بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ از نظر رابط کاربری سیستم‌عامل

هنگامی که گوگل برای اولین بار از سیستم‌ عامل اندروید به عنوان یک پلت‌فرم باز پرده برداری کرد، بسیاری از سازندگان تکانی به تیم طراحی خود دادند و بهترین‌هایشان از نظر طراحی نرم‌افزار و توسعه برنامه‌های کاربردی را گرد هم آوردند تا اندروید را به چیزی باب سلیقه مشتریان خود مبدل کنند.

بهترین تلفن‌های هوشمند سال 2017 از نظر رابط کاربری سیستم‌عامل

هنگامی که گوگل برای اولین بار از سیستم‌ عامل اندروید به عنوان یک پلت‌فرم باز پرده برداری کرد، بسیاری از سازندگان تکانی به تیم طراحی خود دادند و بهترین‌هایشان از نظر طراحی نرم‌افزار و توسعه برنامه‌های کاربردی را گرد هم آوردند تا اندروید را به چیزی باب سلیقه مشتریان خود مبدل کنند.

برندهای تلفن هوشمندی که اندروید را به عنوان سیستم‌ عامل تلفن‌های هوشمند خود برمی‌گزینند دلشان می‌خواهد طراحی خاصی را انتخاب کنند که هم جلوه زیبایی داشته باشد و هم کار با سیستم عامل را برای کاربران در هر سطح علمی ساده‌تر کند.

وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، با اندک شرکت‌هایی مواجه می‌شویم که طراحی عالی رابط کاربری آنها توسط مشتریان تحسین شده باشد. در واقع، شرکت‌های سازنده تلفن همراه سعی کرده‌اند نه تنها طراحی خود را بهتر کنند بلکه چیزهای جدیدی را به آنها اضافه کنند تا بلکه مشتریان را به سوی محصولات خود جذب نمایند.

در اینجا، ما بهترین رابط‌های کاربردی را معرفی خواهیم کرد که لباس زیبایی بر تن اندروید کرده‌اند و کاربران بیشتر به سوی آنها گرایش داشته‌اند.

سونی ممتاز (Sony premium)

بسیاری از تلفن‌های هوشمند سونی نه تنها به دلیل ضد آب بودن سری Z فروش بالایی داشته‌اند بلکه به خاطر تصاویر بی‌نظیری که ثبت می‌کنند با استقبال زیادی رو به رو شده‌اند. اما فقط این نیست! رابط کاربری پریمیوم (Premium) سونی آنقدر صاف، یکدست و روان است که حتی از گوشی‌های ارزان قیمت هم یک گوشی در سطح پیشرفته با جلوه‌ای زیبا می‌سازد. بعد از عرضه اندروید نسخه Jellybean، سونی امکانات جالبی مانند ویجت‌ها یا ابزارک‌های کوچک را به رابط کاربری خود افزود.

تمام منطق و احساس اچ تی سی (Sensible HTC)

اچ تی سی همان طراحی تاریک تم را سال‌هاست که برای تلفن‌های هوشمند خود به کار می‌برد. با عرضه اچ تی سی 10، این شرکت دستی به سر و روی رابط کاربری Sense کشید تا قابلیت‌های هوشمند و امکانات سفارشی بیشتری را به آن اضافه کند. خبرخوان (فید اخبار) یکی از امکاناتی است که در جدیدترین به روز رسانی به آن اضافه شده است.

جادوی سامسونگ (Samsung Wiz)

 رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ (TouchWiz) بر خلاف سایر رقبا، کمی خشن و کسل‌کننده است اما این شرکت کره‌ای امکاناتی را در این رابط کاربری گنجانده که هیچ شرکت دیگری در این صنعت ارائه نکرده است. امکانات قلم اس پن (S-Pen) و اعلان‌های هوشمند در مدل‌های گلکسی اج (Galaxy Edge) فقط بخشی از آن هستند.

شیائو می یویی (XiaoMIUI)

تلفن‌های هوشمند شیائومی به راستی زیبا هستند. رابط کاربری MIUI که نسخه سفارشی از اندروید به شمار می‌رود نیز همین طور. با استفاده از کشوی برنامه‌های کاربردی در مقابل منو، رابط کاربری MIUI هنوز هم آن قدر روان است و عملکرد سریعی دارد که با همتایان بزرگ خود به راحتی می‌تواند رقابت کند.

سیانوژن جذاب (Cyanogen)

سیانوژن از مشهورترین کاستوم رام‌هایی است که برای تعداد زیادی از کاربران در دسترس بوده و برای هر طراح تجربه کاربری یا UX که بخواهد چیزی فراتر از تم‌های گوناگون ایجاد کند جا دارد. توسعه‌دهندگان با سیانوژن امکانات بیشتری را به سیستم اندروید اضافه کرده‌اند. این سیستم عامل هم اکنون در تلفن‌های همراه یوفون وجود دارد که انحصاراً با مایکرومکس و سیانوژن قابل دسترسی است.

وایب‌های اندروید (VIBE)

لنوو به لغت “سادگی” مفهوم تازه‌ای داده است. این شرکت با عرضه تلفن‌های هوشمند وایب (VIBE) توانسته تجربه کاربری اندروید را با بهترین ابزارک‌ها سفارشی کند و در آنِ واحد به تم‌ها رنگ‌های با طراوت و شادی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان