ماهان شبکه ایرانیان

اشتباهاتی که باید در دهه ۲۰ زندگی در کار انجام دهید _ بخش دوم

زمانی که در مدرسه و دانشگاه هستید شاید یک نمره بد هم حالتان را خراب کند. اما وقتی وارد بازار کار می‌شوید می‌فهمید که یک اشتباه به معنای پایان دنیا نیست. حتی برخی اشتباهات هست که باید از ۲۰ تا ۳۰ سالگی انجامشان دهید تا بتوانید در کارهایتان موفق‌تر شوید. در ادامه این اشتباهات را بررسی خواهیم کرد.

 روابط کاری

زمانی که در مدرسه و دانشگاه هستید شاید یک نمره بد هم حالتان را خراب کند. اما وقتی وارد بازار کار می‌شوید می‌فهمید که یک اشتباه به معنای پایان دنیا نیست. حتی برخی اشتباهات هست که باید از 20 تا 30 سالگی انجامشان دهید تا بتوانید در کارهایتان موفق‌تر شوید. در ادامه این اشتباهات را بررسی خواهیم کرد.

4. زیاد ماندن در یک کار

اکثر ما این اشتباه را در بیست و چند سالگی انجام می‌دهیم. اما این را بهتر است در 23 سالگی انجام دهید، نه در 33 و 43 سالگی. حقیقت این است که لزومی ندارد که در یک شغل بیش از حد بمانید، مخصوصا اگر از آن شغل بدتان می‌آید. ماندن در شغلی که برایتان جذاب نیست باعث می‌شود به دنبال رفتن به سراغ شغل‌های جدید و بهتر نروید. اگر در این زمینه سهل‌انگار هستید در بلندمدت آسیب خواهید دید.

روابط کاری

5. چانه نزدن بر سر دستمزد اولیه

زمانی که کار را شروع می‌کنید، اولین پیشنهادی که به شما می‌شود را می‌پذیرید. شاید نگران این باشید که اگر بر سر دستمزد اولیه چانه بزنید کارفرمای شما ناراحت شود. اما این اشتباه را تنها یک بار انجام دهید. بعد از آن باید بفهمید که باید برای کارتان ارزش قائل باشید و برای این ارزش بجنگید. این حس که دستمزد کمی می‌گیرید روی عملکرد شغلی‌تان اثر می‌گذارد (و باعث می‌شود که احساس پشیمانی کنید). مهم است که پیش از پذیرفتن یک شغل، اطمینان حاصل کنید که در ازای زمان و مهارتی که در اختیار آنها می‌گذارید، دستمزد خوبی می‌گیرید. زمانی که کارتان را شروع کردید سخت پیش می‌آید که دستمزدتان افزایش زیادی داشته باشد. پس بد نیست که همان اول تلاش کنید دستمزد بالاتری بگیرید. این درسی است که همه ما با سختی کشیدن آن را یاد می‌گیریم، اما درسی است که خوشبختانه هیچ‌کدام فراموشش نمی‌کنیم.

روابط کاری

6. فرسوده شدن

ایجاد تعادل مناسب بین شغل و زندگی مساله‌ای دشوار است. شما شاید وسوسه شوید که از تعطیلات استفاده نکنید و زیاد تا دیروقت در سر کار بمانید، تا به این ترتیب همکاران و رییستان را تحت تاثیر قرار دهید. اما اگر زیاد کار کنید، فرسوده می‌شوید. زمانی که عملکرد شما افت کند و به‌سختی خود را تا محل کار بکشانید، یاد می‌گیرید که چطور باید از تعطیلات استفاده کنید. در شرکت‌هایی که فشار کاری بالاست، تجربه کردن فرسودگی در دهه 20 زندگی کاملا طبیعی است، اما این نوع اشتباه باعث می‌شود که یاد بگیرید که چطور از خودتان مراقبت کنید و از تعطیلات در هنگام نیاز استفاده کنید. به این ترتیب سرحال به سر کار برمی‌گردید و می‌توانید با مشکلات مقابله کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان