کاهش دردهای قاعدگی با ورزش و دارو _ بخش اول

خیلی از خانمها در شروع دوران قاعدگی شان با دردهای متعددی مواجه می‌شوند که این دردها می‌تواند دلایل و عوامل مختلفی داشته باشد. ما در گزارشی دو قسمتی قصد داریم تا به این موضوع و نحوه کم کردن این دردها، با ورزش و البته با دارو درمانی بپردازیم.

  دل درد

خیلی از خانمها در شروع دوران قاعدگی شان با دردهای متعددی مواجه می‌شوند که این دردها می‌تواند دلایل و عوامل مختلفی داشته باشد. ما در گزارشی دو قسمتی قصد داریم تا به این موضوع و نحوه کم کردن این دردها، با ورزش و البته با دارو درمانی بپردازیم.

در بخش اول گزارشمان تاثیرات انجام حرکات ورزشی درکاستن از دردهای قاعدگی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

بسیاری از خانم‌ها برای پایان دادن به دردهای قاعدگی، راهکارهای متفاوتی را می‌یابند که برخی از آنها تاثیرگذار هستند. یکی از این راهکارها، انجام حرکات ورزشی به ویژه یوگا و ایروبیک است. لائورا دلا فوئنته، متخصص بیماری‌های زنان در بیمارستان دانشگاهی 12 اکتبر مادرید نه این راهکارها را تائید و نه آنها را رد می‌کند و معتقد است که نبود اطلاعات علمی کافی دراین رابطه باعث می‌شود که او نتواند با قاطعیت در این رابطه اظهار نظر کند. اما به گفته او، آنچه مسلم است این است که حرکات ورزشی برسطح هورمونی بدن زنان تاثیر می‌گذارد و اندروفین تولید می‌کند که می‌تواند آستانه تحمل درد را بالا ببرد.

یوگا

برخی از تحقیقات عملی تاثیر مثبت حرکات ورزشی برروی دردهای دوران قاعدگی را ثابت می‌کنند. چرا که با انجام حرکات ورزشی فعالیت سیستم سمپاتیک و استرس زای بدن کاهش می‌یابد. در یکی از تحقیقات، تاثیر حرکات ایروبیک و کششی برای کاهش دردهای قاعدگی در 98 زن مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه این تحقیقات کاملا مثبت بوده. یکی از محققان این پروژه دراین رابطه گفته:« ما در طول زمان تحقیق انجام حرکات ایروبیک در جلسات 20 دقیقه‌ای و به صورت رو به رشدو افزایشی، سه جلسه در هفته در طول دو دوره قاعدگی را به افراد توصیه کردیم. حرکات هم کششی، شامل 10 حرکت کششی بود که مناطق شکم، لگن وکشاله ران را پوشش می‌داد و در طول دو دوره متوالی قاعدگی، هر هفته سه بار انجام می‌شد.»

جمع بندی حاصل شده از این تحقیق حکایت از آن داشت که انجام حرکات ورزشی روزانه ، هر روز به طول 10 دقیقه، 20 دقیقه حرکات ایروبیک، مانند پیاده روی و یا دوچرخه سواری، همراه با 10 دقیقه ریلکسیشن و یا برنامه‌های تمرینی سنگین باعث کاهش شدید دردهای دوران قاعدگی می‌شود.

در عین حال، نتایج یک بررسی در مورد فواید یوگا برای کاهش دردهای قاعدگی حکایت از آن دارد که 20 زنی که درطول 12 هفته برنامه ورزشهای فیزیکی، مدیتیشن و ریلکسیشن را انجام دادند، به نتایج مطلوبی دراین زمینه دست یافتند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان