اما کفش های بدون پاشنه با کفی تخت هم مناسب نیستند. بهتر است پاشنه کفش کمتر از سه و بیشتر از پنج سانتی متر نباشد. کفشی با پاشنه ای حدود 2/5 سانتی متر 22 درصد، کفشی با پاشنه پنج سانتی متر 57 درصد، کفشی که پاشنه هشت سانتی متری دارد، 76 درصد به دیسک های بین مهره ای و زانو بیشتر فشار وارد می کند. به علاوه، کفش های پاشنه بلند عضلات پشت ساق پاها را فشرده و منقبض و عملیات خون رسانی در این عضلات را مختل می کند.
منبع: نشریه زندگی سالم، شماره36
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر