ساماندهی گردشگران سلامت عراقی به یاری بازارسازی بخش خصوصی

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۵-معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساماندهی گردشگران سلامت ورودی ازعراق را با بازارسازی و بازاریابی بخش خصوصی و نیز پشتیبانی شورای راهبری گردشگری سلامت امکانپذیر دانست.

تاریخ خبر :1393/09/15-معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساماندهی گردشگران سلامت ورودی ازعراق را با بازارسازی و بازاریابی بخش خصوصی و نیز پشتیبانی شورای راهبری گردشگری سلامت امکانپذیر دانست.

مرتضی رحمانی موحد در جمع بندی نتایج دومین نشست تخصصی – منطقه ای شورای راهبری گردشگری سلامت استان های غرب و جنوب غرب کشور که روز 13 آذر ماه در سالن همایش های هتل پارس اهواز برگزار شد؛ دو مبحث بازارسازی و بازاریابی را از مهم ترین وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و موسسات مربوطه در ساماندهی گردشگران سلامت ورودی از عراق عنوان کرد تا با برنامه ریزی و تجمیع امکانات این نوع از گردشگران بتوانند بستری متناسب با نیاز موجود ایجاد و سپس برای خدماتی شایسته بازاریابی کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای راهبری گردشگری سلامت، قوام دادن و متمرکز ساختن حمایت های نهادهای متولی فرابخشی است؛ گفت: در بازار موجود، دفاتر خدمات مسافرتی استانهای غرب و خوزستان، بخش خصوصی و نهادهای پزشکی باید قبل از هر نوع ارائه خدمت، تکریم گردشگران ورودی از عراق را مورد توجه قرار داده و بر پایه چنین بستری، ظرفیت های خود را در قالب خدماتی ممتاز ارائه دهند.

رحمانی موحد درباره نوع خدمات مذکور یادآور شد: چنانچه بتوانیم خود را جای گردشگران عراقی قرار دهیم و پیش بینی کنیم که در جایگاه متقابل، ما چه نوع خدمات و امکاناتی را با توجه به فرهنگ و شئونات خود از کشور مورد نظر تقاضا می کردیم؛ راحت تر می توانیم با نگاهی گسترده؛ ضمن توجه به زوایای مختلف تصمیم گیری و ارائه خدمت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور استان های مرزی ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کردستان در نشست تخصصی – منطقه ای شورای راهبری گردشگری سلامت استان های غرب و جنوب غرب کشور گفت: استان های فعال و مستعد در جذب گردشگران سلامت از کشورهای همسایه باید به سرعت مکانیسم اجرایی خود را با سه مرحله ، «پیش از ورود» ، « ورود » و «ارایه خدمت ومراجعت» مسافران تنظیم نمایند و ساختار منظمی برای تعریف بسته های درمانی، زمان بندی دقیق تا پایان درمان مربوطه و پس از آن طراحی و برای افزایش رضایتمندی آنان تلاش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایجاد و نهادینه کردن تعامل مذکور شورای راهبری گردشگری سلامت با پیشبرد برنامه های حمایتگر همچون اجرایی نمودن شیوه نامه صدور گواهینامه حرفه ای و اجرایی نمودن ضوابط و اعتبار سنجی مراکز درمانی مرتبط با گردشگری سلامت نقشی موثر و تاثیرگذار خواهد داشت.

ساماندهی گردشگران سلامت عراقی به یاری بازارسازی بخش خصوصی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر