رسم و رسوم مدرسه رفتن درکشورهای مختلف دنیا- بخش اول

این روزها در گوشه‌های مختلف دنیا،دانش آموزان در مدرسه درحال درس خواندن هستند. سال تحصیلی جدید در ایران در آستانه آغاز است و به همین بهانه قصد داریم به بررسی رسم و رسوم مدرسه رفتن در کشورهای مختلف دنیا بپردازیم. این گزارش را در قالب ۴ قسمت برایتان تدارک دیده ایم که این بخش اول گزارش ماست:

مدرسه

این روزها در گوشه‌های مختلف دنیا،دانش آموزان در مدرسه درحال درس خواندن هستند. سال تحصیلی جدید در ایران در آستانه آغاز است و به همین بهانه قصد داریم به بررسی رسم و رسوم مدرسه رفتن در کشورهای مختلف دنیا بپردازیم. این گزارش را در قالب 4 قسمت برایتان تدارک دیده ایم که این بخش اول گزارش ماست: 

*استرالیا:

دانش آموزان در استرالیا، سالی 200 روز به مدرسه می‌روند. سال تحصیلی جدید در این کشور در اواخر ژانویه (اوایل بهمن) شروع شده و تا اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر) به طول می‌انجامد. از آنجا که استرالیا در نیمکره جنوبی است، فصل تابستان در این کشور، زمانی است که ما فصل زمستان را تجربه می‌کنیم. تعطیلات تابستانی دانش آموزان استرالیایی هم از اواسط دسامبر (اواخر آذر) شروع شده و تا اواخر ژانویه (اوایل بهمن) ادامه دارد. یک سال تحصیلی به 4 ترم تقسیم می‌شود و هر ترم بین 9 تا 11 هفته به طول می‌انجامد. در بین هر ترم، دانش آموزان 2هفته تعطیلی دارند. ساعت نرمال مدرسه در این کشور از 9 صبح تا 3.30 بعدازظهر است و بچه‌ها در مدرسه ناهارشان را می‌خورند. بچه‌ها دست کم باید 12 سال در مدرسه درس بخوانند. در هر کلاس درسی در استرالیا حدودا 18 دانش آموز درس می‌خوانند و در هر کلاس درس، 6 کامپیوتر قرار دارد.

مدرسه

مهدکودک، سال اول تحصیلی کودکان به حساب می‌آید و بعد بچه‌ها کلاس اول تا ششم ابتدایی را پشت سرمی گذارند. دوره راهنمایی در استرالیا از کلاس هفتم تا دوازدهم است. معمولا بچه‌ها از شش سالگی تحصیل درمدرسه را آغاز می‌کنند و در هجده سالگی فارغ التحصیل می‌شوند. در کلاس اول تا ششم، دانش آموزان، هفته‌ای 12 ساعت ریاضی و زبان می‌خوانند.

*برزیل:

برزیل هم درنیمکره جنوبی قرار دارد و تعطیلات تابستانی دانش آموزان دراین کشور مشابه با استرالیاست. ساعت مدرسه رفتن در برزیل معمولا از 7 صبح تا ظهر است و معمولا بچه‌ها برای صرف ناهار به خانه می‌روند تا در جمع خانواده ناهار را صرف کنند.

اکثر مدارس در برزیل، یونیفورم خاص خودشان را دارند. ریاضی، جغرافی، تاریخ، هنر، موسیقی، علوم، زبان پرتغالی و علوم ورزشی از جمله درس‌های اصلی در این کشور است. در مدارسی در مناطق فقیرنشین، درس‌هایی مثل هنر و موسیقی حذف می‌شوند. کلاسهای درس دربرزیل معمولا 30 دانش آموز دارد. اکثر مدارس دراین کشور کامپیوتر ندارند و یا حداکثر یک یا دو کامپیوتر برای 30 دانش آموز تدارک دیده می‌شود.

*سوئیس:

در سوئیس، دانش آموزان از ساعت 12 تا 2 بعدازظهر برای صرف ناهار به خانه هایشان برمی گردند. البته کودکانی که والدینشان شاغل هستند، می‌توانند ناهار را در مدرسه صرف کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان