۲۵ عاملی که مانع از کاهش وزن شما می‌ شود [قسمت دوم/پایانی]

آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید که وزن خود را پایین بیاورید، اما متوجه شده‌اید که حتی یک کیلوگرم هم تغییر نکرده‌اید؟ این اتفاق کاملاً طبیعی است، وزن کم کردن کار ساده‌ای نیست

آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید که وزن خود را پایین بیاورید، اما متوجه شده‌اید که حتی یک کیلوگرم هم تغییر نکرده‌اید؟ این اتفاق کاملاً طبیعی است، وزن کم کردن کار ساده‌ای نیست. شما به صدها دلیل وسوسه می‌شوید تا رژیم غذایی خود را بشکنید. به‌علاوه گاهی ورزش کردن مرتب نیز با برنامه‌های روزانه‌ی شما جور درنمی‌آید. شما ممکن است از برخی عادات روزانه‌ی خود که مانع از لاغری شما می‌شوند هم اطلاعی نداشته باشید. به همین خاطر بنیتا سری به 25 عامل بازدارنده‌ی کاهش وزن، از نوشیدن آب گرفته تا استرس و بی‌خوابی، زده است. اگر شما هم با مشکل عدم کاهش وزن روبرو هستید، در ادامه همراه ما باشید. اگر به‌تازگی با این مقاله آشنا شده‌اید، می‌توانید برای آگاهی بیشتر قسمت اول آن را نیز مطالعه کنید.

 

13- تخطی از رژیم غذایی

شیرینیجات

Credit: Photo Pinterest

گرفتن رژیم غذایی همواره آسان نبوده و گاهی فرد دچار تردید در آن می‌شود. بااین‌حال بسیار مهم است تا فرد از رژیم خود پیروی کرده و از آن تخطی نکند. این رفتار می‌تواند به‌سرعت به یک عادت تبدیل شود. آیا به خوراکی‌های شیرین علاقه دارید؟ به‌جای آن از میوه‌ها استفاده کنید. آیا به غذاهای نمکی علاقه‌مندید؟ به سراغ یک سالاد با سرکه بروید.

 

14- مصرف بیش‌ازحد چاشنی‌های شیرین و چرب

سالاد

Credit: Photo Pinterest

سالاد در رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود، زیرا این خوراکی حاوی کالری اندک بوده و در صورت داشتن ترکیبات مناسب می‌تواند یک وعده‌ی غذایی کامل باشد. یک سالاد با سس چرب، آجیل و پنیر میزان کالری مصرفی شما را دو برابر می‌کند. پس همواره مراقب کالری سالاد خود باشید. چگونه کالری مورد نیاز برای کم کردن وزن را حساب کنیم مقاله‌ای ارزشمند برای اندازه‌گیری صحیح کالری مصرفی شما محسوب می‌شود.

 

15- عدم کنترل حجم وعده‌های غذایی

پیمانه غذا

Credit: Photo Pinterest

گاهی اوقات یک بشقاب بزرگ‌تر از حجم معده‌ی شماست. آیا می‌دانید که مقدار غذای مورد نیاز شما در هر وعده چقدر است؟ به‌منظور حفظ یک رژیم غذایی متعادل، آگاهی از حجم یک غذای به‌خصوص بسیار اهمیت دارد. برای مثال، یک کاسه سالاد شباهتی به یک کاسه پاستا ندارد؛ زیرا حجم این دو وعده‌ی غذایی مشابه نیست. به همین منظور شما باید از حجم وعده‌های خود آگاه باشید و مرتباً آن را چک کنید.

 

16- غذا خوردن در جلوی تلویزیون

چیپس سیب زمینی

Credit: Photo Pinterest

امروزه مشخص شده است که صرف ساعت‌ها زمان در مقابل تلویزیون دارای اثراتی منفی بر ذهن و بدن ماست. غذا خوردن در جلوی تلویزیون ما را از توجه به غذای مصرفی غافل کرده و حس سیری را از ما دور می‌کند. به همین خاطر است که نباید در هنگام غذا خوردن به‌جایی دیگر فکر کرد. اگر همچنان به خوردن در مقابل تلویزیون علاقه دارید، به سراغ خوراکی‌های سالم نظیر میوه، آجیل و یا ذرت بوداده‌ی بدون روغن بروید.

 

17- کوچک نکردن لقمه‌های غذایی

قاشق و چنگال

Credit: Photo Pinterest

لقمه‌های غذایی بزرگ بدترین دشمن شما هستند. آن‌ها به‌سختی هضم شده و سوخت‌وساز بدن شما را کم می‌کنند. برای غلبه بر این چالش، لقمه‌های کوچک‌تری را انتخاب کنید تا در جویدن آن‌ها مشکلی نداشته باشید. شاید این کار مسخره به نظر برسد، اما برای دستگاه گوارش شما ضروری است. مطالعات نشان داده است انسان‌ها با وعده‌های غذایی کوچک زودتر سیر می‌شوند.

 

18- نوشیدنی‌های پرکالری

نوشابه

Credit: Photo Pinterest

استفاده از نوشیدنی‌های قندی نظیر نوشابه و آب‌میوه یکی از بدترین عادت‌های غذایی به هنگام وزن کم کردن است. آن‌ها دارای کالری بسیار زیادی بوده و هیچ ارزش غذایی ندارند. اگرچه آن‌ها حاوی مقدار زیادی کالری هستند، اما منجر به سیری شما نشده و خوراک شما را دو برابر می‌کنند.

 

19- مصرف غذای ناکافی

مصرف غذای کم

Credit: Photo Pinterest

افراد معمولاً به هنگام گرسنگی ناشی از کاهش وزن چیزی نمی‌خورند؛ اما خودداری از مصرف غذا اغلب منجر به گرسنگی‌های غیرقابل‌کنترل بین وعده‌های غذایی می‌شود. باید بدانید اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید، این یک استراتژی خوب به شمار نمی‌آید. به‌علاوه این عادت برای سوخت‌وساز بدن شما که نیازمند انرژی است نیز مضر خواهد بود. راز کاهش وزن صحیح، انتخاب غذاهای مناسب و توجه به بدن به‌جای گرسنگی کشیدن‌های طولانی است.

 

20- استرس بیش‌ازحد

استرس بیش از حد

Credit: Pixabay

استرس دشمنی است که باعث گرسنگی شما در طول شب می‌شود. مطالعات نشان داده است استرس برای کاهش وزن یک سم محسوب می‌شود. صرف زمان برای خود و انجام فعالیت‌های لذت‌بخش به‌منظور کاهش استرس ضروری است. مقاله‌ای با عنوان استرس تاثیر تغذیه سالم را خنثی می کند به شما در کاهش استرس کمک فراوانی خواهد کرد.

 

21- خوردن بیش‌ازحد غذاهای کم‌چرب

ماست کم چرب

Credit: Photo Pinterest

محصولات کم‌چرب نظیر ماست و پنیر، در تمامی قفسه‌های سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود؛ اما این محصولات اغلب فریبنده هستند، زیرا شرکت‌ها کمبود چربی موجود در آن‌ها را با سدیم، شکر و افزودنی‌های شیمیایی بیشتر جبران می‌کنند. از آنجایی که این محصولات حاوی مواد مغذی کمتری هستند، شما را دیرتر سیر کرده و به خوردن مداوم ترغیب می‌کنند. همیشه به اطلاعات غذایی نوشته‌شده بر روی بسته‌بندی این محصولات دقت داشته باشید.

 

22- عدم یادداشت‌برداری

دفترچه یادداشت برای ثبت گزارش لاغری

Credit: Photo Pinterest

خوردن نیز به‌مانند پول خرج کردن برای خرید اقلام کوچک است. همان‌طور که همه فکر می‌کنند خریدن وسایل خرد هیچ آسیبی به حساب بانکی ما نمی‌زند، همواره تصور می‌شود که خوراکی‌های کوچک نیز هیچ تأثیری بر چاقی ما ندارند. درنتیجه حجم خوراک مصرفی شما در پایان یک روز افزایش می‌یابد. به همین خاطر است که یادداشت‌برداری به هنگام کاهش وزن بسیار اهمیت دارد. این عادت به شما کمک می‌کند تا کالری‌های مصرفی را محدود کرده و از رفتارهای مخرب خود دوری کنید. یادداشت‌برداری به شما در درک بهتر غذاهای غیرمفید برای بدن کمک کرده و تعداد واحدهای میوه و سبزیجات شما را تعیین می‌کند.

 

23- بیش‌ازحد به رستوران رفتن

رستوران

Credit: Photo Pinterest

بیرون غذا خوردن خیلی خوب است، به‌خصوص اینکه دیگر نیازی به آشپزی و ظرف شستن نیست. به‌علاوه دیگران از شما پذیرایی می‌کنند. بااین‌حال، غذا خوردن بیش‌ازحد در خارج از منزل می‌تواند مانع از کاهش وزن شما شود. ما معمولاً به هنگام حضور در یک رستوران غذای بیشتری نظیر پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر، می‌خوریم. به‌علاوه هیچ اطلاعی هم از میزان کالری، روغن، نمک و شکر موجود در این غذاها نداریم. راه‌های دیگری هم برای بیرون رفتن نظیر رفتن به سینما، موزه و یا پیاده‌روی وجود دارد.

 

24- رژیم غذایی سرسختانه

سیب زمینی سرخ کرده

Credit: Photo Pinterest

گاهی اوقات رژیم غذایی شما برای کاهش وزن و حفظ آن در بلندمدت کمی سرسختانه است. خوردن یک گریپ‌فروت برای صبحانه، یک وعده‌ی سالاد بدون سس برای نهار و یک ماهی بخارپز برای شام می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. پرهیز از این وعده‌های غذایی کسل‌کننده هرچند وقت یک‌بار هیچ مشکلی ندارد. اگر در یک روز چند چیپس و یا یک تکه کیک خورده‌اید، مجبور نیستید تا در روز بعد خود را کاملاً گرسنه نگه دارید. البته به شرطی که این کار را هر روز انجام ندهید.

 

25. تغذیه‌ی ناسالم پس از ورزش

هلو

Credit: Photo Pinterest

خوردن یک میان وعده بعد از یک ورزش سخت به‌هیچ‌وجه اشتباه نیست. درواقع، بدن شما همواره نیازمند بازیابی انرژی تحلیل رفته‌ی خود پس از سوزاندن کالری است. بااین‌حال مراقب باشید تا مصرف کالری شما از 150 تجاوز نکند. میوه‌ها می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند، ‌زیرا به شما انرژی لازم در ادامه‌ی آن روز را برمی‌گردانند. یک مشت آجیل نیز انتخاب خوب دیگری برای جذب انرژی مورد نیاز بدن است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان