پاک‌کننده‌های مختلف و قدرتمند را با مواد و وسایل درون خانه بسازید

&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۷۱۱;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۵; &#۱۵۷۶;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰; &#۱۶۰۷;&#۱۵۸۵; &#۱۶۰۶;&#۱۶۰۸;&#۱۵۹۳; &#۱۵۷۰;&#۱۶۰۴;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۳;&#۱۷۱۱;&#۱۷۴۰; &#۱۷۴۰;&#۱۷۰۵; &#۱۵۸۰;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۵; &#۱۶۶۲;&#۱۵۷۵;&#۱۷۰۵; &#۱۷۰۵;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۶;&#۱۵۸۳;&#۱۶۰۷; &#۱۵۸۷;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۲;&#۱۵۷۸;&#۱۶۰۷; &#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۵۸۳;&#۱۵۴۸; &#۱۵۷۵;&#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵; &#۱۷۰۵;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۷;& ...

انگار برای هر نوع آلودگی یک جور پاک کننده ساخته اند، اما کیست که جا برای نگهداری این همه قوطی و جعبه و پودر داشته باشد؟ حالا بماند که عوارض زیست محیطی مواد شیمیایی موجود در این محصولات چه بر سر محیط زیست می آورد. دفعه ی بعدی که وارد سوپرمارکت شدید، سمت راهروی مربوط به پاک کننده ها نروید زیرا در همان آشپزخانه ی خود هر چیزی که برای نظافت لازم باشد را از قبل در اختیار دارید.

جوش شیرین

پاک کننده ای همه کاره. در بسیاری از مواقع که مشکلات تمیزکاری شما را به زانو در می آورد، جوش شیرین می تواند به کمکتان بیاید. برای از بین بردن بوی بد سطل زباله، کمی جوش شیرین کف آن بریزید، برای از بین بردن بوی مواد غذایی در یخچال نیز می توانید مقداری جوش شیرین داخل یک شیشه بریزید و آن را در یخچال قرار دهید. همچنین می توانید قاشق چنگال های نقره خود را با کمک محلولی از آب و جوش شیرین به نسبت 3 به 1 چنان برق بندازید که نیازی به روشن کردن لامپ نباشد. لکه گیری اذیتتان می کند؟ یک کهنه را داخل محلول جوش شیرین و آب گرم خیس کنید و سپس به جان لکه ی مزاحم بیفتید. از جوش شیرین می توان بعنوان یک ماده ی پاک کننده ی مقدماتی برای از بین بردن لکه های ناشی از گیریس نیز استفاده کرد. حتی می توانید برای محکم کاری آن را به پودرماشین لباسشویی نیز اضافه کنید تا هیچ شانسی برای لکه باقی نماند.

سرکه سفید

برای از بین بردن لک و برق انداختن شیشه سرکه سفید، راستِ کارِ شماست. خاصیت اسیدی سرکه برای از بین بردن سیاهی دور شیرآلات و کاشی های حمام فوق العاده است. اگر سرکه را لای درز پنجره ها و جلوی در ورودی بریزید از ورود مورچه ها به خانه جلوگیری می کند. به علاوه لباس هایی که بوی دود سیگار یا چیزهای دیگر گرفته اند را می توان در تشت حاوی آب داغ و یک فنجان سرکه ریخت و بوی گند را از بین برد. سرکه سفید را می توان بعنوان جایگزین سفید کننده (وایتکس) نیز به کار برد.

آبلیمو

خاصیت اسیدی آبلیمو در کنار معطر بودن آن را می توان در اکثر تمیزکاری های خانگی به کار برد. لیمو را قاچ کنید و آن را دور تا دور شیرهای آب و سایر وسایل خانه که سیاهی می گیرند بمالید تا دوده، تفاله صابون و املاح سخت آب را ریشه کن کند. یا اینکه آب لیمو را با روغن زیتون مخلوط کنید تا محلولی بدست آورید که چوب را برق بیاندازد.

روغن زیتون

روغن زیتون برای برق انداختن سطوح مختلف از قبیل چوب، فولاد ضد زنگ و فلز برنج مورد استفاده دارد.

آب گازدار (سودا)

آب گازدار یا سودا نیز پاک کننده ای همه کاره به شمار می رود که می تواند انواع لکه ها را از سطوح مختلف پاک کند. همچنین برای از بین بردن جای زنگ زدگی می توان از آن استفاده کرد.

سس کچاپ

مقداری از آن را بر روی کهنه پاشیده و وسایل مسی یا برنجی خود را با آن برق بیاندازید. پس از دستمال کشیدن بگذارید یک دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

نمک

معمولاً روی پیشخوان آشپزخانه یا روی اجاق گاز مقداری غذا می ریزد. اگر بخواهید در دَم با این مسئله برخورد کنید، باید مقداری نمک بر روی غذای ریخته شده بریزید. نمک به سرعت مایعات را جذب می کند و مانع چسبناک شدن سطح می شود.

نشاسته ی ذرت

نشاسته ی ذرت را برای از بین بردن لکه های چرب روی اجاق گاز و مایکروویو بریزید تا در ظرف چند دقیقه چربی را به خود بگیرد. بعد با یک حرکت، لکه را دستمال بکشید و تمام. برای نظافت فرش هم می توان نشاسته ی ذرت را به کار گرفت. برای این کار، نشاسته ی ذرت و جوش شیرین را به نسبت 2 به 1 با هم قاطی کنید و آن را قبل از جاروکشیدن به روی فرش بپاشید.

نوشته شده توسط: میثم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان