ماهان شبکه ایرانیان

کارنامه یک نشریه؛

«خطّ حزب‌الله» به شماره صد رسید/ ماحصل یک همت رسانه‌ای

اکنون که نشریه مبتکرانه خط حزب الله، انتشار یکصدمین شماره خود را پشت سر گذاشته؛ به نظر می‌رسد این هفته‌نامه کم حجم و پرمحتوا، جای خود را در جامعه مومن و انقلابی باز کرده است.

«خطّ حزب‌الله» به شماره صد رسید/ ماحصل یک همت رسانه‌ای

خبرگزاری مهر گروه فرهنگ: مهر ماه سال 1394 بود که نشریه‌ای جدید و البته متفاوت در چهار صفحه به نشریات کشور افزوده شد؛ هفته‌نامه‌ای خبری - تبیینی که «نشریه جامعه مومن و انقلابی» خوانده می‌شد و عنوان «خطّ حزب الله» را بر پیشانی خود داشت؛ این در حالی بود که پیش از انتشار شماره اول، حدود 13 پیش شماره نیز از این نشریه منتشر شد.

باید گفت «خط حزب الله» به صاحب امتیازی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی‌(دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای)، همت رسانه‌ای خود را بر این قرار داده است تا با مرور و بازخوانی گنجینه ارزشمند بیانات امام راحل و رهبر حکیم انقلاب، سطح آگاهی و تحلیل انبوه مخاطبان بالفعل و بالقوه خود را ارتقا دهد تا عنصر و کلیدواژه بسیار مهم «بصیرت افزایی»، نمودی آشکار و عینی در جامعه رسانه ای و مطبوعاتی کشور داشته باشد؛ به بیان دیگر، بیش از نود درصد این نشریه به برگزیده بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اختصاص دارد که به شکل موضوعی و مناسبتی از میان بیانات ارزشمند این دو رهبر عظیم الشان انتخاب شده است.

در عین حال بخش‌ها و ستون‌های مختلف این نشریه مانند «سخن هفته» یا «گزارش هفته»، «اخبار هفته» یا «یادداشت ویژه»، «شرح حدیث»، «خانواده ایرانی»، «تریبون حزب الله»، «احکام آموزشی» و یا حتی ستون جدیدی با عنوان «آتش به اختیار»، تلاش دارد تا گزیده‌ای از آخرین اتفاقات و همچنین کاربردی ترین مطالب را در کنار کلام حکیمانه و روشنگرانه رهبران انقلاب اسلامی‌ایران، بر دیدگان مخاطبان بنشاند.

«خط حزب الله» در عین سادگی، بسیار پُرمحتواست و در شکل ظاهری و گرافیک خود نیز، استانداردها را رعایت می‌کند و نوآوری‌هایی هم مانند استفاده از امضای زیبای حضرت آقا در ذیل تیتر مطالب، در آن دیده می‌شود.

از دیگر نوآوری‌های این نشریه این است که هر شماره از این نشریه به روح شهیدی از شهدای صدر اسلام، انقلاب و یا دفاع مقدس تقدیم می‌شود و در کوتاه ترین و البته جامع‌ترین شکل ممکن، گوشه ای از بیانات رهبر انقلاب درباره آن شهید در کنار مشخصاتی از او، مورد توجه قرار می‌گیرد.

همچنین مخاطبان نشریه می‌توانند از رهگذر پیامک، رایانامه و کانال تلگرام با آن ارتباط برقرار کنند و مطالب خود را مطرح کنند که بخشی از آنها در ستونی از صفحه آخر خط حزب الله با عنوان «تریبون حزب الله» منعکس می‌شود.

در این میان، از ویژگی منصر بفرد «خط حزب‌الله» هم نباید غافل شد که انتشار از طریق قرارگیری در پایگاه اینترنتی رهبر انقلاب  و سپس بازنشر، انتشار و توزیع آن توسط نیروهای مردمی‌است تا مشخص شود که سیاستگذاران این نشریه، به درستی بر مردمی‌بودن آن تاکید کرده و تاکنون نیز مراکز مهمی‌مانند تابلوی اعلانات مساجد، پایگاه‌های بسیج، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و دانشگاه‌ها به خوبی از آن استقبال کرده اند و می‌طلبد تا مراکز مهم دیگر هم مانند مدارس و کتابخانه‌ها، از حضور این نشریه فرهنگی در تابلوی اعلانات خود بهره گیرند و البته بر سایر نهادها و سازمان‌ها هم هست که در معاونت فرهنگی یا حداقل در روابط عمومی‌های خود، این نشریه را پاس دارند و مانند حلقه واسطی، آن را به سمع و نظر عموم مخاطبان برسانند و یا امکان دسترسی به آن را تسهیل سازند.

کوتاه سخن آنکه «خط حزب الله» به عنوان نشریه جامعه مومن و انقلابی که به همت نیروهای مومن و انقلابی هم چاپ و توزیع می‌شود؛ اکنون و پس از انتشار یکصد شماره، همچنان پختگی لازم را حفظ کرده و امید است این پختگی و گزیده گویی، همچنان پابرجا بماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان