نائب رئیس کمیسیون ICT وزارت بازرگانی؛

مشکلات قانونی در صدور لوح های فشرده/ ظرفیت صادرات وجود دارد

نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی گفت: به دلیل وجود مشکلاتی در اجرای قانون و برغم وجود ظرفیت بالا در صنعت لوح فشرده، تولیدکنندگان این صنعت امکان صادرات محصولاتشان را ندارند.

مشکلات قانونی در صدور لوح های فشرده/ ظرفیت صادرات وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، عبدالرضا نوروزی با اشاره به وضعیت صنعت لوح های فشرده در ایران گفت:  در زمینه صادرات محتوا به کشورهای همجوار همچون ترکیه و عراق که بازار خوبی هم دارند، ظرفیت لازم وجود دارد و به لحاظ قانونی نیز مشکلی در زمینه قانون وجود ندارد اما در اجرای قانون مشکلاتی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات در اجرای قانون و برغم وجود ظرفیت بالا در صنعت لوح فشرده، تولیدکنندگان این صنعت از صادرات محصولاتشان بازمانده‌اند، ادامه داد: وزارت ارشاد معتقد است که باید محتوا را ببیند و تایید کند. حال آنکه این محتوا برای کشورهای دیگر همچون ترکیه تولید می‌شود و با توجه به تاخیر زمانی که برای بازبینی محتوا توسط وزارت فرهنگ باید در نظر گرفته شود، عملا ما از تولید بازمانده و کشور ثالث هم سفارش خود را به دیگر کشورهای رقیب مثل عربستان می‌سپارد.

رئیس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده ایران گفت: در این صنعت ما توان بالقوه زیادی داریم و حتی قابلیت رقابت با کشوری مانند چین را از لحاظ قیمتی دارا هستیم. همچنین به لحاظ کیفی نیز اگر از چینی‌ها بالاتر نباشیم، پایین‌تر هم نیستیم. دلیل آن هم این است که این فناوری «های‌تک» بوده و در آن کوچک‌سازی صورت گرفته، همچنین نیروی انسانی کم شده و سیستم خودکار است.

نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ادامه داد: قیمت مواد تشکیل دهنده لوح فشرده و مورد نیاز برای ساخت لوح‌ها تقریبا در همه جای دنیا یکسان است. به این ترتیب ما از نظر خرید مواد اولیه لازم و از نظر نیروی انسانی مورد نیاز شرایط خوبی داریم. اما مشکلی که در دولتهای دهم و یازدهم وجود داشته و مربوط به وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ بوده، مربوط به عدم امکان تهیه لوح‌های فشرده پر شده برای کشورهای دیگر و صادرات این محصولات است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر